Vše, co potřebujete vědět o dizajnu balení

Kajetan Wyrzykowski
Kajetan Wyrzykowski | 10 min čtení

Odebírejte a buďte informováni

check

Skvělé! Teď odebíráte!

subscribe-decor

Od tvarů a materiálů až po požadavky na doručení – dizajn balení je velmi široký pojem, který má významný vliv na váš byznys.

Představte si následující situaci:

Jste v uličce v obchodě, snažíte se rozhodnout, kterou krabičku čokolády koupíte své mámě na narozeniny.

Existují desítky možností – okrouhlé krabičky, malá balení, plechovky a mnoho dalších dizajnů, které všechny šeptají „kup si mě”.

dizajn balení

Budete zkoumat ingredience každého kusu v každé dostupné krabičce? Porovnávat obsah kalorií v každé krabičce?

Pravděpodobně ne.

Vezmete si něco, co vypadá lákavě. Jednoduše. Krabička čokolády, která vypadá nádherně a vykouzlí jí úsměv na obličeji.

Této noční můře nakupujícího čelíte pravidelně. A upřímně, vaše volba často závisí na dizajnu balení. Je to právě dizajn krabičky s čokoládou, který přiláká vaši pozornost a sám ze sebe udělá dárek. Může to být logo, elegantní vzhled nebo neobvyklý tvar, který upoutá vaši pozornost a přivede vás ke koupi té konkrétní krabičky.

V tomto článku se dozvíte:

  • Co je to dizajn balení?
  • Jak si vybrat styl dizajnu balení, který se bude hodit k vašemu produktu a značce
  • Různé materiály, použité k proměně návrhů balení na produkty
  • Jak rozvinout ten nejlepší dizajn balení pro váš produkt

Co je to dizajn balení?

Ať jsou to krabičky na jídlo od McDonald’s, produktová balení Apple, nebo dokonce sáčky na čaj, balení najdete téměř na každém rohu a používáte je na denní bázi.

Dizajn balení znamená skutečně širokou škálu produktů (a možností, které prezentují) a korespondující řešení balení, vyvinutá pro splnění konkrétních požadavků daného produktu.

Zatímco toto je způsob přemýšlení o dizajnu balení, je taky rozhodující rozumět jiným rozměrům, které jej popisují a definují. Jsou tři hlavní perspektivy, o kterých byste měli vědět.

  • Grafický dizajn a dizajn balení
  • Výrobci produktu a balení
  • Marketing a dizajn balení

Všechny definují dizajn balení jiným způsobem. Pochopení těchto různých pohledů vám taky pomůže dělat rozhodnutí o vašem balení.

Grafický dizajn a dizajn balení

Z úhlu pohledu grafického designera dizajn balení znamená vizuální identitu konkrétní značky.

Balení není jen “odpovědné” za přilákání pozornosti zákazníka, no také za poskytnutí informací o produktu a posílení značky společnosti.

Odpovědností vašeho grafického designera je najít místo, které spojuje náladu značky a její odpovídající balení.

Výrobci produktu a balení

Druhým rozměrem je pohled výrobce. Každý dizajn balení má výrobní hranice. Jistě, můžete snít o krabici, která hraje píseň z filmu “Titanic”, když se otevře, no je to podle vašeho výrobce praktické?

A co je nejdůležitější, zabezpečí toto hezké balení váš produkt?

Výroba zahrnuje všechny technické aspekty balení, jako:

  • Použité materiály
  • Detaily na povrchu
  • Funkcionalitu
  • Odolnost
  • Hmotnost
  • Doručovací standardy
  • Jakékoliv regulace v zemi, do které doručujete.

Marketing a dizajn balení

Třetí téma v diskuzi o dizajnu balení je marketing a způsob, jak definuje váš dizajn balení. Podle dobře promyšlené definice, kterou poskytl O’Reilly, zjistíte, že:

Dizajn balení je spojení formy, struktury, materiálů, barev, typografie a informací o regulacích s přidruženými elementy dizajnu proto, aby byl produkt vhodný pro marketing.

Co to znamená? Z marketingové perspektivy je balení element vaší marketingové strategie.

