15 termínů, které by v roce 2018 mohlo ovlivnit Vaši zásilku

8 min čtení
Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

Choose your country

Please note that we currently sell to EU countries only. If you are based outside the EU, please talk to us. Depending on the type of order and shipping costs, there is a chance we could work something out.

EU

Pokud plánujete potěšit tyto Vánoce Vaše klienty, je zde množství termínů během sváteční dopravy, které je třeba mít na paměti. 

Vzhledem k tomu, že je čím dál více produktů objednáváno online, je vyvíjen větší nátlak na tradiční doručovací metody. Proto je důležité si projít jednotlivé nejzazší termíny, které by mohly ovlivnit doručení Vaší zásilky.

Pokud nepotřebujete krabici na zakázku a vyberete si z naší stávající nabídky, pak tyto objednávky budou být zpracovány do 21 dnů. Nicméně, než začnete jakoukoliv vánoční kampaň, doporučujeme mít již hotové balíčky v ruce.

V tomto článku zjistíte:

  • Kdy objednat balení na zakázku, abyste byli připraveni na vánoční shon
  • Termíny uzavírek objednávek během svátků v posledním čtvrtletí roku 2018
  • Rady a tipy, jak stihnout zaslat objednávku včas
  • Časté dotazy týkající se tématu

termíny objednávek pro rok 2018

Chtěli byste během Vánoc zasílat zboží v krabičkách s vánoční tématikou vytvořených na zakázku?

Navštívit e-shop

Příprava na Vánoční období

Vánoční čas je hektický jak pro zásilkové firmy, tak pro e-shopy i kamenné prodejny. Co je třeba:

  • Naplánovat marketingovou kampaň
  • Objednat obalové materiály a ostatní spotřební zboží
  • Objednat dostatek zboží
  • Rozhodnout se, které svátky začlenit do marketingové kampaně
  • Zorganizovat balení a zasílání

…. a to vše je třeba mít naplánováno už někdy kolem září. Proč? Protože ‚podnikatelský konec sezóny‘ začíná svátkem Halloween, který je už koncem října.

Podívejte se níže, jak naplánovat doručení běhen Halloweenu a ostatních důležitých dnech.

Důležité termíny objednávek pro rok 2018

1. října – Halloween

Pro mnohé země je Halloween milník, který překlenuje podzim a je předzvěstí vánočních svátků. Tento, převážně americký svátek si v poslední době získává oblibu i v ostatních zemích. Je to také skvělá možnost, jak zaujmout klienty ještě před vánočním shonem. Balíčky se strašidelným motivem by mohly být skvělým začátkem.

halloween boxes

Náš tip: Objednejte si třeba jen malé množství 30 kusů tématických balení. Podívejte se zde, jak na to.

Poslední termín objednávek: 5. října 2018.

2. listopadu – začátek Vánoční sezóny

V tento čas začínají obchodní řetezce s vánoční výzdobou a také se rozmáhá ten pravý konkurenční boj. A přesně to je čas začít upoutávat pozornost na Vaši vlastní značku.

Poslední termín objednávek: 8. října, 2018.

11. listopadu – čínský Singles‘ day (Den nezadaných)

Pro mnohé západní země je tento den zasvěcen připomínce veteránů z války. Ale pro většinu asijských kultur je tento den oslavou lidí, kteří ještě nenašli své druhé polovičky – nezadaní. Hlavně v Číně oslavují 2. listopad obdarováváním lidí a přátel bez partnera. V roce 2016 firma Alibaba, čínský gigant v nakupování přes internet, zaznamenala během Singles‘ day rekordní tržby, přibližně 14,2 miliard liber (v přepočtu 392 miliard Kč) během 24 hodin.

single day in china

Jak z toho můžete těžit právě vy?

Vzhledem k velkému množství asijských komunit všude po světě může Vaše firma nabízet ‚Singles‘ day slevy‘. Kdo ví, třeba se tento trend uchytí i v ostatních částech světa!

