Naše předpovědi pro maloobchodní a e-commerce trendy v roce 2019
Přihlaste se k odběru!
Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům
Teď odebíráte!
V tomto článku:
Způsob, jakým kupujeme věci, se mění. Buďme upřímní, mění se po velkou část uplynulých 20 let.
V posledních letech vidíme změnu nejen toho, co kupujeme online, no taky způsob, jakým to kupujeme. Věci jako doručení ve stejný den od Amazonu a nárust umělé inteligence znamenají, že nemusíme mluvit s lidmi, abychom dostali odpověď na konkrétní otázku.
Digitální transformace změnila, mění a bude měnit obchod.
No pojďme se chvíli věnovat současnosti a soustřeďme se na ‘obchod’, který jako jednotlivci využíváme nejčastěji – kamenné prodejny a ecommerce
Jak se tyto kanály změnily v roce 2018 a co můžeme očekávat v roce 2019?
Úloha Amazonu v roce 2019
Je těžké nemyslet na Amazon, když myslíte na ecommerce. Zatímco Amazon je jasně americká značka, jméno začíná přebírat vedení a stává se jasnou volbou pro nákup tady v Evropě a ve Spojeném Království.
Dokonce i po jeho spíše neuspokojivém zahájení naplnění skladů v Austrálii, společnost pokračovala v novém definování elektronického obchodu i maloobchodu. Zatímco jsou obchody Amazon Go bez pokladny stále ve zkušební fázi, Amazon posunul své rychlé doručení na další úroveň, testuje doručování pomocí dronů a zvětšuje rozsah doručení ve stejný den. Ve skutečnosti byl zákazníkovi ve Velké Británii doručený produkt za necelých 15 minut.
Co to tedy znamená pro menší ecommerce značky? Znamená to, že očekávání vašeho zákazníka v oblasti doručování se mění.
První, co nás napadne, je doručení zdarma a expresní dodání. Lidé chtějí svůj nákup co nejdříve. Toto je výhoda, kterou mají kamenné prodejny oproti ecommerce. Vaši zákazníci získají své produkty přímo v dané chvíli a na místě.
Prozkoumejte možnosti rychlejšího doručování a pokud dokážete přijmout cenu, taky expresní dodání zdarma. Pokud nejste připraveni to dělat, radši zvažte soukromého kurýra, než národní poštovní služby.
V čem Amazon pokročí ve světě maloobchodu v roce 2019?
Zatímco Amazon plánuje zvýšit svůj počet samoobslužných obchodů, pořád je to víceméně v testovací fázi.
Mnoho prodejců Amazon zbystřilo pozornost po oznámení Amazonu o jejich maloobchodu, který prodává 4-hvězdičkové a výše hodnocené položky.
"Pokud je můj produkt populární na Amazonu, přeberou tento nápad a pak ho prodávají v obchodě a vytlačí mě z byznysu,“ řekl jeden prodejce na Amazonu. Amazon bohužel dělá jen málo pro rozplynutí těchto obvinění a všichni, kteří na Amazonu prodávají „white-label“ produkty, mají obavy.
Zatímco se zdá, že Amazon se v dohledné budoucnosti nechystá změnit prostor maloobchodu, určitě testuje koncepty pro změnu způsobu, jakým fyzicky nakupujeme. Časem, možná ne do konce roku 2019, by se mohl změnit způsob a důvody, jak a proč Američané opouštějí své domovy kvůli nákupům.
Změny v plnění v roce 2019
Jak jste četli výše, způsob, jakým zákazníci získávají své produkty, nabyde v příštích 12-18 měsících na důležitosti. Amazon má nejvíce zdrojů, aby to zlepšil, a tak budou v první linii.
Tím řečeno, je mnoho 3PL společností, které pokračují v měnění odvětví plnění.
Toto prostředí je podporováno rastem trhu doručování v Evropě. Stabilně roste a v roce 2019 poprvé překoná hranici 23 miliard eur. Přidejte očekávanou složenou roční míru růstu přes 3% v příštích 2 letech a získáte množství příležitostí, jak mohou kreativní mysle změnit způsob, jakým zákazníci získávají jejich produkty.
Co dalšího se změní ve světě plnění?
