Balení vycházející ze zkušeností – proč je vaše krabice důležitou součástí cesty zákazníka?

7 min čtení
Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

Choose your country

Please note that we currently sell to EU countries only. If you are based outside the EU, please talk to us. Depending on the type of order and shipping costs, there is a chance we could work something out.

EU

Již jste někdy slyšeli o konceptu balení vycházejícího ze zkušeností?

Pokud vám to nic neříká, nemějte obavy. Porozumíte tomu poté, co se ponoříte do tohoto článku. Pojďme začít s unikátním dizajnem, který vám dá nápovědu ohledně tohoto konceptu.

Příklad balení vycházejícího ze zkušeností

Každý rok se tisíce lidí shromažďují online, aby zkusili své štěstí při nákupu vstupenek na Tomorrowland. Málokdo uspěje, ale ti, kterým se to podaří, dostanou toto:

 

 

 

Zatímco někteří lidé (rádi jim říkáme hejtři) tvrdí, že je to hloupé předvádění se, je pravda, že se všichni rádi cítíme být speciální. Tato neuvěřitelně kreativní krabice s lístkem na Tomorrowland je absolutní špičkou v tom, aby se člověk cítil speciálně. Otevřete ji jako starou truhlici s pokladem, plus hraje hudbu a dokonce se otevírá speciálním klíčem – neuvěřitelné, že?

Pointa je jednoduchá – návštěvníci festivalu by se měli cítit výjimečně v každé části jejich zkušenosti.

I když jednoduchý lístek nebo pásek, který dostanete na místě konání festivalu, určitě neurazí, proč nezajít dál?

Vidíte, je dobré nosit boty svého klienta, myslet z jeho perspektivy. Trendy zákazníků se jistě mění, ale určité aspekty zůstávají konstantní. Pokud váš zákazník bojoval o lístek, musí cítit, že to stálo za to. Samozřejmě, umělci pozvaní na festival budou sami o sobě důvodem, ale co čas mezi nákupem lístků a skutečným festivalem? Neměly by to být chvíle ticha – je to váš prostor, abyste se postarali o svého klienta.

Toto je taky spojeno s dvěma dalšími koncepty – mapování cesty zákazníka a budování zážitku.

 

Mapping of your customer journey - graph by Gravity Flow
Zdroj: Gravity Flow

Řeší problémy vašich zákazníků

V odvětví start-upů to slyšíme často – vyřešte problém, kterému čelí váš zákazník.

Je to pochopitelný úhel pohledu. Potřeba využít službu často vychází z faktu, že my – jako zákazníci – potřebujeme řešit své vlastní záležitosti.

Mapování cesty vašeho zákazníka vám s tím pomáhá. Podívejte se na příklad singapurské společnosti Zalora, e-commerce módního obchodu. Jejich obchodní model zahrnuje balení, odevzdané u dveří zákazníka. V případě, že doručení selhalo, byla krabice zanechána na poště. To znamená rady a méně atraktivní zkušenost zákazníka. Aby tomu předešla, společnost Zalora se spojila s řetězcem populárních obchodů 7-11 a umožnila zákazníkům, aby svůj balík dostali v nejbližším obchodě.

Výsledek?

Staly se měřítkem v ohledu skvělé zkušenosti zákazníka.

Klíčem v případě Zalora bylo pochopit zákaznickou perspektivu a proměnit ji na příležitost.

Vytvořte se svým produktem (a balením) kompletní zážitek

Na zážitku z balení záleží stejně tak jako na zážitku z produktu.

Vidíte, ne každý zákazník by rád dostal hudební „věcičku” jako pozvánka na Tomorrowland. Nezapomeňte, některé komentáře na Youtube uvádějí, že je to hloupé.

Nicméně, e-commerce specialisté znají hodnotu toho kroku navíc.

Online nákupy – obzvlášť dárky – by nikdy neměly být jako položka vybraná z katalogu, no místo toho by měly být unikátním nákupem s individualizovanými možnostmi. ” – Jon Loew, CEO Vift (zdroj)

Jak můžete zapracovat na kompletnější cestě zákazníka s vaším balením? Odpovědí je návrh balení vycházejícího ze zkušenosti.

Trendy a řešení balení

Experience-driven packaging - example of Scent By Mail

1. Ujistěte se, že je vaše balení součástí

Není krabice pouze krabice? Kontejner na produkty uvnitř?