Poslední termín objednávek: 16. října, 2018

22. listopad – Šedý čtvrtek

Šedý čtvrtek je poměrně zajímavý svátek. Poslední den před černým pátkem je skvělá příležitost jak pomalu odstartovat výprodeje. Zapište se do podvědomí ještě před tím, než vypukne to pravé šílenství o den později.

Poslední termín objednávek: 31. října, 2018

23. listopadu – Černý pátek

Tato událost se z Ameriky velice rychle rozšířila do celého světa. V roce 2016 byl ve Velké Británii na Černý pátek obrat neskutečných 1,23 miliard liber (v přepočtu 35 miliard Kč), což není špatné na ryze americký svátek. Přiznejme si to, všichni raději nakoupujeme zboží ve slevě. A tento svátek bude každým rokem populárnější, proto je dobrým začátkem získat si reputaci. Takže vytáhnete stopky a začněte Vaši značku propagovat již dnes, ne jen slevami, ale také reklamními předměty, šmrncovními obaly nebo třeba soutěžemi na sociálních sítích.

Poslední termín objednávek: 31. října, 2018

holiday packaging

Tento rok na Černý pátek nechejte svou značku zazářit v nových originálních obalech.

Navštívit e-shop

26. listopadu – Kybernetické pondělí

Černý pátek je tradičně výprodejovým dnem hlavně pro kamenné prodejny. E-shopy si při tomto svátku připadaly opomíjené a tak se zrodilo Kybernetické pondělí.

Poslední termín objednávek: 31. října, 2018

27. listopadu – Retargeting Tuesday

Pokud jste o tomto dni v životě neslyšeli, tak jste na tom stejně jako my. Je to den, který se zrodil díky pokroku v technologiích a firmy na něm staví své marketingové kampaně. Cílem je zaměřit se na zákazníky (odsud název retarget = znovu zacílit), kteří na Vašich webových stránkách v předešlých dnech (na Černý pátek a v Kybernetické pondělí) nedokončili objednávku. Je to skvělá strategie jak doslova znovu naplnit ‚opuštěné nákupní košíky‘.

Poslední termín objednávek: 2. listopadu, 2018

1. prosinec – Small Business Saturday (Sobota malých podnikatelů)

Malí podnikatelé jsou páteří každé prosperující ekonomiky. Zákazníci jsou si vědomi kvality a díky tomu bývají také mnohem více věrni rodinným značkám od lokálních dodavatelů. A to je jeden z mnoha důvodů proč je třeba svou značku prezentovat na internetu (a to se týká firem všech velikostí). Pokud odpovídáte popisu malého podnikatele, dnešek je den, kdy se oči všech upnou přímo na Vás. S pomocí lokálních médií je tento den skvělou příležitostí se zviditelnit.

Poslední termín objednávek: 6. listopadu, 2018

small shop

Učiňte produkt Vašeho podnikání nezapomenutlným s reklamními boxy.

Navštívit e-shop

6. prosinec – Svatý Mikuláš

Tento významný den v našem kalendáři je inspirován osobou ze které byla později odvozena postava Santa Clause. V Evropě tento den znamená oficiální začátek vánočních nákupů. Od této chvíle byste měli bezpodmínečně zasílat své produkty ve vánočním (Mikulášském) balení.

Poslední termín objednávek: 12. listopadu, 2018

10. prosinec – Zelené pondělí

V roce 2007 zaznameli na eBay nejrušnější den v roce a rozhodli se jej nazvat Zelené pondělí. Od té doby je nespočetněkrát dokázáno, že druhé pondělí v prosinci je tím nejrušnějším a nejvýdělečnějším dnem ve většině e-shopů. Nárust prodejů je přisuzován blížícím se svátkům, kdy chce mít každý jistotu, že obdrží svou zásilku do Vánoc.

Poslední termín objednávek: 16. listopadu, 2018

14. prosinec – Den bez poštovného

Název toho dne snad mluví sám za sebe – obchodníci nabízejí zaslání zboží bez poštovného se zárukou doručení do Vánoc, čehož většinou využívají opozdilci, kteří nestihli objednat včas. Podle průzkumů je totiž cena za poštovné nejčastjším důvodem, proč zákazníci svůj nákup nedokončí. Proto je tento den skvěloou možností tyto klienty opět oslovit s nabídkou doručení zboží zadarmo.

