Vánoce přicházejí! – Rozhovor s Happy Socks

Aleksandra Owczarek
Aleksandra Owczarek | 3 srpna 2019 | 4 min čtení
Packhelp_blog_christmas_1671x550
Přihlaste se k odběru!

Získejte náskok před konkurencí díky inspirativním článkům

check
Skvělé!
Teď odebíráte!

V tomto článku:

Když slunce pálí, naše myšlenky se neustále vracejí k pláži a moři. Přestože sedíme v kanceláři, máme pocit, jakoby celý svět zpomalil. Každopádně je to vždy skvělá příležitost zamyslet se nad nejnabitějším obdobím v roce z hlediska online obchodu, kterým jsou Vánoce.

Díky důkladné přípravě můžete předejít přílišnému stresu a „horkým“ chvilkám. Abychom zjistili, jak se některé společnosti připravují na vánoční sezónu, zeptali jsme se Wojciecha Zajace, majitele obchodu Happy Socks (v překladu Veselé ponožky) ve Varšavě, který se s námi podělil o svůj ověřený recept na Vánoce a vánoční obaly.

Packhelp: Když jsme se posledně viděli, zmínil jste se o tom, že někteří vaši zákazníci se ptají na samotné balení vašich produktů, protože se jim moc líbí. Motivuje vás to k časté změně designu obalu? Jaká je vlastně strategie Happy Socks?

Happy Socks: Ano, to je pravda. Máme zákazníky, kteří se vracejí k nám do obchodu a ptají se na krabičky, ve kterých naše zboží dodáváme. Víte, jsou velmi barevné, jejich tvar je útlý a elegantní, zkrátka vypadají dobře. Někteří zákazníci si chtějí krabičky zakoupit, aby je doma využili jako úložný prostor. Pro nás je to samozřejmě příležitost k navýšení prodeje – často si koupí jeden či dva páry ponožek navíc a obdrží je i v našem balení na míru.

Jak se vy připravujete na toto období?

Packhelp: Na jedné straně mnoho obchodů považuje léto za období, kdy se mohou soustředit na rozvoj, na straně druhé je to jak ticho před bouří, protože vánoční kampaně pomalu startují.

Happy Socks: Léto nemusí být nutně období, kdy prodeje klesají dolů, nicméně je v tu dobu těžší upoutat pozornost zákazníků. I my máme v létě tendenci myslet spíše na dovolenou než na plánování vánoční kampaně. Kromě toho, zákazníci naše výrobky často kupují jako dárek pro druhé, což znamená, že by neměly tolik podléhat sezónnosti jako je tomu u jiného typu zboží.

Přesto jsou Vánoce pro Happy Socks tím nejrušnějším obdobím. Proto začínáme plánovat naši kampaň již koncem července a v srpnu. Proces spouštíme v srpnu tvorbou návrhů, na které pak v září objednáváme potřebný materiál. Jedině tímto způsobem jsme schopni zajistit, abychom v říjnu měli již vše připraveno.

Čím později začnete, tím více věcí se v průběhu vyskytne a způsobí chaos.

15 termínů, které by v roce 2019 mohlo ovlivnit vaši zásilku

Na jaká data musím pamatovat?

Jaké místo tedy v této předvánoční strategii zaujímá balení vašich výrobků?

Happy Socks: Balení je nezbytnou součástí naší strategie. Krabičky, do kterých balíme naše zboží, neslouží pouze k jeho ochraně. Vnímáme je rovněž jako součást našeho marketingového mixu. Happy Socks je značka s pozitivním přístupem. Když lidé koupí naše ponožky jako dárek pro druhé, chceme, aby tyto krabičky sloužily zároveň jako výsledné balení, ve kterém dárek předají dotyčné osobě. Jde tady o kompletní „rozbalovací“ zážitek, na kterém nám záleží.

Z tohoto důvodu musíme odhadnout velikost našich objednávek mnohem, mnohem dříve. Je lepší být připraven a mít potřebné krabičky skladem. Nedokážu si představit, že bychom vyčerpali zásobu našich na míru šitých krabiček v tomto nejžhavějším období v roce. Navíc, doba tisku v období Vánoc trvá podstatně déle. Ale to sami moc dobře víte, že?

„Naši kampaň začínáme plánovat již koncem července a v srpnu. Proces spouštíme v srpnu tvorbou návrhů, na které pak v září objednáváme potřebný materiál. Jedině tímto způsobem jsme schopni zajistit, abychom v říjnu měli již vše připraveno.“

Happy Socks: Rozhodně! Věříme v kouzlo Vánoc, proto jsou barevné, originální a pozitivní. Přesně tak vystihují naši značku. Jak jsem již zmínil, naše krabičky jsou často používány jako vánoční dárky, proto chceme, aby vypadaly slavnostně a ozdobně. V současné době rádi měníme jejich design.

Přečtěte si o předvánočních termínech pro elektronický obchod, které podpoří váš prodej

Zjistěte více

Máte nějaké tipy pro ostatní prodejce a majitele online obchodů?

Happy Socks: Řekl bych, že těch věcí, na které je potřeba myslet, je velmi mnoho. Tou nejdůležitější je ale určitě zajistit správné množství zboží na skladě.

Důležité je také balení. Pokud začnete brzy, máte příležitost promyslet každý detail. Vaše krabičky jsou pak navrženy s rozvahou, nikoliv ukvapeně a ve spěchu. Jste schopni pečlivě odhadnout velikost vaší objednávky a dokonce máte čas vytvořit lepší zážitek z rozbalování pro vaše zákazníky. Happy Socks používá k balení sady krabiček, papírové tašky a plastové obálky, přičemž vše má vzhled s vánoční tématikou.

S návrhy začínáme již nyní. Dopřáváme si dost času vše promyslet. Jakmile jsou návrhy hotové, objednáváme vše potřebné v září. I když máme pocit, že bychom mohli potřebovat ještě něco navíc, stále máme dost času. Koncem října jsme kompletně připraveni. Myslím, že balení je zrovna jednou z věcí, kterou můžete plánovat dopředu. Ušetří vám to spoustu stresu. Mnoho značek se nad všemi těmito aspekty začíná zamýšlet dost pozdě, někdy okolo listopadu. Pravda je ale taková, že tou dobou už je příliš pozdě.

Chcete se připravit na vaši vánoční kampaň? Začněte s krabicemi na míru:


Navrhněte vlastní krabici