15 termínů, díky kterým v roce 2019 zajistíte doručení před Vánoci
Přihlaste se k odběru!
Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům
Teď odebíráte!
V tomto článku:
Pokud tyto Vánoce plánujete potěšit vaše klienty, je zde několik termínů, na které je v rámci předvánoční dopravy třeba pamatovat. Pokud je dodržíte, můžete si být jisti, že doručení před Vánoci stihnete.
Chcete vytvořit vánoční obal, který nemá nikdo jiný? Vyzkoušejte, jak je to snadné!
Vzhledem k tomu, že je čím dál více produktů objednáváno online, je vyvíjen větší nátlak na tradiční doručovací metody. Proto je důležité si projít jednotlivé nejzazší termíny, které by mohly ovlivnit doručení vaší zásilky. V loňském roce Češi na internetu utratili rekordních 140 miliard korun, nejvíce v předvánočním období. Rok 2019 bude podle odhadů ještě štědřejší – ale hlavně pro ty, co budou dobře připraveni na adventní kampaň.
Pokud nepotřebujete krabici na zakázku a vyberete si z naší stávající nabídky, pak tyto objednávky budou zpracovány do 21 dnů. Nicméně, než začnete jakoukoliv vánoční kampaň, doporučujeme mít již hotové obaly v ruce. Zde jsme připravili seznam svátků a termínů pro doručení obalů na míru.
V tomto článku zjistíte:
- Kdy objednat balení na zakázku, abyste byli připraveni na vánoční shon
- Termíny uzavírek objednávek během svátků v posledním čtvrtletí roku 2019
- Rady a tipy, jak stihnout doručení před Vánoci
- Časté dotazy týkající doručení před svátky
Chtěli byste během Vánoc zasílat zboží v krabičkách s vánoční tématikou vytvořených na zakázku?
Příprava na vánoční období
Vánoční čas je hektický jak pro zásilkové firmy, tak pro e-shopy i kamenné prodejny. Na co je třeba pamatovat:
- Naplánovat marketingovou kampaň
- Objednat obalové materiály a ostatní spotřební zboží
- Objednat dostatek zboží
- Rozhodnout se, které svátky začlenit do marketingové kampaně
- Zorganizovat balení a zasílání, abyste stihli doručení před Vánoci
…a to vše je třeba mít naplánováno už někdy kolem září. Proč?
Protože „podnikatelský konec sezóny“ uzavírá svátek Halloween, který je už koncem října.
Důležité termíny pro doručení před Vánoci
31. října – Halloween
Pro mnohé země je Halloween milník, který překlenuje podzim a je předzvěstí vánočních svátků. Tento převážně americký svátek si v poslední době získává oblibu i v ostatních zemích. Je to také skvělá možnost, jak zaujmout klienty ještě před vánočním shonem. Balíčky se strašidelným motivem by mohly být skvělým začátkem.
Náš tip: Objednejte si třeba jen malé množství 30 kusů tematických balení. Podívejte se zde, jak na to.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 5. října 2019
2. listopadu – začátek Vánoční sezóny
V tento čas začínají obchodní řetězce s vánoční výzdobou a také se rozmáhá skutečný konkurenční boj. A přesně to je čas začít upoutávat pozornost na vaši vlastní značku.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 8. října 2019
11. listopadu – čínský Singles' day (Den nezadaných)
Pro mnohé západní země je tento den zasvěcen připomínce veteránů z války. Ale pro většinu asijských kultur tento den patří těm, kteří ještě nenašli své druhé polovičky – nezadaným. Hlavně v Číně oslavují 11. listopad obdarováváním lidí a přátel bez partnera. V roce 2016 firma Alibaba, čínský gigant v nakupování přes internet, zaznamenala během Singles' day rekordní tržby, přibližně 14,2 miliard liber (v přepočtu 392 miliard Kč) během 24 hodin.
Jak z toho můžete těžit právě vy?
Vzhledem k velkému množství asijských komunit všude po světě může vaše firma nabízet 'Singles' day slevy'. Kdo ví, třeba se tento trend uchytí i v ostatních částech světa!
