Úloha udržitelného balení v roku 2019 [+ příklady a tipy]
Přihlaste se k odběru!
Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům
Teď odebíráte!
V tomto článku:
Odebírejte a získejte novinky z oblasti dizajnu balení a tipy z oblasti e-commerce každé dva týdny.
Udržitelné balení se stává pro značky i zákazníky mnohem vyšší prioritou, než tomu bylo kdykoliv předtím.
Když McDonald’s oznámil, že do roku 2025 budou jejich obaly 100% obnovitelné a recyklované, výraz ‘ekologické balení’ nabral na důležitosti. Toto odráží sentiment mileniálů, kteří tlačí na značky, aby byly v oblasti životního prostředí a v sociální oblasti odpovědné.
Implementace udržitelného balení do působení vaší značky už není jednou z možností – je to nevyhnutelnost.
Je to důležitý obchodní krok, který zajistí, že omezíte svůj dopad na životní prostředí a zvýšíte loajálnost vůči značce mezi zákazníky, kterým záleží na ekologii.
V tomto článku se dozvíte:
- Co je to udržitelné balení a dizajn udržitelného balení?
- Příklady ekologických řešení balení
- Vliv technologie materiálu na řešení udržitelného balení
S úžasně rychlým rozvojem materiálové vědy a techniky balení je na trhu pořád více řešení udržitelného balení, která se hodí na širokou škálu produktů.
Průlom v rostlinném balení a kompostovatelných plastech znamená, že je pro značky snadnější omezit svou uhlíkovou stopu.
Pojďme se tedy ponořit do světa udržitelného balení a odhalit jeho benefity pro vaši značku. No předtím, než se ponoříme do hloubky, objasněme si definici udržitelného balení.
Co je udržitelné balení?
Udržitelné balení je balení, které časem omezuje svou stopu na životním prostředí.
Toto se může stát vícero způsoby:
- Ingredience: Použitím surových 100% recyklovaných nebo surových materiálů
- Výrobní proces: Minimalizováním výrobního procesu, dodavatelského řetězce a uhlíkové stopy
- Opětovné použití: Vytvořením cyklické ekonomie kolem balení, prodloužením jeho životního cyklu a použitelnosti.
Je snadné říct, že udržitelné balení je celé o životním prostředí, no do úvahy bychom taky měli brát ekonomické a sociální faktory.
Například, rostlinné balení může vypadat jako životaschopná možnost, no ne, pokud to znamená vysekání ohrožených dešťových pralesů.
Podobně potřebuje udržitelné balení zvážit ekonomický faktor. Aby bylo proveditelné, potřebuje být naceněno podobně jako konkurenční tradiční možnosti balení, ať už jde o jednorázová balení nebo balení na bázi oleje.
A tedy ano, definice můžou někdy být trochu matoucí.
Když něco označíme jako ‘ekologické’, to neznamená, že je to udržitelné. Stejně tak něco označit za udržitelné neznamená, že je to etické.
Pokud jste firma, která zvažuje přechod na udržitelné balení, toto je důležité:
Udělejte si svůj vlastní průzkum.
Protože definice nejsou vždycky černobílé, měli byste položit pár otázek svému výrobci balení.
Koalice udržitelného balení je skvělým zdrojem, kde si prohlédnout certifikace konkrétních značek a produktů a rozšířit si vaše znalosti o udržitelném balení obecně.
Jiné orgány, jako třeba Forest Stewardship Council, zajišťují, že jakékoliv produkty na dřevěné bázi (jako karton) jsou vyrobeny ze dřeva, pocházejícího z udržitelných lesů.
Pokud vaše značka touží po tom, být tak přátelská vůči životnímu prostředí, jak je to jen možné, udržitelné balení ve spojení s udržitelným dizajnem balení je kombinace, která má potenciál.
Co je to udržitelný dizajn balení?
Udržitelný dizajn balení je navrhnutí balení produktu s hlavním cílem, aby bylo životnímu prostředí co nejméně ublíženo.
