Značka

Cestování po celém světě, práce modelky a vlastní módní značka – rozhovor s Alexandrou Kołodziejovou

Kdo může vědět víc o potřebách módního trhu, než návrhářka s několikaletými zkušenostmi v oblasti modelingu?

Za novou polskou oděvní značkou AlexKo stojí Alexandra Kołodziejová. Má za sebou několik let práce v oblasti modelingu a rozhodla se založit vlastní značku dámského oblečení.

Čím se značka liší od stovek dalších?

Dokonalá znalost potřeb trhu, péče o nejlepší materiály a poslání, jehož součástí jsou feministické a ekologické prvky.

Cestování a modeling mají ohromný vliv. Živým důkazem je i Alexandra Kołodziejová, která se po dvanácti letech práce v modelingu rozhodla založit vlastní módní značku.

Alex Ko zakladatelka firmy

Nejnovější kolekce AlexKo obsahuje dvacet produktů. Zákaznice mají možnost si vybrat z nabídky šatů, košil, topů a triček. V kolekci je dokonce i kimono.

Každý kousek značky AlexKo je ušitý z vysoce kvalitního materiálu – hedvábí, cupro a dalších.

Inspirující příběh AlexKo je pro všechny, kteří sní o vlastní značce či kolekci oblečení.

Přečtěte si rozhovor s Alexandrou Kołodziejovou!

Alex Ko značka s vlastními obaly na módu

Jak začala vaše kariéra v modelingu?

Úplnou náhodou. Byla jsem mladá a pracovala jsem na různých automobilových závodech. Pečovala jsem o pořádek na tratích. Byla to špinavá práce, ale díky ní jsem si mohla přivydělat. Všimnul si mě člověk, který měl známosti v branži a pomohl mi dostat se do světa modelingu.

Věnujete se modelingu i dnes?

Ano. Po několika letech práce na různých kontinentech jsem se ale rozhodla vrátit do Polska a změřit své síly i doma. Rozhodnutí vrátit se bylo pro mě výzvou – chtěla jsem založit svou vlastní módní značku. Polsko pro mě bylo dokonalým místem pro nový začátek.

Kdy jste se rozhodla, že se ujmete role návrhářky a založíte vlastní značku? Co vás inspirovalo?

Rozhodla jsem se během pobytu v Los Angeles. Život v Kalifornii byl pro mě na začátku jako splněný sen. Měla jsem spoustu práce a ve volném čase jsem mohla obdivovat nádherné okolí. Pozlátko ale bylo pryč, když jsem si uvědomila, že lidé, se kterými chci prožívat své první začátky, jsou daleko. Kromě samoty jsem cítila, že něco musím změnit a pohnout se kupředu.

Alex Ko móda v originálních krabicích

Začal vás modeling nudit?

Modeling je nepochybně vzrušující dobrodružství, které dodá sebevědomí a poznáte díky němu svět a nové lidi. V mém případě toto dobrodružství ještě trvá. V roli modelky jsem však už dospěla do bodu, kdy cítím potřebu čelit i jiným výzvám, nejen těm, které mě čekají v modelingu. Tehdy se zrodila myšlenka založit značku AlexKo.

Zrodil se nápad… a co bylo dál?

Přesně, co dál?

Abych byla upřímná, nevěděla jsem, jak začít. Věděla jsem jen jedno – pokud mám být odpovědná za návrhy a dohlížet na celý proces, musím si doplnit vědomosti z několika oblastí. Zapsala jsem se na kurs konstrukce oděvů, naučila jsem se pracovat na šicím stroji a hodně jsem četla o rozvoji nejnovějších značek.

Mám zkušenosti v oblasti modelingu, proto jsem přesně věděla, co chci nabídnout a jak mají vypadat fotografie, které jsou pro propagaci oděvní značky velice důležité. Ve všem mě podporovali mí přátelé. Díky nim vypadal začátek značky přesně podle mých představ.

Alex Ko odesílání módy v baleních

Jaká byla nejužitečnější zkušenost z modelingu, která pomohla při založení značky?

Zkušenosti s módou a cesty do celého světa měly silný vliv na můj vkus. Dvanáct let práce modelky znamenalo i zkušenosti s velkým množstvím různých střihů a materiálů. Díky tomu jsem si uvědomila, jak důležitá je kvalita oblečení, které nosíme.

Jaké výzvy čekají mladou návrhářku?

V teorii byl nápad velice jednoduchý. V praxi to ale fungovalo úplně jinak.

Výzvou bylo i na první pohled snadné hledání lidí ke spolupráci, kteří by splnili má očekávání ohledně kvality navrhovaného oblečení. Zajímavým faktem je, že v Polsku – zemí s bohatou tradicí textilního průmyslu – bylo těžké najít vysoce kvalitní látky.

Opravdovou výzvou je, když člověk vede projekt sám. Jsem odpovědná za každý detail značky a často se stává, že nemám čas splnit všechny naplánované úkoly.

Navrhujete, šijete a propagujete značku sama?

Oblečení navrhuji sama. Podobně to funguje i s propagací značky AlexKo. Některé věci zvládám líp než jiné. Snažím se ale na sobě pracovat a stále se učit novým dovednostem. Když jsem se značkou začínala, bylo těžké si představit, že bych své nápady mohla sdílet s jinými lidmi nebo dokonce přistupovat na kompromisy. Později jsem si však uvědomila, že jiné kreativní nápady dokážou značku velice obohatit. Chtěla bych najít člověka, který přinese něco nového a upřímně zavrhne všechny ne příliš povedené nápady. Měl by mi pomoct s věcmi, ve kterých mám ještě rezervy. Ve skvělém týmu se pracuje mnohem líp.

Krabice s návlekem na míru

Módní trh je zaplněný – v posledních letech jsou stále populárnější mladí návrháři, kteří jsou alternativou pro masové značky. Čím je váš projekt výjimečný?

Nabídka AlexKo je určená pro ženy, které dbají o kvalitu a cítí se dobře v jednobarevném oblečení. Pro ženy, které milují elegantní styl se špetkou ležérnosti. Jednotlivé kousky kolekce mají nadčasový střih. Jedná se o oblečení, které zákaznice mohou nosit dnes i za dalších 10 let.

Chci navrhovat něco výjimečného – střih, který se přizpůsobí postavě z látky, která „dýchá“. Chci, aby se ženy, které nosí oblečení značky AlexKo, cítily sebevědomé a svobodné. Díky těmto vlastnostem je můj projekt výjimečný.

Vaše vize branže je velmi přímá a stabilní. Ke své kolekci přistupujete s nejvyšší precizností.

Masové módní značky dnes nabízejí několik kolekcí v průběhu roku. V tomto tempu je důležitá pouze kvantita, na kvalitě nezáleží. Podceňujeme vliv módního trhu na životní prostředí. Důležitý je prodej a pohodlí zákazníka. Díky šatníku však můžeme vyjádřit náš postoj. Vyjadřujeme sami sebe a světu představujeme část osobnosti. Je to vizitka, kterou ukazujeme jiným lidem.

Oblečení prodáváte online. Víme, že pečujete o celkový styl a vzhled značky.

Design a návrh obalu jsou důležitou součástí stylu značky. Chtěla jsem, aby jednotlivé detaily ladily a vyjadřovaly jasnou a čitelnou myšlenku. Důležité jsou barvy a tvary, díky kterým vzbuzujeme emoce a upoutáme pozornost zákazníka.

Krabice s návlekem s podle vlasního návrhu

Jak vznikl váš návrh na obal? Jaké byly nápady?

Současný návrh vznikl z proužků, které tvoří logo značky. Chtěla jsem, aby byly součástí grafického vzoru, který ladí s barvami nejnovější kolekce. V budoucnosti bych chtěla, aby každý návrh obalu ladil s barvenými odstíny dané kolekce.

Jak jste začala spolupracovat s Packhelp?

Když jsem žila ve Spojených státech, používala jsem obaly Packhelp. S jejich kvalitou jsem byla velice spokojená.

Důležitým aspektem při výběru dodavatele obalů byl poměr mezi množstvím zamluveného zboží a jeho cenou. V případě vaší společnosti jsou ceny výhodné i v případě menších objednávek. Navíc jsem spokojená s vaší internetovou stránkou. Je navržená intuitivně a ulehčuje výběr.

Nakonec otázka z cyklu: Kde vidíte značku AlexKo za pět let?

Za nejbližších pět let bych si přála, aby bylo oblečení AlexKo dostupné v buticích v berlínském Prenzlauer Berg či Londýně.

Mezi mé cíle patří i prodej v kamenném obchodě a za hranicemi Polska. Chci, aby si značka zanechala nádech oblečení z butiku, které je ušité s největší péčí. Pro další rozvoj je důležité zachovat si nejvyšší kvalitu a zlepšit systém objednávek. Pokud se jedná o návrhy, mám v plánu hrát si s novými střihy s odvážnějším stylem.

Obaly AlexKo

Krabice na oděvy podle vlastního návrhu

Základní obal krabice s návlekem s bíleným povrchem zdobí grafický vzor z barevných geometrických tvarů. Výběr barev není náhodný. Součástí obalu je i plastová obálka klasik bílé barvy, kterou oživuje minimalistické logo návrhářky. Toto opatření chrání objednávku a obohatí její celkový vzhled. Balíček ještě nikdy nevypadal tak stylově!

Návrh obalu AlexKo je důkazem toho, že jeho styl dokonale vyjadřuje nádech kolekce. Je lehký a jemný, stejně jako oblečení značky AlexKo. Díky tomu je její nejlepší vizitkou. Obaly navržené se smyslem pro styl plní i klíčový úkol – jsou praktické a chrání objednávku.

Co značka AlexKo získala díky obalům od Packhelp?

Obal se stal symbolem estetické vize značky a zároveň její vizitkou.

Díky malé minimální objednávce, se značce AlexKo povedlo vytvořit obal, který dokonale splňuje veškeré požadavky.

Fotografie: Justyna Dudek

Návrh obalu: pavlas studio

Další design
Skvělé!
Teď odebíráte!
Nepropásněte to nejzajímavější z našeho webu

Přihlaste se k odběru, aby Vám neunikla nejnovější dávka inspirace. Souhlasem potvrdíte, že Vám můžeme dvakrát měsíčně zasílat náš designový newsletter.


Omlouváme se, ale něco je v nepořádku s Vaší emailovou adresou.