Poslední termín objednávek: 20. listopadu, 2018

15. – 16. prosinec – Poslední víkend před Vánoci

Stejně tak jako Zelené pondělí nebo Den bez poštovného, je poslední víkend před Vánoci tou nejlepší příležitostí, jak zvýšit Vaše zisky. Nyní máte poslední možnost oslovit ty váhavce, kteří opustili nákupní košík a objednávku nechali nedokončenou. Můžete je oslovit osobně zaměřeným emailem nebo některou marketingovou strategií zaměřující se na nerozhodné klienty.

Obohaťte tyto Vánoce Vaše klienty o nezapomenutelný zážitek z rozbalování.

Navštívit e-shop

21. prosinec – Pátek, poslední možnost oslovit kurýrní a doručovatelské firmy

Tento den je posledním dnem, kdy se ještě dá stihnout objednat zboží a nechat si jej poslat expresně. Také je to poslední možnost, kdy můžete oslovit potencionální klienty a možná nabídnout nějakou slevu, která učiní z potencionálního klienta platícího zákazníka.

22. prosinec – Sobota paniky

Poslední sobota před Vánoci je, tak jak název napovídá, plná stresu a shonu a uvádí, jak nakupující, tak prodávají do stavu naprostého šílenství. Ten, kdo ještě nemá nakoupeno zuřivě objíždí obchody a ten, který už objednáno má, netrpelivě vyhlíží auto zásilkové firmy.

Pokud máte kamennou prodejnu, tak máte štěstí, jelikož právě praská ve švech. Mějte na paměti, že je třeba mít pořád plné sklady, abyste uspokojili poptávku. Pokud jste majitel online shopu, už je asi pozdě doručit Vaše zboží včas zákazníkům, ale pořád máte možnost nabízet klientům online vouchery na nákup ve Vašem obchodě, které si mohou jednoduše vytisknout.

Po dnešku je svátečnímu nakupování konec, vše odesláno a hotovo. I pokud byste zaslali zásilku expresně, nemůžete zaručit, že se dostane k zákazníkovi včas.

24. – 26. prosinec – Vánoce

Toto je ten velký moment na který jsme všichni čekali. Všechny termíny jsou za námi, žádné další stresy ani panika. Zásilky doručeny. Anebo ne (ale už s tím stejně nic nenaděláme). Teď konečně máte čas vypnout a užít si společné chvíle s rodinou a příteli. A toto je ta chvíle, kterou jste doručovali Vašim klientům a která nyní získává tu pravou hodnotu – obdarovávání.

Stejně tak tako Vaši zákazníci chtějí strávit Vánoce se svými nejbližšími, tak i vy se můžete sejít se svým týmem a oslavit úspěšně aplikované strategie, nabídky a hlavně skvěle připravený plán, který Vás přivedl až k tomuto datu bez zbytečných stresů.

Nejčastější dotazy – Vánoce

Kdy bych si měl/a objednat obaly, abych v nich mohl/a doručovat zboží před Vánoci?

V případě, že chcete mít krabice doma ještě před tím, než začne opravdová nákupní horečka, je třeba si objednat nejpozději 2. listopadu.

Z důvodu zvýšené produkce koncem roku se mohou dodací lhůty lišit. Většinou není zpoždění delší, než 24 hodin, nicméně historie ukázala, že největší zpoždění bývá na straně doručovatele. Zvyšující se poptávka po kurýrních službách v prosinci většinou dosáhne vrcholu a doručovatelským firmám kolabují systémy a rozvrhy. A toto je něco, co těžko ovlivníme.

Objednejte si své boxy už dnes a vyhnete se největšímu shonu. Začít s návrhem.

Jaká je minimální velikost objednávky?

Minimální velikost objednávky na boxy, u kterých si přes editor vytvoříte vlastní design, je vždy 30 ks. V případě nestandardních objednávek bude minimální počet nepatrně vyšší.

Pro více informací nás kontaktujte.

Trvá zpracování objednávek během svátků déle?