Toto lze dosáhnout používáním recyklovaného materiálu nebo navrhnutím vašeho vlastního balení s jiným cílem v mysli.
Například tato nákupní taška od H&M, kterou lze proměnit na věšák na oblečení.
Nejen, že jsou tyto tašky vyrobeny z méně materiálu než tradiční plastové tašky od H&M, no papír je taky z 80% recyklovaný.
Potřebujete pro svou značku papírovou krabici, která je vyrobena z 80% recyklovaného kartonu? Začněte navrhovat své vlastní papírové tašky s uchem hned teď!
H&M ví, že jejich cílová skupině, lidem mezi 18 a 35, záleží na životním prostředí a oceňují značky, které udělají práci navíc a vyberou si řešení, které je přátelské k životnímu prostředí.
Udržitelný dizajn balení, který je vytvářen s důrazem na opětovné využití, zvyšuje mezi zákazníky loajálnost vůči značce.
Čtěte dál a podívejte se na pár příkladů udržitelného balení.
Příklady balení, které je přátelské k životnímu prostředí
Implementování udržitelného balení vyžaduje nějaký průzkum, abyste viděli, jak může nejlépe doplnit váš dizajn balení.
Podívejte se na příklady níže, kde uvidíte několik značek, které přesně toto udělaly.
Slopes & Town je nizozemská značka, která prodává pásky, ponožky a jiné příslušenství, vyráběné z materiálů, které jsou přátelské k životnímu prostředí.
„Dizajn krabice (velikost, tvar, materiál) podporuje opětovné použití a přináší další elementy značky Slopes & Town zákazníkům“,
říká zakladatelka, Irina.
Uvedený produkt: Dvoudílná produktová krabice
Sheyn je vídeňské šperkařské studio, které se soustředí na jednoduchý, no elegantní dizajn.
V Sheyn použili eco poštovní krabice, které jsou vyrobeny na 80% z recyklovaného materiálu, aby svůj unikátní dizajn přenesli na své balení. Toto dává jejich zákazníkům skutečně nezapomenutelný zážitek z rozbalování, spojený s udržitelným balením.
Uvedený produkt: Eco poštovní krabice
Monday’s Child je britská společnost, která prodává oblečení na speciální příležitosti pro mladé dívky.
Balení, které Monday’s Child využívá, vzalo udržitelnost z jiného úhlu – krabice je zároveň domek pro panenky pro malé děti. Přidáním extra hodnoty balení získá zákazník za své peníze větší hodnotu a životnost balení je prodloužená.
Uvedený produkt: Plnobarevná poštovní krabice
Biotika je polský výrobce sójových svíček a vonných vosků. Značka má základy v lásce k přírodě, a tedy dělá vše proto, aby zanechala co nejmenší stopu na životním prostředí.
Kartonové krabice s hladkou texturou a minimalistickým dizajnem dovolí produktu vyniknout. Neutrální a organické barvy doplňují image značky, jako i samotné recyklované kartonové balení!
Uvedený produkt: Eco poštovní krabice
UAU Project je umělecká instalace, která zobrazuje delikátnost a krásu umění 3D tisku.
Instalace přistupuje k udržitelnosti unikátním způsobem – krabice, které jsou používány k posílání výstavy napříč Evropou, se také využívají k vystavení samotného umění.
Velké doručovací dvouúčelové krabice znamenají simultánní vyřešení dvou problémů – přesun umění i jeho vystavení.
Uvedený produkt: Eco klopové krabice
Proč je udržitelnost balení důležitá
V tom, proč je udržitelnost balení důležitá, není potřeba zacházet do detailů. Pokud čtete tento článek, víte, že je rozhodující.
Pokud ovšem pořád potřebujete přesvědčit, jen se podívejte na některé z tweetů, které zmiňují Amazon a jejich nehospodárné balení (kterým se teď proslavili):
No tlak na posun k udržitelnému balení není vytvářen pouze ze strany zákazníků.
