It seems you're in
Choose other country

Prodej na Etsy – Tipy a triky těch nejlepších obchodů na Etsy

Natalie Raclavska
Natalie Raclavska | 10 min čtení

Odebírejte a buďte informováni

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
subscribe-decor

Prodej na Etsy není tak snadný, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Všichni jen dokola slyšíme příběh typu –

„Jak jsem vydělal 136 935, 51 liber (cca 4 050 000 Kč) díky prodeji na Etsy za pouhé tři týdny!“

Samozřejmě, že je to možné, ale ne každý to dokáže. Někteří z nejlepších prodejců na Etsy vydělávali do 800 korun týdně celá léta, než začnou konečně prosperovat.

Etsy je koneckonců internetový obchod. Pro pochopení celého mechanismu musíte toho trochu vědět o internetovém marketingu. Pouhý prodej na Etsy nestačí.

Ty nejlepší obchody na Etsy uspěli díky těžké práci, experimentům, průzkumům, a především díky tomu, že se po počátečním neúspěchu postavili zpět na nohy.

V tomto článku vám představíme několik užitečných tipů pro práci s Etsy z hlediska internetového marketingu.

Dozvíte se také o:

  • Tipech pro prodej na Etsy od odborníků internetového marketingu
  • Jak dosáhnout toho, aby se vaši zákazníci na Etsy cítili výjimeční
  • Nejlepších způsobech, jak dosáhnout vysoké návštěvnosti v obchodě na Etsy

Je důležité poznamenat, že se jedná o tipy a triky zkušených prodejců, kteří ale nepovažují Etsy za jediný způsob, jak představit své výrobky světu.

Prodávají na svých internetových stránkách, ale také osobně na trzích, veletrzích řemeslnictví či v maloobchodech.

Ať už chcete prodat jen několik kusů nebo rozšířit svůj existující zisk, začněte o své společnosti myslet jako o obchodní příležitosti a vnímejte Etsy jen jako jednu cestu, jak své produkty představit zákazníkům na celém světě!

Chcete své objednávky z Etsy posílat v obalech s vlastním návrhem? Klikněte zde pro návrh obalu a objednejte si svůj vlastní – nejmenší objednávka už od 30 kusů!

Tipy jak na Etsy od zkušených prodejců

Podívejme se blíže na ty nejlepší prodejní tipy pro prodej na Etsy od zkušených a důvěryhodných prodejců!

Jaká byla jedna věc, kterou byste si přáli vědět ještě před tím, než jste začali prodávat zboží na Etsy?

Lydia – Bark & Birch Design:

Jak důležité a obtížné je najít optimální seznam zásob pro spotřební materiál. Ztratili jsme čas a utratili spoustu peněz na materiál, který nebyl tím pravým pro výsledný produkt, který bychom chtěli prodávat.

Prodej na Etsy výrobky ze dřeva

Když jsme pak našli toho pravého dodavatele olivového dřeva, projít celní kontrolou bylo jak procházka minovým polem.

Kéž by nám to někdo řekl předem místo nepříjemných zkušeností při každém doručení.

Lindsey & Lucas – Sabar Art:

Prodej na Etsy rady šperky

Prodej na Etsy je něco, díky čemu můžete začít v malém. Postupem času můžete přidat několik změn a vytvořit obchod přesně podle vašich představ. Tento způsob je snadný, protože se učíte a rozvíjíte zároveň.

Jennifer – Daisychains UK:

Přála bych si, abych na začátku neutrácela tolik peněz na reklamu své značky.

Jak prodávat na Etsy čelenky

Po několika měsících na Etsy jsem si uvědomila, že narůstající počet pozitivních recenzí je mnohem důležitější než různé způsoby reklamy. Předtím jsem například upřednostňovala reklamy v časopisech nebo dělala reklamu své internetové stránce.

Soustředila jsem se na několik návrhů. Pomohlo mi, až když jsem začala experimentovat s různými styly a materiály a mohla jsem vidět, co se zákazníkům líbí.

Marleena – Taitaya:

Nespoléhejte se pouze na jedno prodejní místo a jeden produkt.

Díky prodeji na Etsy můžete dosáhnout obrovského úspěchu, ale prodejní trh se neustále mění. Stejně se mění i algoritmy vyhledávání a způsob, jakým své produkty vystavujete.

