10 neobvyklých dizajnů balení, které prokazují, že toto odvětví je o kreativitě

Kajetan Wyrzykowski
Kajetan Wyrzykowski | 7 min čtení

Odebírejte a buďte informováni

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
subscribe-decor

Když jsem četl články o tom, jak přistupovat k dizajnu krabic a produktů, našel jsem jeden zajímavý o začátcích balení jako konceptu. A zde je to, k čemu mě to přivedlo.

Zřejmě první známé balení bylo nalezeno už v 11. století v Egyptě, kde pocestní našli potraviny zabalené v papíru, prodávané na bleším trhu. Bylo to průkopnické a zrodil se prosperující průmysl. I když tento průmysl od svého vzniku zažil opravdu velké změny a historie balení je poměrně bohatá a různorodá, je dobré vědět, kde jsou jeho kořeny.

V dnešní době jsou nápady na balení implementovány po celém světě a neustále se mění, aby splňovaly přísná očekávání zákazníků, kteří jsou pořád náročnější a mají na balení vyšší a specifičtější nároky.

Některé z těchto myšlenek však pozvedají zážitek na zcela novou úroveň. Kreativní balení jsou zákazníky víc než vítány – více problémů řeší lépe.

Před časem jsem psal o zkušenostech s baleními, kde bylo několik důležitých bodů o vybudování pouta se zákazníkem prostřednictvím balení.

10 příkladů, které zde uvádíme, jsou náhodné výběry z internetu, ale – bez ohledu na to, jak náhodně mohou vypadat – vše dokazuje, že design obalů je v neustálém rozvoji.

Jste připraveni se podívat na ty nejoriginálnější dizajny balení na trhu?

Neobvyklé dizajny balení - 10 skvělých příkladů

#10 Silné cigaretové balení

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Kouření zabíjí. Tento slogan je globálně známý, povětšinou díky obrázkům, zobrazujícím černé plíce, shnilé zuby a všechny druhy nemocí, spojených s cigaretami.

Toto jsou ovšem pouze obrázky. Silné, ale obrázky. Tento dizajn balení je však jiný příběh. Balení je tvarováno tak, aby připomínalo rakev – velmi jasný odkaz a chytré využití balení. Díky tomuto balení je představa toho, co kouření může způsobit, uživateli mnohem bližší a více se ho dotýká. Zobrazení nemocí na obalech má bezpochyby taky svůj význam, určitě existuje skupina kuřáků, na které má vliv a sehraje svou roli při jejich rozhodnutí s kouřením skončit nebo jej alespoň omezit. Podle dostupných informací se však zdá, že jsou lidé vůči této formě balení poměrně odolní. Obal na cigarety ve tvaru rakve je však něco jiného, protože rakev opravdu výrazným a agresivním způsobem demonstruje to, co kouření může způsobit a co se tímto balením snaží autoři znázornit.

#9 Včela v láhvi

unusual packaging
Zdroj: hongkiat

Kdo by si pomyslel, že med může být takovým palivem pro kreativitu?

Existuje určitě mnoho skvělých nápadů, které zobrazují sklenice s medem (a jeden z nich již přitáhl naši pozornost), no tento milý koncept od Babees Honey je tak svěží, jako i originální.

Tvůrci se snaží zákazníkům nabídnout své produkty ve skutečně zajímavém a příjemném balení, které vám hned na první pohled připomene včelu. Společnost Babees Honey si jako jeden ze svých cílů určila to, že se pokusí co nejvíce dětí odlákat od nezdravého rafinovaného cukru právě ke svým organickým produktům. Právě tento originální a přitažlivý obal, který připomíná zvíře, kterému za med vděčíme, je určitě skvělým způsobem, jak se pokusit něčeho takového dosáhnout.

#8 Krabice s mlékem

unusual packaging
Zdrojhongkiat

To nejneobvyklejší balení nemusí nutně znamenat i šikovné. To je přesný případ této krabice s mlékem. Vypadá absolutně úchvatně, no máme vážné pochybnosti o jeho využití v reálném životě.

Podívejte se na tento originální dizajn sami a posuďte, jestli se jedná o něco, co byste chtěli mít jako součást vašeho každodenního života.

Mléko tvoří jednu z nejběžnějších potravin, jaké lze v lednicích lidí snad po celém světě najít. Právě proto, že je produktem každodenní spotřeby velkého množství z nás, by měla být manipulace s ním co nejjednodušší. Nejsme si jisti tím, jestli tyto kritéria výše uvedený dizajn splňuje.

Co však nelze tomuto balení upřít, je jeho originálnost a vynalézavost, toto balení prostě baví. Zůstává však otázkou, jestli dokáže bavit i dlouhodobě, nebo se pro většinu zákazníků jedná o jednorázovou záležitost.

#7 Note sluchátka

original & unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Většina sluchátek, které jsou dostupné na trhu, jsou zabaleny v obyčejných krabicích. Není na nich nic obzvlášť inovativního (některé využívají okénko pro prezentaci produktu). Tento dizajn, který využívá v rámci balení kabel od sluchátek, ovšem vypadá velmi cool (a zaručeně přiláká pozornost).

Balení těchto sluchátek totiž, jak je vidět na fotografii, vytváří tvar noty. Toto vtipné spojení prezentace produktu s jeho tematikou určitě zákazníky zaujme a přinutí je se v obchodě při těchto sluchátkách zastavit.

Mnoho zákazníků při výběru sluchátek považuje dizajn za poměrně důležité kritérium, a tak lze očekávat, že i balení Note při koupi může sehrát svou roli.

