Obal jako tichý prodavač

6 min čtení
Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

Choose your country

Please note that we currently sell to EU countries only. If you are based outside the EU, please talk to us. Depending on the type of order and shipping costs, there is a chance we could work something out.

EU

S prodejem vlastního produktu se nemusíte spoléhat jen na svůj prodejní tým.

Není to tak dávno, vlastně jen pár let, co se nejluxusnější obchodní dům v Londýně (a pravděpodobně v celé Evropě) – Harrods – naplno otevřel prodejům přes internet.

Zpráva o tomto činu způsobila trochu poprask, protože elektronické prodeje zacílené na náročnější klientelu dosud stály spíše na okraji zájmu internetových obchodníků. Harrods je místo známé právě svým nádherně vznešeným interiérem a nenakoupit zde je jako v Londýně vůbec nebýt. Nicméně, kostky byly vrženy a Harrods potvrdil, že toto rozhodnutí byla největší investice značky od jejího založení.

Harrods však nebyl jediný luxusní obchodní dům, který vstoupil do e-komerce s velkými očekáváními. S internetovými prodejními platformami se spojily i mnohé módní značky, jako Michael Kors, Versace nebo Gucci.

Zalando, kapacita mezi internetovými obchody s módou, který již dříve nabízel úctyhodnou škálu značek, na změnu trhu zareagoval spuštěním ještě o třídu vyššího portálu, Zalando Lounge. Internet a jeho nákupní možnosti se stali pro luxusní značky každodenní realitou. Pokud značka touží uspět a dále se vyvíjet, musí pracovat i na své online prezentaci.

Zalando-Packhelp_blog

Už vás napadlo, jaké je spojení mezi těmito značkami a obaly?

Jak již definovala Barbara Kahnová z pennsylvánské Wharton univerzity, luxusní produkt sám o sobě už není dostatečným důvodem k tomu, aby byl zákazníkovou první volbou v maloobchodním prodeji.
Co to znamená?

Zaprvé, že se zákazníci velice změnili.

Zanedlouho dosáhnou kariérních vrcholů mileniálové, což z nich zároveň dělá nejzajímavější cílovou skupinu zákazníků.

Mezi jejich určující rysy počítáme zejména fakt, že mají rádi pocit, že se značkou souzní, že jsou její součástí, a pak, že mají sklon si všímat všech detailů, které se k produktu vážou.

Za druhé, v dnešním světe přijímáme produkt v mnohem širších souvislostech. Produkt je zákaznický servis. Je to hodnota, kterou se společnost reprezentuje. Je to trvanlivost, odolnost a přeprava.
A – jak už jste pravděpodobně uhodli – produkt je i jeho vlastní obal.

Proč obalu říkáme tichý prodavač?

Pojďme zpátky k příkladu luxusních značek a obchodního domu Harrods. Je jasné, že vaše zkušenost z nákupu živě v obchodě se bude diametrálně lišit od případného nákupu přes internet. V momentě, kdy vkročíte do obchodu, všimnete si tisíce věcí. Zvláštní vůně, světlo uvnitř a temné kouty, výstavu produktů, osoby zaměstnanců, jejich oblečení a tak dále.

A tohle všechno ve vašich smyslech vytváří obraz značky. Přesun obchodní transakce do online sféry všechny tyto vjemy znehodnotí, jednoduše proto, že přestanou existovat. Na jejich místo nastoupí design webových stránek, systém zákaznické podpory a tak dále.

Zde jsme také právě vysledovali moment, kdy obal začíná hrát neuvěřitelně důležitou roli. Jedna věc je poslat balík, jiná věc je poslat balík, který udělá dojem. A proto luxusní produkt vyžaduje důstojné řešení obalu.

Nezapomínejme, že nemusí jít jen o balení zásilek určených k přepravě, drobné krabičky a lahvičky v dechberoucím designu známe třeba ze světa parfémů. Designéři pracující na celém světě pro nejznámější značky vytvářejí hotové skvosty, jimiž pak plní ony drobné krabičky a lahvičky jako dušičkami.

packhelp_blogpost packhelp obalky marc jacobs coca cola perfume inspiration packhelp

Jak sladit filosofii prémiové značky s lepenkovou krabicí?

Někdy to jediné, co je potřeba, je jednoduchost. Mnoho značek, které svá jména budují dlouhá léta, se cítí sebejistě i v holé lepenkové krabici s černě vytištěným logem.

Celkový trend, který v posledních letech můžeme sledovat v podstatě celospolečensky, je příklon k minimalismu. Protože ale každá značka chce být nejen módní, ale také odlišná od ostatních, přispívají designéři pravidelně s novinkami i do tohoto oboru. Můžeme tak vidět obaly zdobené stužkami, obaly s roztodivnými způsoby otevírání, nebo můžeme dát příležitost hmatu a použít na povrchu obalu nebývalé textury, lákající k doteku.

ZARA – Krása obalů ze Zary (ačkoli značka není všeobecně považovaná za luxusní) spočívá v tom, jak elegantně rezonuje u svých zákazníků.
twice_fashion_obalky_na_miru_packhelp
Twice Fashion – Jemné barvy s kapkou rebelství, produkt ve vysouvacím boxu, to je Twice Fashion.
kiehls1_packhelp_box
Kiehl’s – Nápadným a jednoznačně rozpoznatelným prvkem obalu je tmavě modrá stuha, nonšalantně ovázaná přes dva rožky.
burberry_packhelp_inspiration_packaging
Burberry – Chytré využití technik embosování a hot stamping dodává designu lesk a záři.
louis_vuitton_obaly_krabice_packhelp
Louis Vuitton – Obalová řada navržená pro Louis Vuitton nazvaná Imperial Saffron nechává vyniknout kráse přírodního papíru.

Luxusní značky, které se vydaly cestou internetového prodeje, jsou důkazem měnících se preferencí současného zákazníka. Obor e-komerce vykazuje stálý růst stejně jako množství příležitostí pro nově vstupující hráče.

Výsledkem je diverzifikování obalových technik, obnova dosud používaných obalových technik. Všechny změny se provádějí za účelem ohromení zákazníka a obohacení jeho nákupní zkušenosti. A jakmile produkt dosáhne dosahované míry luxusu, můžete postoupit do dalších úrovní plnění zákazníkových požadavků.

 

Packhelp Pro

 


Sdílet
Kajetan Wyrzykowski
Kajetan Wyrzykowski