Etsy co to je šperky

Vlastnit několik obchodů znamená více práce, neznamená to ale, že se vám daří. Budou se však náramně hodit, když vaše prodeje dočasně klesnou.

JB Leather – JB Leather:

Přejeme si, abychom na začátku věděli, jak dělat nádherné fotky produktů.

Prodej na Etsy kožené výrobky

Když se teď díváme na naše staré fotky, myslíme, že jediný důvod našeho úspěchu byl, že jsme v té době ještě neměli žádnou konkurenci. Náš výrobek se lišil od všeho, co dosud zákazníci mohli vidět.

Fotografie byly strašné a naše začátky mohly být díky profesionálním fotkám mnohem lepší.

Louisa – Brighton Lace:

Užívejte si to, co děláte a ukažte své sociální sítě na Etsy Updates!

Myslím tím, abyste se nesnažili působit uměle. Nepředstavujete svou značku jako něco víc, než je ve skutečnosti.

Celá krása prodeje na Etsy spočívá v tom, že na začátku je malá značka s několika skvělými lidmi, kteří ji společně budují.

Kéž bych na začátku sdílela náš tvořící proces a představila celý tým.

Spodní prádlo na Etsy

Po několika letech značky Brighton Lace jsem si všimla, že naši zákazníci by rádi věděli, kdo jsme, jak vypadáme, čím se inspirujeme a podle jakých pravidel pracujeme.

Váží si upřímnosti, otevřenosti a přátelskosti.

Chtěla jsem vypadat strašně „profesionálně“ a na začátku jsem si to neuvědomovala. Až dnes vím, že osobní přístup přináší zájem a věrné zákazníky.

Důležité poznámky:

  • Vytvořte si svou dodavatelskou síť ještě předtím, než začnete prodávat. Díky tomu se budete jednodušeji a pružněji rozvíjet.
  • Lidé nakupují na Etsy, protože chtějí být součástí malé značky – vaší značky. Ukažte jim, kdo jste a že se v každém vašem produktu skrývá jedinečný příběh.
  • Nesázejte pouze na jednu kartu. Pokud otevíráte svůj obchod na Etsy, pamatujte, že jsou i další místa, kde můžete prodávat v případě, že bude prodej na Etsy klesat.

Zvolte internetový obchod Packhelp a navrhněte svůj vlastní balicí papír s logem vaší značky. Začněte navrhovat už teď!

Jak dosáhnout, aby se vaši zákazníci cítili výjimeční?

Lydia – Bark & Birch Design:

Šťastní zákazníci jsou pro moji značku velice důležití. Mám teď spoustu doporučení a spokojených zákazníků, kteří se rádi vracejí.

Na e-maily se snažím odpovídat vždy co nejrychleji. Pokaždé posílám přesně to, co zákazník potřebuje, ať už se jedná o rychlou objednávku nebo o speciálně navržený design.

Některé objednávky jsem dokonce doručila osobně, zejména pokud se jednalo o dárky na poslední chvíli.

Jednu zásilku jsem dokonce doručila v Suffolku cestou na vlastní dovolenou. Při prodeji na Etsy je podle mě klíčový hlavně osobní přístup.

Záleží mi také na tom, aby byla každá objednávka hezky zabalená. Mé produkty slouží především jako svatební nebo narozeninové dárky. Perfektní dojem díky kartonovým krabicím s potiskem je hodně důležitý.

Lindsey & Lucas – Sabar Art:

Každý produkt vyrábíme pečlivě a představujeme si, jak bychom se při otevírání krabice cítili my. Pracujeme na tom a záleží nám na navržených krabicích s mašlí, malém štítku s děkováním a samozřejmě na výrobku.

Jennifer – Daisychains UK:

Snažím se ke každému zákazníkovi přistupovat s největší péčí. Zákazník musí cítit, že produktu věnuji svou pozornost a čas, proto ke každé objednávce přidávám i štítek s děkováním psaný ručně.

Co je to Etsy vlasové doplňky

Marleena – Taitaya:

Zákaznický servis je pro nás klíčová strategie. Když už jsme určili cenu produktu, uvědomili jsme si, že konkurence na základě ceny už nebude možná. Soustředili jsme se tedy na zážitek našich zákazníků.

Komunikace, žádné problémy s vrácením zboží, záruky opravy, vzhled produktu, jeho propracovaný obal a to nejdůležitější, důvěra zákazníka.

