Předplacené balíčky – obchodní příležitost
Přihlaste se k odběru!
Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům
Teď odebíráte!
V tomto článku:
Jestli pro sebe stále ještě hledáte tu pravou podnikatelskou příležitost, pak by subscription boxy, nebo-li předplacené balíčky, mohly být přesně to, co potřebujete.
Před pár lety o nich ještě nikdo neslyšel. Představa zasílání boxu naplněného nahodilými produkty připadala podnikatelům jako absurdní plýtvání. Je přece tolik efektivnějších cest prodeje. Nebo ne? Netrvalo dlouho a situace a nálada trhu se radikálně proměnila.
Čím jsou předplacené balíčky tak zajímavé?
Z pohledu zákazníka to může být snadná a relativně levná cesta, jak se seznámit s nabídkou určité společnosti (nebo dokonce několika společností, záleží na druhu balíčku, jaký si zákazník vybere, některé totiž mohou sdružovat výrobky různých výrobců). Namísto manévrování uličkami obchodního centra při lovu za objevením “něčeho nového” si zákazník pohodlně vybere přes internet balíček toho, co ho zajímá, a nechá se překvapit.
Můžeme si to ukázat na příkladu. Balíček společnosti Love with Food obsahuje výběr zdravých svačinek. Balíček perfektně splňuje požadavek objevit “něco nového”, protože na výběr jsou právě novinky z oblasti chytrého stravování, a přitom se vyplatí, protože se jedná o vzorková menší balení. Příjemce balíčku je tak vždy skvěle informován, zaujat a na základě vlastní zkušenosti namotivován k dalšímu nákupu.
Tímto příkladem si v podstatě definujeme jednou z nejdůležitějších pozitivních vlastností předplacených balíčků. Tím, že zákazníka každý měsíc zavalíme balíkem novinek, docílíme toho, že pak onen zákazník nemá potřebu sám aktivně novinky vyhledávat u jiných než sledovaných společností.
Za zmínku také stojí další unikátní rozměr překvapení v balíčku, můžeme si ho ukázat opět na příkladu. Jedny z nejoriginálnějších boxů na trhu vydávají Finders Seekers. Balíček je v podstatě vstupenka do hry, kde hráči musí rozklíčovat nápovědy a odhalit tajemství. Herní osa je vedena starými dobrými hádankami originálně propojenými s online platformou “Find”. Jakmile se zaregistrujete a hru zdárně dokončíte, pořádající společnost vám pošle balíček odměn. Tak proč si trochu nezahrát?
Komu se předplacený balíček vyplatí?
Jako podnikatel si určitě užijete zábavy dost, ještě více ale nesete zodpovědnosti. Nicméně, i servis v podobě předplacených balíčků, může být dobrý start vaší sólo kariéry a cesty za vlastními zkušenostmi.
Pamatujte, že vaši zákazníci budou očekávat každý měsíc nejen jiný obsah balíčku, ale i formu a celkový zážitek. Proto je v tomhle byznysu dobrý nápad vyvažován zlatem. Pokud ten svůj ještě nemáte, zkuste na to jít opačně, co zákazníkům v dosahu vašeho perimetru chybí? Volejte přítele na telefonu nebo se prostě zeptejte svého vyhledávače… Třeba hned tady se nápadů nabízí hned padesát.
Tip: originální nápad neznamená nutně úplně nový, jako třeba ten od Finder Seekers.
Originálním pojetím obsahu se dá zazářit i u úspěšné a prověřené balíčkové kategorie, jako jsou potraviny. Třeba jako Bokksu, japonský balíčkový servis, který svým předplatitelům měsíčně dodává štědrý příděl tradičních a jedinečných japonských sladkostí a čajů. Předplacený balíček Bokksu je zářným příkladem, že uspět se dá i ve velice ostré kategorii, stačí mít jen nápad.
Byznys předplacených balíčků je ráj pro odvážné kreativní a schopné jedince. Přesto není potřeba se ho obávat, někdy stačí jen mít štěstí a najít díru na trhu.
Jak vyzrát na cenotvorbu a na jaký zvolit nejvhodnější podnikatelský model?
Ani v tomto bodě nemusíte objevovat Ameriku, nejlepší bude si přesně definovat, zmapovat a vytrvale sledovat potenciální konkurenci. Poznejte jejich strategii a ceny. Snažte se postřehnout i ty nejmenší rozdíly, rozlišujte slevy a akce. Pusťte se do toho jako zapálený stalker, zmapujte vše, co se zmapovat dá.
Jedním z důležitých témat tohoto druhu podnikání je bezesporu doprava. Zákazník bývá zhýčkaný a může očekávat dopravu zdarma. Nezapomeňte i tohle zohlednit při tvorbě cen.
A rada nakonec, při tvorbě webových stránek projektu to nepřehánějte, snažte se o jednoduchost a srozumitelnost. Přece jen, znáte to o prvním dojmu a několika vteřinách?
Jak moc je důležitá samotná krabice?
Pokud již o zavedení služby předplacených balíčků uvažujete, rozhodně pečlivě zvažte i design samotného boxu.
Většina existujících předplacených balíčků jede na lepenkové vlně, co se materiálu týče. Důvody jsou nasnadě, materiál je to levný, možnosti jeho kreativního zpracování, ať už tvarem nebo tiskem, jsou bezmezné, zkrátka hodnota poměru cena-výkon hraje rozhodně pro karton. V jiných našich článcích často ukazujeme různé předplatitelské boxy jako designovou inspiraci, na další se můžete podívat níže.
Mějte na paměti, že celá služba předplacených balíčků, pracuje s emocemi, proto ani samotný obal, tedy krabice, nesmí zákazníka zklamat, je součástí celého zážitku, který prodáváte. Design je klíčový. Můžete jít cestou sofistikovaného minimalismu, například s naší poštovní krabicí Eco, nebo, pokud obsahem cílíte na náročnější klientelu (například designovými doplňky, oděvy), můžete využít naše poštovní krabice Barevné eco nebo plnobarevnou variantu. Pro ideální dojem by měl obal korespondovat se svým obsahem.
Ve zkratce
Byznys předplacených balíčků rozhodně stojí za pozornost, pokud uvažujete o vstupu do podnikání. Pokud přijdete s originálním nápadem, máte napůl vyhráno.
Zjistěte si více o tom, jak se v Packhelp můžeme stát obchodními partnery - prohlédněte si naši škálu produktů.