Velké korporace jako Unilever Australia v nedávné minulosti vytvořily tlak na australskou vládu, aby dělala více v boji se znečištěním plasty.
A pokud korporace této velikosti dokážou na vlády zatlačit, znamená to, že:
- Zákazníci se chtějí spojovat se značkami, které se zaměřují na životní prostředí
- Velké korporace přijímají tuto iniciativu, aby si vylepšily image
- Menší a střední značky budou donuceny do svého balení implementovat udržitelnost
No udržitelné balení neznamená, že musíte investovat velké množství peněz, nebo dělat kompromisy v otázce formy nebo funkce.
Čtěte níže a objevte ty nejlepší ekologické materiály balení na trhu a to, jak ohromující jsou.
Ekologické materiály balení
Mnoho lidí považuje skromnou kartonovou krabici za jedno z nejvíc ekologických, organických, etických a udržitelných řešení balení, jaké existují.
Protože to tak je.
Vlnitá lepenka a mnoho dalších variant balení na bázi kartonu jsou řešením pro udržitelnost balení, protože fungují.
Zatímco kartonové krabice mají mnoho tvarů a velikostí, jednou ze silných stránek kartonu je doslova jeho síla.
Kartonové krabice s dvojitou a trojitou zdí dokážou v případě správného sestavení unést opravdu velkou váhu a udržet ji v průběhu doručování v bezpečí.
Jednoduchá kartonová krabice je taky z více než 80% kompostovatelná.
Pokud není roztříděná ve chvíli, kdy ji váš zákazník zahodí do koše, pak se snadno rozloží na skládce.
A pokud materiál, ze kterého je krabice vyrobena (papírenská buničina), není již recyklovaný, surové materiály, které jsou použity k vytvoření krabic (stromy), jsou velmi dobře rozložitelné.
No v oblasti ekologických balení existuje více než jen kartonové krabice.
Co se stane, když potřebujete udržitelné balení, které je certifikováno pro kontakt s potravinami?
No, podívejte se na ovocné tyčinky Snact.
Jako společnost se Snact skutečně věnuje redukci odpadu. Za prvé, produkt, který prodávají, je vyroben ze slupky od banánu – perfektně jedlá část, kterou lidé téměř vždycky vyhodí.
Za druhé lidé ve Snact spolupracovali s Tipa na vytvoření balení, které je 100% kompostovatelné.
Zahoďte svůj obal do zahrady a sledujte, jak se rozkládá.
Je vhodné zmínit, že balení na jedno použití zde není nepřítelem. Viníkem je balení na jedno použití, které je na olejové bázi a končí na skládce.
Plasty na jedno použití, jako třeba Agar na bázi řas, jsou vyrobeny z červené řasy, přirozeně se vyskytující látky, která je hojně dostupná. Toto balení je vhodné na těstoviny, cereálie a jiné suché potraviny.
S trochou úprav mohou materiály, jako je tento, také bojovat s jednorázovými výrobky, jako jsou brčka a lžíce.
I když termín „jednorázové použití“ není vždy špatný, ve světě ekologicky šetrných obalů existují některé běžné fráze, které mají negativní konotace.
Když kompostovatelné balení není dobré.
Přesun zákazníků a značek ke snaze o to být přátelštější k životnímu prostředí vedl k tomu, že byla některá slova trochu překroucena.
- Zelené balení
- Balení, které je přátelské k životnímu prostředí
- Organické a etické balení
Toto jsou některé z výrazů, které ztratily téměř celý svůj význam.
Proč tomu tak je?
Vezměte si, například, výraz kompostovatelné.
Tento výraz vyvolá představu materiálu, který leží ve špíně a neškodně se rozkládá do země kolem sebe – vrací se tam, odkud přišel.
Kompostovatelné plasty se nabízejí jako řešení, které může zastavit naše spoléhání na plasty na jedno použití.