#6 Balení džusu

unusual packaging
Zdroj: bored panda

Je vícero cest, po kterých se vydat při návrhu balení potravinových produktů. Některé společnosti se zvyknou orientovat na minimalismus, zatímco ostatní preferují veselé projekty. Koncept níže spojuje obě tyto věci – balení vytváří fantastický pocit čerstvosti.

Při koupi džusu se téměř u každého balení můžeme setkat s tím, že je na něm zobrazeno ovocí, zelenina nebo i jiné složky, které obsahuje. Balení to dělá atraktivnějším a zákazník se těší, že uvnitř svého balení najde džus vyrobený právě z tak čerstvých a kvalitně vypadajících surovin.

Pokud má na zákazníky takový vliv zobrazení ovoce (a jiných složek) na obalu, co budou říkat na to, když bude celý obal vypadat jako jahoda, banán atd.? Dá se očekávat, že toto atraktivní a poměrně originální balení si určitě získá velkou pozornost a zákazníci jej ocení.

#5 Arašídy a skořápky

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Všichni jsme to někdy zažili – balení arašídů je jedna věc a druhá věc jsou zbytky poté, co je sníte. Nic víc neříkejte!

Tato jednoduchá myšlenka je brilantní – balení s arašídy zahrnuje váček navržený jako nádoba na skořápky. Jak někteří lidé říkají, krása leží v jednoduchosti.

I když je tento problém s arašídy (a třeba i pistáciemi a dalšími ořechy) z kategorie těch méně podstatných, určitě si každý z nás dokáže vzpomenout na to, jak ho naštvalo, když neměl při sobě misku či nádobu, do které by mohl házet zbytky. Tento koncept od Duplex vám pomůže tento věčný problém vyřešit a nabízí vám jednoduché a šikovné balení, které pojme i zbytky a nesmíchá je s vašimi ještě nesnědenými arašídy. Za nás určitě palec nahoru!

#4 Bloomers spodní prádlo

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Spodní prádlo je unikátní produkt, obvykle darovaný jako intimní dárek. Ve výsledku je pochopitelné, že mnoho výrobců míří na rozšířený zážitek, aby byl tento dárek ještě zapamatovatelnější.

V této oblasti se tak můžeme setkat s poměrně širokou škálou originálních produktů, které jsou taky v originálním balení. Některé z nich jsou však něčím výjimečné a mezi ně určitě patří taky balení od Bloomers.

Balení spodního prádla Bloomers, navržené Elizabeth Cox, se otevírá jako kvetoucí kytka a zobrazuje spodní prádlo velmi originálním způsobem.

Díky svému opravdu zajímavému otevírání nabízí obdařené osobě skutečně zajímavý zážitek, který ještě zvýrazní moment překvapení a taky samotné spodní prádlo, které se v balení ukrývá.

Díky tomuto sofistikovanému balení si tak můžete být jisti tím, že váš dárek bude mít u obdarované či obdarovaného úspěch.

#3 Mýdla Hudson Made

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Prémiová mýdla od Hudson Made jsou v kartonové krabici, zkonstruované tak elegantním způsobem, že po rozvázání vrchní části se balení samo otevře a ukáže produkt.

Díky tomu je balení skutečně originální a nabízí kupujícímu či obdarovanému zajímavý zážitek.

Kromě toho samotné balení působí taky opravdu kvalitním dojmem a zákazník má tedy pocit, že si kupuje kvalitní a odolný produkt, který mu bude dobře sloužit a poskytne mu vše, co od něj očekává.

#2 Balení sena

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Být eko znamená mnoho věcí. E-commerce značky si vybírají recyklovaný karton a tento konkrétní producent vajíček sáhl po… senu. Toto výjimečné řešení je vyrobeno ze sušeného skla, které je dostatečně tvrzené na to, aby ochránilo vejce uvnitř.

Jak můžete vidět výše, toto řešení je využíváno k balení masných výrobků – je to budoucnost balení?

Zejména v dnešní době, kdy je vlna eko produktů, balení a všeho možného na obrovském vzestupu, lze očekávat, že by tento konkrétní dizajn balení mohl mít velký úspěch a mohl by být příkladem toho, jak správně k tvorbě balení přistupovat.

Důležité je jak samotné složení tohoto balení, tak i dizajn, který by měl vytvářet opravdový „eko dojem“, co se v případě balení ze sena bezpochyby podařilo.

#1 Příhodné balení pro fast food

unusual packaging
Zdroj: Pinterest

Tato revoluční myšlenka je to, co potřebuje každé místo rychlého občerstvení. Pruhy obsahují určité produkty – jako jsou hamburgery, hranolky, krabice s rýží apod. – a vše se skládá do takového druhu tašky, který můžete odnést kamkoliv chcete.

Toto je opravdu skvělý nápad, který by ocenilo určitě i mnoho z nás. Jen si představte návštěvu vašeho oblíbeného rychlého občerstvení a to, jak by vám takovýto obal dokázal usnadnit přenos vašeho nákupu.

Navíc se taky jedná o originální a vtipné řešení, co všemu ještě dodává na atraktivnosti.

Tady to máte – 10 neobvyklých konceptů balení, které prokazují, že odvětví prokvétá nápady. I když většina z nich není na trhu dostupná, můžete sami vidět, že dizajn je neomezený. Pokud si přejete mít kartonové balení, navržené podle vašich představ – spojte se s námi. Klikněte níže a zjistěte, co pro vás může Packhelp Pro udělat.

KLIKNĚTE SEM

Obrázek záhlaví od Twice Fashion – linie balení, navržena Socio Design.


Decor

Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Decor Decor

Odebírejte pro promo akce, nabídky a novinky z odvětví balení.

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Choose other country