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 16. října 2019
28. listopad – Šedý čtvrtek
Šedý čtvrtek je z komerčního hlediska poměrně zajímavý svátek. Poslední den před černým pátkem je skvělá příležitost jak pomalu odstartovat výprodeje. Zapište se do podvědomí ještě před tím, než o den později vypukne skutečné šílenství.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 31. října 2019
29. listopadu – Černý pátek
Tato událost se z Ameriky velice rychle rozšířila do celého světa. V roce 2016 byl ve Velké Británii na Černý pátek obrat neskutečných 1,23 miliard liber (v přepočtu 35 miliard Kč), což není špatné na ryze americký svátek. Přiznejme si to, všichni raději nakupujeme zboží ve slevě. A tento svátek bude každým rokem populárnější, proto je dobrým způsobem jak si získat reputaci. Takže vytáhněte stopky a začněte vaši značku propagovat již dnes, ne jen slevami, ale také reklamními předměty, šmrncovními obaly nebo třeba soutěžemi na sociálních sítích.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 31. října 2019
Tento rok na Černý pátek nechejte svou značku zazářit v nových originálních obalech.
Navštívit e-shop
2. prosince – Kybernetické pondělí
Černý pátek je tradičně výprodejovým dnem hlavně pro kamenné prodejny. E-shopy si při tomto svátku připadaly opomíjené a tak se zrodilo Kybernetické pondělí.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 31. října 2019
3. prosince – Retargeting Tuesday
Pokud jste o tomto dni v životě neslyšeli, tak jste na tom stejně jako my. Je to den, který se zrodil díky pokroku v technologiích a firmy na něm staví své marketingové kampaně. Cílem je zaměřit se na zákazníky (odsud název retarget = znovu zacílit), kteří na vašich webových stránkách v předešlých dnech (na Černý pátek a v Kybernetické pondělí) nedokončili objednávku. Je to skvělá strategie jak doslova znovu naplnit „opuštěné nákupní košíky“.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 2. listopadu 2019
Učiňte produkt Vašeho podnikání nezapomenutelným s reklamními boxy.
navrhněte svůj obal
6. prosinec – Svatý Mikuláš
Tento významný den v našem kalendáři je inspirován osobou, ze které byla později odvozena postava Santa Clause. V Evropě tento den znamená oficiální začátek vánočních nákupů. Od této chvíle byste měli bezpodmínečně zasílat své produkty ve vánočním (mikulášském) balení.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 12. listopadu 2019
7.prosince – Small Business Saturday (Sobota malých podnikatelů)
Malí podnikatelé jsou páteří každé prosperující ekonomiky. Zákazníci jsou si vědomi kvality a díky tomu bývají také mnohem věrnější rodinným značkám od místních dodavatelů. A to je jeden z mnoha důvodů proč je třeba svou značku prezentovat na internetu (to se týká firem všech velikostí). Pokud odpovídáte popisu malého podnikatele, dnešek je den, kdy se oči všech upnou přímo na vás. S pomocí lokálních médií je tento den skvělou příležitostí, jak se zviditelnit.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 14. listopadu2019
9. prosinec – Zelené pondělí
V roce 2007 zaznamenali na eBayi nejrušnější den v roce a rozhodli se jej nazvat Zelené pondělí. Od té doby je nespočetněkrát dokázáno, že druhé pondělí v prosinci je tím nejrušnějším a nejvýdělečnějším dnem ve většině e-shopů. Nárůst prodejů je přisuzován blížícím se svátkům, kdy chce mít každý jistotu, že obdrží svou zásilku do Vánoc.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 16. listopadu 2019
14. prosinec – Den bez poštovného
Název toho dne snad mluví sám za sebe – obchodníci nabízejí zaslání zboží bez poštovného se zárukou doručení do Vánoc, čehož většinou využívají opozdilci, kteří nestihli objednat dárky včas. Podle průzkumů je totiž cena za poštovné nejčastějším důvodem, proč zákazníci svůj nákup nedokončí. Proto je tento den skvělou možností, jak tyto klienty opět oslovit s nabídkou doručení zboží zdarma.