No pravdou je, že většina udržitelných řešení balení s označením „kompostovatelné“ se rozloží pouze při určitých teplotách a atmosférických podmínkách.
Jinými slovy, to, co může být kompostovatelné na suchu a slunci na skládce, zůstane v perfektním stavu, když bude plavat v oceánu.
To znamená, že vaše kompostovatelné balení se ve skutečnosti nerozkládá a globální znečišťování oceánů zůstává stejné.
Špatná interpretace těchto slov znamená, že vaše značka by měla provést potřebný průzkum a ujistit se, že jakékoliv balení použijete, bude mít tak malý vliv na životní prostředí, jak je možné.
Řešení balení na rostlinné bázi
Někdy nazývaná bio-plasty nebo kukuřičné plasty, řešení balení na rostlinné bázi jsou vyrobena z organické sloučeniny, která se časem rozloží v jakémkoliv prostředí, do kterého je dáte.
Kyselina polymléčná (PLA) je náhrada plastu, která je vyrobena z fermentovaného rostlinného škrobu. S tím, jak více a více zemí zakazuje plastové tašky v obchodech s potravinami, zdá se, že PLA se stává další nejlepší možností po plastových taškách na jedno použití.
PLA lze také vytvarovat do odolnější formy plastu, používané v kompostovatelných plastových obálkách od Packhelp.
Kompostovatelné plastové obálky lze využít k zasílání věcí, které nepotřebují krabici jako ochranu. Například jednoduché tričko nebo jiné oblečení, které je odolné.
Alternativně lze kompostovatelnou plastovou obálku využít k zasílání produktů, při kterých je krabice předností – například pár bot.
Dizajnové funkce jako uzavíratelná klapka znamenají, že kompostovatelnou obálku lze opět v případě potřeby využít.
Máte zájem o návrh vaší vlastní kompostovatelné plastové obálky? Kontaktujte nás a zjistěte více.
Spotřebitelské chování a udržitelné balení
To, že čím dál tím více značek se přesouvá směrem k udržitelnému balení, je bezpochyby díky chování spotřebitelů.
S tím, jak se svět stává více šetrný k životnímu prostředí a dělá se více v otázce boje s klimatickými změnami, nebyla starostlivost o planetu Zemi nikdy důležitější.
Pro mnoho větších značek není přijetí přístupu ‘přátelskému k životnímu prostředí’ ničím jiným, než jen záležitostí PR.
Dokonce i když nejsou enviromentalismus a udržitelnost těmi nejdůležitějšími rysy vaší značky, udržitelné balení vám může dát výhodu v boji s vaší konkurencí.
Zamyslete se na chvíli nad touto situací:
Vaše značka je na regálu v obchodě.
Váš produkt je umístěn vedle konkurence.
Nakupující má v jedné ruce váš produkt a v druhé ruce produkt vašeho konkurenta.
Tento spotřebitel se snaží zjistit, který produkt si koupit. Je v ‘nákupním režimu’ a potřebuje jen jednu drobnost, která ho nakopne, aby si jeden z produktů koupil.
Na vašem balení si tento zákazník přečte:
‘Toto balení je vyrobeno ze 100% recyklovaného materiálu a za 15 let se rozloží na netoxickou organickou hmotu’.
Prodáno.
Pokud není balení přátelské k životnímu prostředí součástí vaší značky, v mysli nakupujícího je pořád důležité, dokonce i když to pro něj není ta nejdůležitější věc.
Dobře umístěné prohlášení může být vším, co je potřeba k tomu, aby si kupující vytvořil závazek vůči vašemu produktu a ne vůči produktu vaší konkurence.
No jak může značka, která nikdy nepřemýšlela ekologicky, uskutečnit změnu a implementovat udržitelné balení?
8 tipů pro přesun k udržitelnému balení
Pokud jste značka, která zvažuje využití udržitelného balení, tady je pár tipů, jak dostat z procesu co nejvíce.