Ano, někdy. Děláme vše, co je v našich silách, abychom všechny objednávky zpracovali do 21 dnů, ale mějte, prosím, na paměti, že před vánoční sezónou významně rostou počty objednaných zásilek. Naše továrny pracují 24 hodin denně, přesto se může stát, že se objednávka pár dnů pozdrží ve výrobě, ve skladu nebo i behěm doručení.

Jak si můžu být jistý/á, že obdržím svou zásilku přesně ten den, kdy potřebuji?

Jediná rada. Začněte plánovat balení svých zásilek během svátků již dnes. Můžete se řídit naší časovou osou, kterou jsme si pro Vás připravili. Také je důležité navrhnout si design dopředu, abychom neztráceli čas dodatečnám formátováním a upravováním, než pošleme návrh do výroby.

Je možné uspíšit mou objednávku?

Ano, tato možnost tu je, ale závisí na mnoha faktorech, např. množství zboží, které máme aktuálně v tisku aj. Pro více informací nás, prosím, kontaktujte

Můžu změnit poček kusů v objednávce?

Pokud ještě objednávka nebyla uhrazena, pak ano, můžete. Pokud jste ji už zaplatili, tak si můžete dodatečně objednat další boxy za použití stejného designu. Jednoduše jen zopakujte objednávku nebo nám napište

Tyto Vánoce můžete poslat Vaše zboží ve stylových poštovních boxech. Klikněte zde a začněte s návrhem.

Jak můžu zjistit stav své zásilky?

Stav zásilky můžete kontrolovat podle čísla objednávky. Toto číslo obdržíte v potvrzovacím emailu, jakmile bude zásilka připravena k odeslání. V emailu také dostanete přímý odkaz na kurýrní firmu, která má na starosti doručení Vašeho balíku. Samozřejmě se také kdykoliv můžete zeptat nás (v tomto případě nám sdělte číslo zásilky).

Dostanu potvrzení, že moje zboží bylo odesláno?

Ano. Po tom, co uložíte Vaši objednávku, dostanete tři emaily:

  • Potvrzení objednávky
  • Potvrzení o úhradě
  • Potvrzení, že boxy byly vyrobeny a odeslány

Poslední email bude obsahovat také informaci o doručení, včetně čísla zásilky pro snadné dohledání.

Nemůžu nikde na stránkách najít cenu za dopravu. Jak je to možné?

Od 15. ledna 2018 jsme se rozhodli zrušit poštovné po celé Evropské unii (kromě Kypru, Malty, měst Ceuta a Melilla, Kanárských ostrovů, Baleáských ostrovů). Jediné za co platíte, jsou Vaše boxy. 

Zasíláte i do zahraničí?

Ano. Volba země v rámci Evropské unie je možná přímo v našli online aplikaci během objednávky. Nicméně před tím, než zadáte objednávku pro zaslání na Kypr, Maltu, do měst Ceuta a Melilla, na Kanárské ostrovy a Baleárské ostrovy, předem nás kontaktujte.

Také je možné, že bude třeba zaplatit nějaké celní poplatky. V tomto případě Vás bude naše klientské oddělení kontaktovat.

Pokud byste si přáli zaslání mimo EU, nechejte nám na Vás kontakt. Uvidíme, co se dá dělat.

Teď už to je na Vás

Nyní už víte nejzazší termíny objednávek pro rok 2018 a kdy je nejlepší poslat objednávku, byste ji obdrželi včas. A teď už jen začít připravovat Vánoční kampaň.

Nezapomeňte na čem taková Vánoční kampaň stojí:

  • Uspokojit poptávku zákazníků
  • Zařídit, aby vaše značka byla nezapomenutelná
  • Zajistit, aby se k Vám klienti vraceli i v novém roce

A dobře vybraný design Vašeho boxu Vám může dopomoci ke všem bodům. Přejděte do e-shopu Packhelp. Stačí na krabičku natisknout vaše logo a můžete objednat i malé množství 30 kusů jen za 0,26 € za kus!

Začít návrh vlastního obalu.


Sdílet
Phil Forbes
Phil Forbes Marketer @ Packhelp
Marketer @ Packhelp