Poslední termín pro doručení před Vánoci: 20. listopadu 2019
21.-22. prosinec – Poslední víkend před Vánoci
Stejně tak jako Zelené pondělí nebo Den bez poštovného je poslední víkend před Vánoci tou nejlepší příležitostí, jak zvýšit vaše zisky. Nyní máte poslední možnost oslovit ty váhavce, kteří opustili nákupní košík a objednávku nechali nedokončenou. Můžete je oslovit osobně zaměřeným e-mailem nebo některou marketingovou strategií zaměřující se na nerozhodné klienty.
Obohaťte tyto Vánoce vaše klienty o nezapomenutelný zážitek z rozbalování.
Navštívit e-shop
20. prosinec – Pátek, poslední možnost oslovit kurýrní a doručovatelské firmy
Tento den je posledním dnem, kdy se ještě dá stihnout objednat zboží a nechat si jej poslat expresně. Také je to poslední možnost, kdy můžete oslovit potencionální klienty a možná nabídnout nějakou slevu, která učiní z potencionálního klienta platícího zákazníka.
21. prosinec – Sobota paniky
Poslední sobota před Vánoci je, tak jak název napovídá, plná stresu a shonu a uvádí, jak nakupující, tak prodávají do stavu naprostého šílenství. Ten, kdo ještě nemá nakoupeno, zuřivě objíždí obchody a ten, který už objednáno má, netrpělivě vyhlíží auto zásilkové firmy.
Pokud máte kamennou prodejnu, tak máte štěstí, jelikož právě praská ve švech. Mějte na paměti, že je třeba mít pořád plné sklady, abyste uspokojili poptávku. Pokud jste majitel e-shopu, už je asi pozdě doručit vaše zboží zákazníkům včas, ale pořád máte možnost nabízet klientům online vouchery na nákup ve vašem obchodě, které si mohou jednoduše vytisknout.
Po dnešku je svátečnímu nakupování konec, vše odesláno a hotovo. I pokud byste zaslali zásilku expresně, nemůžete zaručit, že se dostane k zákazníkovi včas.
24. - 26. prosinec – Vánoce
Toto je ten velký moment, na který jsme všichni čekali. Všechny termíny jsou za námi, žádné další stresy ani panika. Zásilky doručeny. Anebo ne (ale už s tím stejně nic nenaděláme). Teď konečně máte čas vypnout a užít si společné chvíle s rodinou a přáteli. A toto je ta chvíle, pro kterou jste doručovali produkty vašim klientům a která nyní získává tu pravou hodnotu – jde totiž o obdarovávání.
Stejně tak jako vaši zákazníci chtějí strávit Vánoce se svými nejbližšími, tak i vy se můžete sejít se svým týmem a oslavit úspěšně aplikované strategie, nabídky a hlavně skvěle připravený plán, který vás přivedl až k tomuto datu bez zbytečného stresu.
Nejčastější dotazy – Vánoce
Kdy mám objednat obaly, abych v nich mohl/a doručovat zboží před Vánoci?
V případě, že chcete mít krabice na míru doma ještě před tím, než začne opravdová nákupní horečka, je třeba složit objednávku nejpozději 2. listopadu.
Z důvodu zvýšené produkce koncem roku se mohou dodací lhůty prodloužit. Většinou není zpoždění delší než 24 hodin, nicméně historie ukázala, že největší zpoždění bývá na straně doručovatele. Zvyšující se poptávka po kurýrních službách v prosinci většinou dosáhne vrcholu a doručovatelským firmám kolabují systémy a rozvrhy. A toto je něco, co těžko ovlivníme.
Objednejte si své krabice s potiskem již dnes a vyhnete se největšímu shonu. Začít s návrhem.
Jaká je minimální velikost objednávky?
Minimální velikost objednávky na boxy, u kterých si přes editor vytvoříte vlastní design, se liší podle jednotlivých typů obalů. V případě nestandardních objednávek bude minimální počet nepatrně vyšší.