Chceme, aby zákazníci věděli, že pokud něco není v pořádku, jsme tu pro ně.

JB Leather – JB Leather:

Většina zákazníků u nás nakupuje pro někoho jiného. Pokud se objednávka opakuje a zákazník se vrátí, nebo objedná více produktů, pošleme mu něco malého a výjimečného zdarma.

Děláme to i před Vánocemi s levnějšími produkty, které s nejvyšší pravděpodobností už neprodáme.

Průvodce po Etsy kožené výrobky

Zákazníci, kteří kupují dárky na Etsy, většinou i sami potřebují něco malého pro sebe.

Takové gesto může někomu zlepšit celý den! Vytvořit dárkový dopis je velice snadné (stačí si pořídit tiskárnu na logo, stejně ji budete potřebovat při všech vašich objednávkách).

Nezapomeňte své výrobky hezky zabalit, abyste dosáhli požadovaného zážitku z rozbalování.

Louisa – Brighton Lace:

Naše etické spodní prádlo miluje přirozenou krásu ženského těla.

Hodně času trávíme navrhováním prádla avybíráním krásných etických materiálů. Myslím si, že právě to je příčinou pozitivních recenzí na sociálních sítích.

Kontakt se zákazníky udržujeme i na našem Instagramu – pokud se chystáme koupit novou várku krajek, ptáme se zákazníků, která je jejich oblíbená.

Díky tomuto přístupu se zákaznici cítí důležití a vědí, že jsou součástí komunity.

Důležité poznámky:

  • Když se zákazník cítí výjimečně, navazuje se značkou citovou vazbu. Přesně proto kupujeme jedinečné a vysoce kvalitní výrobky.
  • Pozornost pro ty nejmenší detaily je přesně to, co vaši značku odliší od těch masových.
  • Pečujte o svého zákazníka. Udělejte i nemožné a ujistěte se, že bude zcela okouzlen i vašimi službami, nejen produktem.

Navrhněte a objednejte si vlastní lepicí pásku a dopřejte vaší značce luxusní nádech. Klikněte zde

Čím se vaše služby/produkty liší od konkurence?

Lydia – Bark & Birch Design:

Hlavně díky návrhům na zakázku, které u konkurence nenajdete.

Větší společnosti nabízí předem určené vzory. Já prodávám na Etsy a nejedná se o masovou výrobu. Vždy mám radost, kdy můžu pracovat i na výrobcích na zakázku.

Občas se vyskytly i opravdu netradiční prosby, včetně sýrové desky s párem kalhot jako hlavním designem!

Podle mě je větší zábava vyrábět věci na zakázku. Je to příjemné i pro zákazníka. Dokonce i v případě, že na objednávku musí čekat déle.

Lindsey a Lucas – Sabar Art:

Nevíme přesně, protože konkurenci velmi nesledujeme, jen děláme to, co nás baví! Snažíme se, aby naše ceny byly přijatelné pro každého. Pečujeme o všechno, co tvoříme a prodáváme.

Jennifer – Daisychains UK:

Mé výrobky mají konkurenční ceny a nabízím i široké portfolio věcí, které byly ručně vyrobeny.

Přizpůsobuji výrobky zákazníkovi, měním barvy a korálky tak, aby co nejlépe vystihovaly jeho vkus.

Tvořím také kousky, které jsou jediné svého druhu. Pokud je čas potřebný na jejich výrobu delší, objednávku se v tomto případě snažím urychlit.

Teď už při své práci můžu využít i dlouhá léta praxe jako profesionální květinářka.

Marleena – Taitaya:

Nevnímám další značky jako konkurenci. Dokonce i v případě, že jsou naše návrhy poněkud podobné, nikdy nebudou identické. Každý autor je zcela jedinečný.

Jak prodávat na Etsy ruční práce

Každý kousek je kombinací mé předchozí práce, nových zkušeností a technik, které se učím díky praxi.

Věnuji se vzácnému řemeslu. Je mnohem těžší se odlišit, ale pokud se vám povede vytvořit si vlastní styl, techniku a poté je prosadit i ve světě, odhalili jste svou silnou stránku.

JB Leather – JB Leather:

Když jsme začali s prodejem na Etsy, naše produkty byly jedinečné, alespoň pro Anglii.

To pomohlo i navzdory tomu, že v jiných státech byly podobné produkty. Zákazníci si vždy vyberou výrobek s dopravou zdarma nebo rychlejší dopravou.

Zákazníci mají možnost objednat i své vlastní návrhy a přesně to z nás dělá výjimečnou značku. Už od začátku prodeje na Etsy jsme se snažili hledat stále nové způsoby, díky kterým zákazníci mohou ovlivnit výsledný vzhled výrobku. Nemají k dispozici pouze laserové gravírování.

Přesně tento přístup je to, co nás odlišuje od konkurence.

Louisa – Brighton Lace:

Jednou z věcí, kterou naši zákazníci milují, je široká nabídka barev. Milujeme barvy a u každého výrobku nabízíme alespoň 20 až 30 kombinací.

Jak prodvat na Etsy ručně šité oděvy

Ať už u nás nakupujete přes internet nebo osobně, máte možnost si vybrat z několika barevných odstínů – pokaždé miluji reakci našich zákazníků. Znamená to, že máme něco pro každého!

Důležité poznámky:

  • Jedinečné produkty na zakázku jsou cesta k úspěchu. Pokud si zákazník může navrhnout vlastní produkt, bude ho chtít mnohem víc.
  • Určete konkurenční ceny, ale nesnažte se být konkurencí pouze z hlediska cen.
  • Neokoukanost. Ať jsou vaše produkty neokoukané. Budete mít sice menší základnu zákazníků, ale o to víc vás bude podporovat.

Dejte zákazníkům pocítit, jak moc jsou pro vás důležití a pošlete své šperky v jedinečném obalu na zakázku.

Jak lze v obchodě zvýšit návštěvnost?

Lydia – Bark & Birch Design:

Začala jsem používat Google reklamy a jsem spokojená. Mám účet na Instagramu, který ještě musím vylepšit.

Průvodce po Etsy dřevo

Nejvyšší návštěvnost je díky vyhledávání na Etsy.

Lindsey & Lucas – Sabar Art:

Máme reklamy na Etsy, ale měli bychom vylepšit komunikaci na sociálních sítích. Snažíme se tvořit výrobky té nejvyšší kvality, a právě to nám zabírá nejvíce času.

Jennifer – Daisychains UK:

Návštěvnost se snažím zvýšit tak, že v období s nižším prodejem nabízím výprodeje nebo slevy. V tomto období se snažím kombinovat Google shopping a Etsy.

Prodej vlastních výrobků na Etsy vlasy

Sdílím více fotek na sociálních sítích, kde můžou potenciální zákazníci vidět fotky produktů a jejich použití jinými zákazníky „v akci“.

Marleena – Taitaya:

To je naše Achillova pata. :-) Jsme malá značka a nemáme něco takového jako oddělení marketingu nebo zaměstnance, který by tuto práci vykonával. Vždy to vypadá tak, že děláme VŠECHNO sami a najít si na to čas není zrovna nejlehčí úkol.

Je velmi těžké prodávat své výrobky, aniž by to vyznělo, že se chlubíme. Svět sociálních sítí je mi poněkud cizí a cítím se v něm trochu zvláště.

Spoléháme se na vyhledávání na Etsy a SEO optimalizaci pro vyhledavače.

Reklamy společnosti Etsy pro nás byly velmi přínosné. Po změně na Etsy Advertising však byla návratnost příliš malá na to, abychom mohli dále pokračovat.

Snažíme se náš obchod propagovat na sociálních sítích a pracujeme na našem vlastním internetovém obchodu, ale výsledek zatím není takový, jaký bychom očekávali.

Nejlépe nás kromě Etsy proslavilo video, které jsme společně natočili. Produkce ale byla časově náročná. Chtěli bychom na tom ještě pracovat.

JB Leather – JB Leather:

Návštěvnost obchodu na Etsy je díky výrobkům, které jsou na stránce dostupné (SEO optimalizace pro vyhledávače je v tomto případě velmi důležitá).

Možná, že nějaký výrobek nebude mít vysokou prodejnost, ale v jiné kategorii by mohl být více „viditelný“. Zákazníci pak můžou obchod snadněji najít a koupit si i úspěšnější výrobky.

Etsy Advertising nám velice pomohlo. Po nedávných změnách v reklamě je návštěvnost trochu slabší.

Louisa – Brighton Lace:

Komunita na Instagramu je pro nás velice důležitá a díky ní to v našem obchodu žije.

Etsy spodní prádlo vlastní výroba

Pomohl mi i Pinterest – pokaždé, když tvořím nový seznam produktů, sdílím ho i na Pinterestu.

Newslettery každý druhý měsíc jsou také velmi důležité.

Důležité poznámky:

  • Při prodeji na Etsy je důležitá i placená reklama, ale to znamená další finanční náklady.
  • Sociální sítě jsou pro dobrou návštěvnost obchodu také velmi důležité.
  • Pokud vlastníte svou internetovou stránku, můžete využít i další způsoby marketingu, například e-mailový marketing.

Navrhněte svůj jedinečný obal, aby se váš zákazník cítil výjimečně. Klikněte zde a podívejte se na širokou nabídku obalů od Packhelp.

Jaká je budoucnost vašeho obchodu?

Lydia – Bark & Birch Design:

Více výrobků, mezinárodní objednávky, více návrhů a samozřejmě větší poptávka!

Můj manžel začal pracovat jako grafický designér na volné noze a pomůže mi s novými grafickými návrhy a prodejem.

Náš tým a obchod by se mohl naplno rozvinout v roce 2020.

Lindsey & Lucas – Sabar Art:

Doufám, že naše výrobky budou dělat lidem radost i nadále!

Ručně tvořené šperky Etsy

Jennifer – Daisychains UK:

Mám v plánu představit vlasové příslušenství pro každodenní použití. Tyto výrobky mohou zaujmout větší počet potenciálních zákazníků.

Mé výrobky jsou více šetrné vůči životnímu prostředí a dávám si záležet i na materiálech, ze kterých jsou vyráběné. Na toto bych se chtěla v budoucnu soustředit.

Marleena – Taitaya:

To mi neřekne ani věštecká koule, a to bych se do ní mohla dívat i celý den. Kéž by to bylo tak snadné. Značky s ručně vyráběným zbožím byly kvůli maloobchodnímu internetovému prodeji téměř na pokraji úpadku.

Naše jedinečné produkty se dostaly do celého světa a dříve jsme měli štěstí.

Svět internetového prodeje je stále víc komplikovaný a rostou i náklady. Musíme začít dělat věci jinak.

Kované brože Etsy

Rozšiřujeme náš seznam prodejních míst, na kterých bychom mohli prodávat. Chtěli bychom se více zaměřit na sociální sítě a sdílet více videí.

Náš obchod už není takový, jakým byl. Dříve jsme měli všechny výrobky hned hotové k odeslání, dnes však vyrábíme více na zakázku, díky čemu máme širší nabídku.

Přála bych si mít čas na několik opravdu jedinečných projektů, ale prozatím se snažíme udržet se.

JB Leather – JB Leather:

Chceme zlepšovat naše výrobky, aby byly dokonalé. Prodej zvýší i nové produkty z neprobádaných oblastí.

Je důležité nepanikařit při rozvoji nových produktů. Může se stát, že prodej těch starších s přibývajícími novinkami klesne.

Příští rok bychom chtěli založit svou vlastní internetovou stránku, abychom se nemuseli tolik spoléhat na Etsy nebo jiná prodejná místa.

Louisa – Brighton Lace:

Chceme se více soustředit na náš účet na sociálních sítích a více se prosadit jako jedna z mála značek s etickým spodním prádlem v Anglii.

Důležité poznámky:

  • Mějte plány a cíle do budoucna – krátkodobé i dlouhodobé.
  • Soustřeďte se na nedostatky a neignorujte je. Neustále na sobě pracujte.
  • Neváhejte požádat o pomoc, když ji potřebujete!

Shrnutí

Teď už víte, že za úspěchem na Etsy se skrývá těžká práce. Pokud ale s internetovým prodejem začínáte, stránka Etsy je pro vás jako stvořená.

Ať už jste v internetovém prodeji pouze začátečníci, nebo už na Etsy patříte mezi zkušené odborníky, zapamatujte si užitečné tipy a využijte je ve svém obchodu!

 

Decor

Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Choose other country
Děkujeme, že jste si uložil/a náš e-book!
Zdravíme!

Neodcházejte s prázdnýma rukama.

Máme pro vás E-BOOK ZDARMA, díky kterému naplno rozjedete své dobrodružství s obaly.

Najdete v něm:

– příklady skvělých návrhů na obaly
– designérské tipy
– doporučené produkty


Omlouváme se, ale něco je v nepořádku s Vaší emailovou adresou.