Balíček – Těžký druh marketingu

Kate Wright
Kate Wright | 25 února 2018 | min čtení
Produktovy box Packhelp Emerald
Přihlaste se k odběru!

Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům

check
Skvělé!
Teď odebíráte!

Může být balíček částí reklamy? Samozřejmě, že ano! Vědí to nejlepší marketéři a grafici. Jsou to právě láhve, krabice, krabičky nebo tuby, kvůli kterým si daný výrobek koupíme, nic jiného. Těžko tomu věřit, ale je to pravda!

Udělat projekt balíčku, který bude mít pozitivní vliv na reklamní kampaň a zlepší prodej výrobku, není ničím snadným. V celé řadě dostupných šťáv, sladkostí, pracích prášků nebo těstovin se dá jen těžko odlišit.

Mimo to, kromě zrak přitahujícího vzhledu, musí balíček plnit svoji základní funkci. Balíček zejména chrání obsah před mechanickým poškozením a teplotou. Právě díky balíčkům dorazí koupené předměty do naších domovů v celku.

Druhou věcí je usnadnění přepravy. Je daleko jednodušší nést vajíčka v kartonové krabici než jenom v rukou nebo v reklamní tašce. Na konec zůstává záležitost vzhledu krabičky, který má spotřebitele přimět sáhnout po výrobku na prodejním regálu. Balíček je prvním kontaktem klienta s danou věcí a na získání jeho pozornosti má jen několik sekund. Jak tedy přimět k nákupu, během tak krátké doby?

coffee republic
Eco Poštovní krabice

Nejdůležitější je nápad. Proto je dobré spolupracovat s profesionály, kteří mají zkušenosti v oboru. Zásadní je také to, aby se balíček hodil k obsahu, aby spolu vytvářeli celek.

Jedním ze způsobů, jak přitáhnout pozornost klienta, je originální tvar balíčku. Dobrým příkladem může být láhev ve tvaru medvěda, ve které se nachází med. Je to něco jiného, a rozhodně se odlišuje. Není se čemu divit, že korejská kosmetika sklízí takový úspěch. Lahvička parfému ve tvaru pandy, aloe v láhvi ve tvaru listu nebo lesk na rty umístěný v obalu imitujícím ovoce, to je důvod, proč se jich máte chuť dotknout.

Jinou metodou je bezprostřední oslovení spotřebitele. Ideálním příkladem jsou hračky a zábavné drobnosti s nápisem „Zmáčkni mně“ nebo „Dotkni se tady“. Klient z pravidla provede příkaz z čisté zvědavosti, a pokud jej uspokojí dopad činnosti, existuje reálná šance, že si takovouto věc koupí.

Dobrým nápadem je také vybrat barvu balíčku, která přitáhne pozornost. Červená, zelená, růžová, oranžová, nebo třeba intenzivní modrá? Každá bude dobrá, pokud se odlišuje od tradičních. Pak bude značka spojována s konkrétní barvou a možná že zapadne do paměti spotřebitelů.