„Trend, který se ve světě e-commerce oplatí v roce 2019 sledovat, bude používání hlasu k zpracování zásilek a objednávek. S převahou hlasem aktivovaných asistentů jako Amazon Alexa, Google Home, Siri, Cortana a Facebook Portal lidem dělá čím menší problém žádat digitální technologii, aby pro ně vykonávala úkoly. Tato každodennost se v roce 2019 dostane do množství skladů a oddělení doručování.“
- říká Rob Zaleski—Manažer digitálního obsahu a značky, ShippingEasy
„Toto povede k tomu, že manažeři doručování a majitelé e-commerce společností budou dávat hlasové pokyny pro tisk přepravných štítků a seznamu obsahu zásilky, získávání informací o objednávkách a další,“ dodal. „Hands-free objednávky a proces doručení otevře možnost pro multitasking, jako nikdy předtím. To pomůže zvýšit efektivnost a produktivitu. ShippingEasy se podařilo tento trend identifikovat začátkem roku 2018 a vyvinuly integraci s Amazon Alexa, co pomohlo e-commerce společnostem naskočit s rokem 2019 na tento trend.“
To hlavní, co si z toho vzít je zajistit, že vaše e-commerce značka je zaměřena na to, co nejvíce využít hlasovou technologii.
Co víc, odvětví plnění bude v roce 2019 čelit zvyšování cen doručení. V roce 2019 mnoho doručovacích společností jako DHL zvýší ceny, aby držely krok s pořád se zvyšující cenou toho, být v tomto byznysu.
Maloobchod
Anyone that says retail is dying probably doesn’t know what they’re on about.
G2Crowd’s recent 2019 retail trends article mentions the $3.35 trillion spent in retail in 2017 was a 4% improvement on 2016’s figures. And that 2018 is outpacing 2017 as of August.
Kdokoliv, kdo říká, že maloobchod umírá, pravděpodobně nemá dost informací.
Poslední článek od G2Crowd o maloobchodních trendech v roce 2019 zmiňuje, že 3,35 trilionu dolarů, utracených v maloobchodu v roce 2017, bylo 4% zvýšení čísel z roku 2016. A že rok 2018 překonal rok 2017 již v srpnu.
Ano, Sears zavřel všechny své dveře a vyhlásil bankrot, no ostatní jména jako Ikea, Target a Walmart zažívají nejsilnější růst za posledních 10 let.
Proč?
Protože Walmart je v první linii stírání rozdílů mezi ecommerce a kamennými prodejnami. Koncepty jako účtování vyšších cen online než v klasické prodejně vrátilo kupující do obchodů, kde dělají další impulsivní nákupy.
Hlavní myšlenkou je, že maloobchod se nikam nechystá.
Lidé si pořád vychutnávají a vždycky si budou vychutnávat sociální stránku nakupování. Jít do obchodu, dotýkat se a zkoušet produkty předtím, než si je koupíte, je zkušenost, kterou ecommerce nikdy neposkytne lepší.
Maloobchod se bude vyvíjet. No díky tomu, že si lidé teď kupují toaletní potřeby a potraviny online, se taky změní způsob a to, co lidé v obchodech kupují
V roce 2019 očekávejte, že maloobchod převezme více zážitků na míru a luxusních zážitků, aby se jim podařilo prodávat více drahých a odolných produktů.
Podívejte se například na prodejnu Nike v Soho v NYC. Kupující si můžou rezervovat experta, který jim pomůže najít ten nejlepší Nike produkt a dokonce si i vyzkouší basketbalovou, běžeckou a fotbalovou výbavu.
V červnu 2018 se v sídle Samsung taky v NYC mohli kupující procházet po měsíci – za použití Samsung VR headsetu (zdroj).
I když tento příklad byl zejména PR snaha, jak si připomenout 50. výročí přistání na měsíci, cíl je jasný – ukázat sílu produktu – v tomto případě VR headsetu od Samsung.
Vaše maloobchodní značka zvládne rok 2019, pokud vytvoříte skvělý produkt se skvělým umístěním v obchodě a vybavením. Vaše značka se bude zlepšovat, pokud každému zákazníkovi nabídne nákupní zkušenost na míru.
Změna tváře omnichannel
Fráze ‘omnichannel’ se objevila před pár lety. Samozřejmě, s pokrokem technologie tento výraz sám vyrostl a rozvinul se.
Hlavním cílem bylo poskytnout zákazníkům vícero způsobů, jak se dozvědět o jménu vaší značky a nakonec u vás nakoupit. Před 10 lety to mohlo znamenat malou místní kavárnu, která má vlastní Facebookovou stránku.
