Saucony zapojuje zákazníky do hry

E-commerce

Hledání originálního designu obalu občas připomíná hledání jehly v kupce sena. Značce Saucony se ale přece jen povedlo najít neobyčejné, překvapivé a velmi chytré řešení.

Přemýšleli jste někdy nad tím, co by bylo, kdyby za design obalu vaší značky byli odpovědní zákazníci?

Existují společnosti, které se k tomuto kroku odhodlaly.

Tento krok navíc zaznamenal obrovský úspěch.

Jak zapojit zákazníky, kteří se inspirují vaší vizí a začnou tvořit grafický design vašich obalů? Je to vůbec možné?

Inspirující soutěžní projekt značky Saucony Originals je důkazem toho, že ano. Jak na to?

Seznamte se s projektem značky Saocony Originals Designer Box!

Saucony navrhování krabic

Saucony, místo soutoku dvou řek

Saucony je jednou z nejstarších značek, která vyrábí sportovní boty.

Byla založena koncem 19. století v Pensylvánii nedaleko Sacony Creek. Slovo Saucony pochází z indiánského jazyka a v překladu znamená „místo, kde spolu tečou dvě řeky“. Název souvisí s geografickou polohou oblasti Sacony Creek.

Značka začínala s výrobou dětských bot, továrna denně vyprodukovala až 800 párů!

Rychle se však ukázalo, že značka Saucony přišla s velice specifickým modelem obuvi.

Byly to profesionální běžecké boty s hroty.

Staly se nesmírně populární mezi profesionálními sportovci a v 70. letech navíc získaly ocenění „Best Quality“.

Neuvěřitelným úspěchem a skutečným důkazem obrovského společenského vlivu bylo vítězství běžce, kterého značka Saucony sponzorovala – Roye Dixona – v newyorském maratonu.

Maraton měl dramatický konec, protože Dixon předběhl svého soupeře těšně před koncem a zvítězil s rozdílem 8 vteřin.

 

Značka Saucony dlouho budovala svůj styl. Prodávala produkt vyrobený profesionály, který byl určen profesionálům.

Boty měly vysokou kvalitu, ale také vypadaly originálně a stylově. Není divu, že boty značky Saucony dokonale ladily s nejnovější pouliční módou.

Ležérní městský styl v oblékání vznikl spojením skateboardové kultury a hip-hopu. Zanedlouho se stal hlavním módním proudem a vyjadřoval mladistvý, kreativní a pohodový životní styl.

Saucony Originals nabízí mj. i boty, které svým stylem navazují na klasické modely tenisek z 80. a 90. let.

Saucony Originals Designer Box, neboli udělej si sám

Pouliční móda je známá ležérním a kreativním stylem. Přesně z toho důvodu přišla značka Saucony s jedinečnou soutěží, ve kterém využila… krabice od bot.

V červnu zahájila neobyčejnou soutěž, ve které zákazníci mohli navrhnout grafický design krabic od bot.

Tento krok dokonalým způsobem probudil představivost zákazníků, a navíc ještě zlepšil jejich interakci se značkou. Vyjadřoval také hodnoty značky, která je moderní, ale zároveň nezávislá na trendech, jednoduše značky, která se nebojí překročit hranice a přijít s něčím novým.

Jak soutěž probíhala?

Saucony krabice s kresbou zákazníka

Účastníci soutěže měli ozdobit bílý povrch krabice od bot značky Saucony vlastním grafickým návrhem.

Ano, návrh krabice byl teď v rukách zákazníků.

Komplikací (nebo výhodou) byla podmínka, aby kresba nebo grafika byla nakreslená ručně a bez pomoci počítačových programů. Zákazníci měli k dispozici pouze černou barvu a na vítěze čekalo 12 párů bot značky Saucony Originals.

Soutěže se účastnilo několik desítek projektů – všechny z nich byly označeny hashtagem #sauconyxpilot a lze si je prohlédnout na Instagramu.

Porota se nakonec rozhodla pro návrh Kingy Winiarské, ve kterém umístila boty značky do nápaditého prostředí flóry a fauny v džungli.

Saucony podle návrhu zákazníka

Zdroj: designerbox

V soutěži byly oceněny ještě další dva návrhy.

Soutěžní projekt značky Saucony Originals nejenže oslovil zákazníky, ale také představil světu hodnoty značky. Projektu se účastnili mladí, kreativní lidé se svěžími nápady a vytvořili neopakovatelný návrh v duchu „udělej si sám“.

Další marketingovou výhodou soutěže byla skutečnost, že kreativita zákazníků dala značce k dispozici tzv. obsah vytvořený zákazníky, který byl použit na sociálních sítích bez pomoci marketingového týmu.

Krabice, které byly součástí soutěže značky Saucony, byly speciálně navržené.

Jakým způsobem?

Saucony Originals Designer Box ve spolupráci s Packhelp

Značka Saucony vsadila na jednoduché Eco White poštovní krabice.

Návrh obalu musel být jednodušší, aby zbylo co nejvíce místa pro kreativitu a návrhy zákazníků.

Bílý povrch kartonové krabice dokonale sloužil jako plátno pro jejich díla. Přírodní povrch lepenky dobře vpíjel inkoust, díky čemu se ručně malované návrhy nerozmazaly a vypadaly skvěle.

Saucony personalizovaná krabice

Na svrchní části krabice bylo umístěno kontrastní lemování, které určovalo rozměr návrhu. Na bocích bylo místo pro logo soutěže Saucony Originals Designer Box a logo partnera soutěže – značky Pilot.

Saucony Originals Designer Box je jedinečným příkladem skvělého a efektivního nápadu pro marketing. Běžná bílá krabice se stala prostorem pro uměleckou svobodu. To ale nebylo vše. Vznikl navíc originální projekt, který na sociálních sítích způsobil obrovský rozruch.

Krabice se staly plátnem, na kterém se najde místo jak pro kreativitu zákazníků značky, tak i chytrý marketing v duchu tzv. packvertisingu.

Stojí za zmínku, že se jedná o nápad, který lze použít i v případě jiných značek. Zvolili byste takové řešení?

Jak využila značka Saucony Originals spolupráci s Packhelp?

  • Vznikla soutěžní krabice, která sloužila jako plátno pro kreativitu zákazníků
  • Byla vyhlášena soutěž v souladu s hodnotami a nápady značky
  • Díky soutěžnímu úkolu se krabice značky Saucony objevily na sociálních sítích
  • Zákazníci sami vytvářeli obsah na sociálních médiích s použitím hashtagu

Inspiroval vás tento příběh a hledáte krabici na boty? Připravili jsme pro vás něco speciálního!