Unboxing – Proč se lidé tak rádi dívají videa, kde jiní lidé něco rozbalují?

Kate Wright
Kate Wright | 17 dubna 2018 | 5 min čtení
Přihlaste se k odběru!

Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům

check
Skvělé!
Teď odebíráte!

Unboxing je trend, který během pár let dosáhl neuvěřitelné pozornosti.

Jedna z okřídlených vět marketingu ráda říká, že You never get the second chance to make a good first impression, tedy, že “Nikdy nedostanete druhou šanci udělat dobrý první.

I tuhle ustálenou pravdu dokázal internet nalomit, protože dal zákazníkům příležitost nových cest, jak si zformovat názor na výrobek, a to dokonce ještě předtím, že se k nim fyzicky dostane.

Máte svou vizi vašeho obalu? Zjistěte, co pro vás můžeme udělat.

Ve skutečnosti víme, že pro toto spotřební chování je důvodů hned několik.

Vidíte doručení a rozbalení právě zakoupené věci bez toho, aby jste museli investovat vlastní peníze. Video ukazuje produkt samotný, ale velká pozornost je věnována také tomu, jak byl doručen a zda byl správně zabalen. Autor rozbalovacího videa také rád často poukazuje na nejrůznější detaily.  

Zásadní úlohu mají rozbalovací videa v případě subscription boxů (krabička tématických produktů na objednávku za zvýhodněnou cenu u nichž klient neví, co přesně bude obsahovat). Potenciální klient se k odběru subscription boxu často přihlásí až po zhlédnutí několika videorecenzí.

Navíc, popularita tohoto typu videí ukazuje, jak důležitý je onen moment rozbalení pro celkový dobrý dojem zákazníka. V dnešní době mluvíme už o rozšířeném produktu. Kromě samotného produktu dnes zákazník očekává zážitek z jeho doručení a rozbalení, doprovodné služby, propracované detaily a standardem se stává třeba i děkovná kartička.

Design krabice, použité výrobní materiály, vypoukliny a promáčkliny - to vše obohacuje vlastní zážitek z vybalování.

vyžádejte nabídku obal na míru

Dobří marketéři dokáží trend unboxingu využít ve svůj prospěch.

Z marketingového úhlu pohledu se dá unboxing použít jako skvělý zdroj pro získání zpětné vazby. Názory Youtuberů (obzvláště těch s početnou základnou sledujících) se tak stávají mocným nástrojem. Mohou produkt doporučit, vyzdvihnout jeho výhody. Ačkoli na druhou stranu, mohou spoustu zákazníků odradit, třeba jen nevhodnou poznámkou.

Dobrá rada v takovémto případě zní, sledovat ty Youtubery, kteří už se třeba o vašem produktu dříve zmínili, nebo je u nich vysoká šance, že by tak mohli učinit v blízké budoucnosti. Kontaktujte je, poděkujte za zmínku a pokud poukázali na nějaký nedostatek, pokuste se jej napravit.

Pokud nechcete zaostávat za novinkami ze světa unboxingu, přihlaste se ke sledování několika takto zaměřených kanálů. Jedním z nejlepších je například Unboxing Therapy, který již přesáhl metu deseti milionů odběratelů.

unbox-therapy-packhelp=blogpost

 

Nicméně, tohle je jen pomyslný vrcholek ledovce. Podívejme se teď na další populární videa z této kategorie.

Unboxing video produktů Apple v hodnotě téměř 200 000 korun

FabFitFun Unboxing Video

Nevšední rozbalování

Rozbalovací videa se týkají i produktů, u kterých byste to nečekali. Například IGN vydal video, kde se rozbaluje balíček DVD k filmu “Interstellar”. Jedno z nejsledovanějších rozbalovacích videí představuje model Volkswagenu Mini, což dokazuje, že hranice tohoto trendu jsou takřka neomezené.

Pokuste se za pomoci správných obalů vyvolat ve vašich zákaznících pocit výjimečnosti.

Jako to shrnul Walter Isaacson z Apple: “Steve a já jsme strávili mnoho času nad výběrem obalů (...). Snažte se vytvořit z vybalování vašich produktů rituál, díky kterému se vaši zákazníci budou cítit součástí něčeho většího. Technika obalů je jako divadlo, tak vyprávějte obalem příběh.

Vyžádejte si nabídku obalů s vašim logem a ve vašich firemních barvách!