Omnichannel ale znamená mnohem více.
Moderní omnichannel otevírá mnohem více než jen to, být přítomný online a offline. Jeden základní koncept je být schopný plnit potřeby zákazníkům, kteří nakupují online a přicházejí do obchodu vyzvednout si produkt (s platbou online nebo na dobírku).
No dokáže váš maloobchod plnit potřeby těch, kteří nakupují v obchodech, no chtějí, aby jim byly produkty doručeny do jejich domova?
Sociální média hrají v omnichannel maloobchodu roli. Vaši fanoušci na Instagramu můžou teď vidět produktovou stránku přímo z postu na Instagramu. Toto vytváří přímou korelaci mezi vašimi aktivitami na sociálních médiích a vaším prodejním prostorem.
Výsledek? Mnohem více příležitostí pro vás, jak se spojit s vašimi zákazníky v každé chvíli.
Výzva pro rok 2019 je vytvoření většího pouta mezi webstránkou maloobchodní prodejny a naopak.
- Ví vaši zákazníci v prodejně, že si můžou nechat produkty doručit domů, co jim umožní nakupovat více věcí?
- Nabízí váš obchod na webu podnět pro zákazníky, kteří jsou blízko obchodu, aby přišli nakoupit
- Ví váš kamenný obchod, jak získat e-mailové adresy vašich zákazníků?
Další výzvou, které budou pokročilé omnichannel značky čelit, je konzistentní budování značky.
- Sedí dizajn obchodu s dizajnem webstránky?
- Má váš dočasný obchod (pop-up store) stejnou barevní paletu, jako stránka sociálních médií?
- Dostávají zákazníci své online nákupy ve stejném produktovém balení, jako by dostali, kdyby nakupovali v kamenném obchodě?
Konzistentnost v budování značky buduje důvěru. Přes důvěru přichází loajálnost a schopnost udržet si zákazníky, kteří se k vám vrátí jak online, tak i v obchodě.
Sociální média a ecommerce
Nikdy není snadné předpovídat budoucnost jakéhokoliv sociálního média. Vše se prostě příliš rychle vyvíjí.
Facebook změnil množství svých politik v důsledku výslechu Marka Zuckerberga ohledně skandálu se shromažďováním dat společností Cambridge Analytica. Pravidla uchovávání dat a GDPR vešly do platnosti také v Evropě.
Instagram v červenci zaznamenal již 1 miliardu uživatelů a jeho funkce ‘stories’ si, zdá se, vybudovala své místo, i když stejná funkce je dostupná na Facebooku. Stories na Instagramu jsou tak významné, že dnes v nich můžou značky propagovat své produkty, tak jako v normálním vlákně.
Toto nás přivádí ke stavu PPC v roce 2019 a tomu, jak to ovlivní jak kamenné, tak i ecommerce značky.
Z toho vyplývá, že náklady na reklamu na sociálních médiích se budou pouze zvyšovat. To nakonec přinutí mnoho značek, které si to nemohou dovolit, k odchodu z byznysu. Případně se podívají na jiné akviziční kanály, jako influencer marketing, SEO nebo tradiční PR a reklama.
Jen hodiny před blázincem jménem Black Friday a Cyber Monday přestal správce reklam Facebooku jednoduše fungovat. Během nejvytíženějšího období nákupů v roce nemohli inzerenti umísťovat reklamy.
Facebook bude dále odhánět své inzerenty jinam, pokud budou problémy jako tento pokračovat..
Prodej v roce 2019: Závěr
Na konci každého roku se vždycky zvykneme ohlédnout za tím, co se stalo a předpovídat, co se stane.
Někdy jsme svědky velkých tvrzení - nová technologie vše změní, nová značka ovládne odvětví nebo tato značka změní nákupní zvyky po celém světě.
Pravdou je, že mnoho z těchto tvrzení je hysterických z nějakého důvodu. Stane se něco hysterického ve světě ecommerce v roce 2019?
Pravděpodobně ne. Amazon bude dále dominovat, Facebook Ads se budou vyvíjet a malé značky jako ta vaše budou růst. No být si vědom a experimentovat s touto novou technologií může vaše značka zůstat před konkurencí a udržitelně růst.
Přečtěte si víc o ecommerce a maloobchodu: