BELOVED SHOP: česká značka organické kosmetiky
Stává se, že se díky těžkostem rodí něco nového a vzrušujícího. Třeba podnikání v oboru, o který se v České republice ještě před několika lety nikdo nezajímal. Alexandra Rambousková se po letech namáhavé práce v korporacích rozhodla jít vlastní cestou. Založila BELOVED SHOP – online obchod s organickou kosmetikou.
Uvědomělý přístup ke kosmetice
O kosmetiku se po vzoru své maminky vždy zajímala a přišlo jí škoda, že na světě existuje mnoho značek s kvalitními přípravky, které nejsou k dostání na českém a slovenském trhu. A tak našla prostor, kde by mohla podnikat. Skoro rok se věnovala hledání značek, které vyrábějí přírodní, ekologickou a organickou kosmetiku – kritériem pro výběr byl také uvědomělý přístup k výrobě.
Značky, se kterými spolupracuje, pocházejí z celého světa: od Kanady, Anglie, Portugalska, Španělska až po Nigérii. Právě z Afriky přiváží kokosové a bambucké máslo ručně vyráběné místním kmenem podle receptur starých stovky let. Veškerou kosmetiku, kterou nabízí svým zákazníkům, nejdříve sama vyzkouší. Kromě účinků, jaký kosmetika má, je ale také důležité, v jakých podmínkách byla vyrobena.
Alexandra má radost, že povědomí o ekologickém přístupu k výrobě a složení kosmetiky vzrůstá v i České republice. Vznikají nové značky a je vidět, že se o organickou kosmetiku lidé u nás zajímají. A dokonce se zdá, že už je standardem používat přírodní kosmetiku a kupovat přípravky vyrobené ve shodě s proekologickým smýšlením.
BELOVED SHOP jako způsob jak žít jinak
Pro Alexandru je největší výzvou skloubit roli matky a podnikatelky. Kdysi měla pocit, že je velmi vytížená, ale teprve jako matka poznala co to je – podle jejích slov – opravdový multitasking. „Ale když děláte něco, co milujete a co vás baví, všechny problémy a úskalí lze nakonec překonat,“ tvrdí.
Největší radost Alexandře přináší zpětná vazba od zákazníků: „Člověku se může stát, že se ponoří do prodeje – balí objednávky, vidí jen čísla zakázek – ale pak najednou někdo napíše nebo za vámi přijde na veletrhu a pochválí vás.“ A to je ten okamžik, kdy má radost, že dělá něco dobře a tento pocit ji vždy popohání dál.
Dárkové krabičky, které nejsou banální
Alexandra sama navrhla originální barevné eco poštovní krabice. Ve své nabídce má balíčky pro děti a vánoční dárkové balíčky, které ale nejsou úplně typické. Zpočátku měla Alexandra obavu, jak budou na tyto krabičky zákazníci reagovat, ale ohlasy byly výborné. Zákazníci oceňují, že v případě balíčků pro děti to není klasická modrá a růžová barva a že na vánočních krabičkách nejsou všudypřítomné stromečky, hvězdičky a jmelí.
Svůj obal ukazuje hlavně v online obchodě, na Instagramu, v concept storu v Praze a na vánočních trzích. Pro Alexandru je důležitá brand identity jako celek – nejde jen o výrobky a prodej, ale také o příběh, který značku provází. Alexandra se snaží, aby všechny prvky podnikání v sobě toto poselství nesly – od nejdrobnějších detailů jako vzhled faktury, webové stránky až po balení výrobků.
A jaké má plány do budoucna? Je jich celá řada – ale nejdříve se chce zaměřit na rozšiřování svého kouzelného online obchodu. Přeje si v něm mít nové kategorie a řadu nových výrobků, díky kterým její zákazníci budou mít tu nejlepší péči. Těšíme se, co nového nám BELOVED SHOP nabídne.
Čím nás BELOVED SHOP zaujal?
- neotřelým přístupem k balení, které souzní s výrobkem
- originálně pojatými dárkovými krabičkami
- a zejména příběhem o alternativním životním stylu