Pro více informací nás kontaktujte.
Trvá zpracování objednávek během svátků déle?
Ano, může se to stát. Děláme vše, co je v našich silách, abychom všechny objednávky zpracovali do 21 dnů, ale mějte prosím na paměti, že před vánoční sezónou významně rostou počty objednaných zásilek. Naše produkce pracuje 24 hodin denně, přesto se může stát, že se objednávka pár dnů pozdrží ve výrobě, ve skladu nebo i během doručení.
Jak si můžu být jistý/á, že obdržím svou zásilku přesně ten den, kdy potřebuji?
Máme pro vás radu – začněte plánovat balení svých zásilek během svátků již dnes. Můžete se řídit naší časovou osou, kterou jsme pro vás připravili. Také je důležité navrhnout si design dopředu, abychom neztráceli čas dodatečným formátováním a upravováním, než pošleme návrh do výroby.
Je možné uspíšit mou objednávku?
Ano, tato možnost tu je, ale závisí na mnoha faktorech, např. množství zboží, které máme aktuálně v tisku aj. Pro více informací nás, prosím, kontaktujte.
Můžu změnit poček kusů v objednávce?
Pokud ještě objednávka nebyla uhrazena, pak ano, můžete. Pokud jste ji už zaplatili, tak si můžete dodatečně objednat další boxy za použití stejného designu. Jednoduše jen zopakujte objednávku nebo nám napište.
Tyto Vánoce můžete poslat Vaše zboží ve stylových poštovních boxech s potiskem. Klikněte zde a začněte s návrhem.
Jak můžu zjistit stav své zásilky?
Stav zásilky můžete kontrolovat podle čísla objednávky. Toto číslo obdržíte v potvrzovacím emailu, jakmile bude zásilka připravena k odeslání. V emailu také dostanete přímý odkaz na kurýrní firmu, která má na starosti doručení vašeho balíku. Samozřejmě se také kdykoliv můžete zeptat nás (v tomto případě nám sdělte číslo zásilky).
Dostanu potvrzení, že moje zboží bylo odesláno?
Ano. Po tom, co uložíte vaši objednávku, dostanete tři emaily:
- Potvrzení objednávky
- Potvrzení o úhradě
- Potvrzení, že boxy byly vyrobeny a odeslány
Poslední email bude obsahovat také informaci o doručení, včetně čísla zásilky pro snadné dohledání.
Nemůžu nikde na stránkách najít cenu za dopravu. Jak je to možné?
Od 15. ledna 2019 jsme se rozhodli zrušit poštovné po celé Evropské unii (kromě Kypru, Malty, měst Ceuta a Melilla, Kanárských ostrovů, Baleárských ostrovů). Jediné za co platíte, jsou Vaše boxy na míru.
Zasíláte i do zahraničí?
Ano. Volba země v rámci Evropské unie je možná přímo v našli online aplikaci během objednávky. Než zadáte objednávku pro zaslání na Kypr, Maltu, do měst Ceuta a Melilla, na Kanárské ostrovy a Baleárské ostrovy, předem nás kontaktujte.
Také je možné, že bude třeba zaplatit nějaké celní poplatky. V tomto případě Vás bude naše klientské oddělení kontaktovat.
Pokud byste si přáli zaslání mimo EU, nechte nám na vás kontakt. Zjistíme, co vám můžeme nabídnout.
Teď už to je na vás
Nyní už víte nejzazší termíny objednávek pro rok 2019 a kdy je nejlepší poslat objednávku, byste ji obdrželi včas. Teď už jen začít připravovat vánoční kampaň.
Jaké podmínky má splňovat vánoční kampaň:
- Uspokojit poptávku zákazníků
- Zapsat do povědomí zákazníků vaši značku
- Zajistit, aby se k vám klienti vraceli i v novém roce
A dobře vybraný design vašeho boxu vám může dopomoci ke všem bodům. Přejděte do e-shopu Packhelp. Stačí na krabičku natisknout vaše logo a můžete objednat i malé množství 30 kusů jen za 0,26 € za kus!