1- Neměňte vše najednou
Ať už prodáváte jeden nebo tisíce produktů, nejlepší je nezavázat se úplně udržitelnému balení předtím, než otestujete koncept. Můžete to udělat pomocí vzorků balení.
2 – Objednejte si vzorky produktů
Jak jsme zmínili, je riskantní se zavázat k novému řešení balení bez jeho předešlého testování. Zvažte objednání balení vzorků a sami prozkoumejte kvalitu balení. Když budete přesvědčeni o tom, že je to ta správná možnost, pak si objednejte větší množství.
3 – Zvažte redesign
Implementování nového balení může být dvousečná zbraň, pokud se dělá zároveň s novým redesignem značky.
Nové logo, nová paleta barev a vlastnosti dizajnu ale můžou být skutečně doplněny udržitelným produktovým balením.
4 – Přizpůsobte svůj ceník
Cena je samozřejmě faktorem, který musí být brán do úvahy. Možná vás překvapí, že balení, které je vyrobeno z 80% recyklovaného materiálu, lze koupit už za 0,26€ za kus.
Když se rozhodnete pro možnost udržitelného balení, je důležité si vypočítat, jestli dokážete zvládnout cenu balení při současných podmínkách, nebo budete muset zvednout ceny.
5 – Objednávejte malé objemy
Součástí testování toho, jak vaše značka a zákazníci přijali udržitelné balení, jsou malé objemy. Objednejte si už od 30 kusů a posuďte reakci vašeho týmu a zákazníků. Když je vše v pořádku, navyšte vaši objednávku!
6 – FIFO
FIFO znamená ‘First in, first out’ a je to metoda, kterou možná budete chtít aplikovat na vaše balení. Před použitím vašeho nového dizajnu balení se ujistěte, že jste použili všechno vaše staré balení.
7 – Zvažte ekologizaci vašeho produktu
Když vaši zákazníci dobře přijali vaše nové řešení balení, zvažte přechod na koncept udržitelnosti i u samotného produktu. Produkt, který je ekologický a je v balení, které je přátelské k životnímu prostředí, je dvojitou zbraní!
8 – Předveďte své udržitelné balení
Značka, která se změní pro dobro životního prostředí, je něčím, o čem chce svět slyšet. Je to něco, díky čemu může vaše značka vyniknout mezi konkurenty.
Zapracujte udržitelnost do vašich marketingových kampaní a ujistěte se, že lidé vědí, že jste tady, abyste pomohli životnímu prostředí.
Společnosti s udržitelným balením
Jako mláda společnost v oblasti balení zná Packhelp pouze udržitelnost a práci v souladu s životním prostředím.
Je naší odpovědností pečovat o životní prostředí a pomáhat našim zákazníkům, aby dělali to samé.
Jako nová a jiná značka v stagnujícím a staromódním odvětví balení jsme se naučili mnoho věcí. Nic není důležitějšího než toto:
Většina malých a středních značek chce své produkty prodávat v balení, které nepoškozuje životní prostředí.
Proto je každý jeden kartonový produkt v naší nabídce vyroben z minimálně 80% recyklovaného kartonu. To znamená, že když si od nás objednáte balení na míru, získáte materiál, který byl v minulém životě školní učebnice, krabice na cereálie nebo výpis z banky.
Pokud chcete začít s udržitelným balením, podívejte se na škálu Packhelp možností balení na míru, nebo nás kontaktujte, abychom vám mohli pomoct vytvořit unikátní představu balení.
Závěr
V tomto článku jste viděli současný stav udržitelného balení a to, jak jej může vaše malá značka začít používat. Nyní můžete vidět, jak značka může používat udržitelné balení pro budování lepších vztahů s ekologicky orientovanými zákazníky.
S globálním posunem směrem k boji proti změně klimatu bude růst i změna způsobu, jakým přistupujeme k balení. Udržitelné balení se stane důležitějším.