Věříme, že balení je mnohem víc než jen ochrana toho, co je uvnitř. Jeden z našich klientů, značka odesílající krabice s vonnými svíčkami s názvem Scent By Mail, vytvořila krásný zážitek z balení. Každá čtvrtina má jiný design, který z krabice vytváří dojem téměř „sbírky“. Navíc tisk uvnitř je jednoduchý, ale neuvěřitelně chytlavý. Představte si, že byste otevřeli tuto schránku a uviděli „Zdravíme!“.

2. Přemýšlejte o doručení

Většina e-commerce značek zvykne zapomenout, že doručení je ve skutečnosti součástí služby. Zákazníci si užívají vaše produkty, samozřejmě, no neocenili by taky něco jiného, když přijde na doručení?

Jednodenní doručení je jedním z nápadů. Společnosti jako je Darkstore, přinášejí zkušenosti s doručováním na místní úroveň, takže je pocit z nich mnohem osobnější. Můžete oslovit své klienty tím, že jim přinesete nový typ služby doručení end-to-end. Vyhledat taková řešení ve větších městech a získat více expozice.

Tip: Kreativní doručení může být také dobrou marketingovou výhodou.

 

delivery done interestingly fede

3. Pracujte s texturou

Pokud jde o balení, dotyk je velmi důležitý. Když přemýšlíte o designu obalů, pokuste se do projektu přidat trochu novátorství. Inovace, pokud jde o materiál, může být složitá. Mnoho klientů očekává udržitelné balení a méně škodlivý vliv na životní prostředí – možná to je vaše vítězná strategie?

Použijte horké ražení a embosování, přidejte jinou fólii nebo změňte standardní tvar na něco kreativního. Technologie balení dnes umožňuje, abyste byli více zaměřeni na spotřebitele – můžete se podívat na některé z níže uvedených příkladů a zjistit, jak se s tímto vypořádávají jiné značky.

 

experience-driven packaging - hot-stamping on chocolate boxes
Zdroj: Ach Chocolate
experience-driven packaging by qubic store
Zdroj: Packaging of the world

4. Vytvořte působivý dizajn

 

Pojďme si představit e-commerce značku, která si přeje promovat své produkty pomocí influencerů. Jaký je recept na úspěch? No, na začátek se ujistěte, že milují vaši značku – průzkum ukázal, že 73% influencerů pravděpodobněji zveřejňuje příspěvky o značkách, které mají ve skutečnosti rádi.

Jak to přeložit do jazyku balení?

Lidé by měli vaše balení milovat. Proměňte jej na něco unikátního. Girlfriend Collective, americká značka, kterou osobně považuji v otázce dizajnu za velmi zajímavou, se soustředí na dodávání 100% recyklovaného balení. To zahrnuje pouzdra a poštovní krabice.

Je to bezprecedentní a proto to upoutá vaši pozornost.

Experience-driven packaging idea by Olivia Plum

Dalším příkladem je polská značka Olivia Plum, kterou jsme měli tu čest hostit v našich Inspiracích. Společnost navrhla speciální krabice pro upoutání pozornosti influencerů. Tady jsou postřehy od Anny Śliwińske, majitelky značky:

Mé produkty jsou všechny přírodní, a proto jsem se rozhodla reflektovat to na mém obalu. Proto Eco poštovní krabice. Další věc byla, že tyto krabice potřebují jasnou značku – počítala jsem s influencery, kteří uveřejňují obrázky, které ukazují jak produkty, tak i jejich balení. Konečně, krabice, které jsou zasílány influencerům – stejně jako klientům – musí být personalizovány. Vytváří to hodnotu a podněcuje k tomu, aby mluvili o značce. Nakonec lidé rádi sdílejí věci, které se jim líbí.

Závěr

Když přemýšlíte o své značce, přemýšlejte o ní jako o zážitku. Vaše webstránka, váš zákaznický servis, doručení a balení – na tom všem kromě vašeho produktu záleží.

Balení vycházející ze zkušeností vám pomůže obohatit celou tu cestu. Každá značka je jiná a každá značka bude potřebovat své vlastní řešení. Začněte s proměnou vašich krabic na značkovou řadu, která vypovídá o vašich hodnotách.

 

NAVŠTIVTE OBCHOD


Obrázek záhlaví z portfolia Kati Forner. 


Sdílet
Kajetan Wyrzykowski
Kajetan Wyrzykowski