Vaše marketingové oddělení je odpovědné za následující rozhodnutí:

  • Definování trhů, které jsou nejvhodnější pro produkt v konkrétním typu balení
  • Použití balení jako propagace
  • Jaké jsou klíčové informace, které musí být v dizajnu zahrnuty?

Balení je také odpovědné za komunikování příslibu vaší značky. Váš projekt řešení balení potřebuje zdůraznit klíčovou hodnotu produktu a jasně vysvětluje, o čem produkt je. Dál je přítomný emoční aspekt značky. Jak uvádí Simon Preece z Forbes:

Spotřebitelé konají, když v nich značka vyvolá nějaké pocity. Když se na vás někdo podívá, jste nuceni se podívat zpátky na něj, abyste určili povahu této přitažlivosti. To je váš instinkt přežití v práci.

Vyvolávání emocí je rozhodující a balení je přirozeně tím, co zákazníka zaujme. Lákavý styl, tvar nebo jiné chytré detaily zvýší šanci na to, že bude značka zapamatována, protože díky tomu všemu vyčníváte z davu.

V další části získáte možnost podívat se na nejpopulárnější trendy v dizajnu.

Styly dizajnu balení a inspirace

S těmito různými pohledy na dizajn balení je čas odhalit nekonečné možnosti kreativního dizajnu balení produktů.

V této části článku uvidíte pár stylů dizajnu, které můžou být silnou základnou pro dizajn balení:

  • Minimalistické balení
  • Dizajn balení inspirovaný vintage
  • Balení na základě vzorů
  • Balení inspirované místní kulturou a/nebo tradicemi
  • Současný dizajn balení
  • Inovativní dizajn balení
  • Luxusní dizajn balení
  • Rustikální dizajn balení
  • Abstraktní dizajn balení

Tato kategorizace je založena čistě na vizuálním aspektu dizajnu balení. Jak bylo řečeno výše v tomto článku, můžete si vytvořit další kategorie, na základě perspektivy marketingu či produkce.

Minimalistický dizajn balení

Minimalismus je trend v dizajnu, který upřednostňuje „nahé” formy, kde nelze nic odstranit bez toho, aby byla ovlivněna funkcionalita. Tato „myšlenková škola” vychází z Ameriky v 60. letech, no ty nejlepší příklady přicházejí ze Skandinávie a Japonska.

Definování minimalismu je obtížné, obzvláště v dizajnu balení. Lepenková krabice s logem a originálním dizajnem je minimalistická, ale to i bílá láhev na sprchový gel s charakteristickým štítkem.

Jinými slovy, minimalismus zahrnuje mnoho různých forem balení. Od lahví piva a vína až po elektronické přepravní krabice, minimalismus je v současnosti všude. Kromě toho jej můžete snadno začlenit do vize vaší značky, protože upřímně řečeno, minimalismus není nákladný.

Ve skutečnosti je výběr minimalistického dizajnu balení šikovným způsobem, jak snížit náklady. Většina návrhů balení, které rezonují s minimalistickou náladou, jsou ta nejjednodušší řešení. Vezměte si například lepenkovou krabici s „ručně psaným” logem.

Jinými slovy, minimalismus je všestranný a bude sedět k většině výrobků a značek (pokud je proveden správně).

Zdroj: tiare, unfiltered lager, muse metta, ceramidin, pringles

Dizajn balení inspirovaný vintage

Vintage je styl dizajnu, který prožívá masivní znovuzrození.

Vintage estetika znamená obracet se na prvky a styly z dřívějších časů. Obzvláště v dizajnu balení vintage odkazuje na staromódní značky, ručně psaná písma a tmavší barvy.

Vintage design balení evokuje nostalgii a vytváří okamžitý dojem tradice a řemeslné práce. Mnoho nových značek využívá vintage v současných dizajnech balení.

Je to chytrý způsob, jak zákazníkovi říct: „V tomto byznysu jsem už dlouho".

Vintage estetika se často používá v designu balení potravin - čokolád, čajových a kávových plechovek, alkoholických nápojů. Někteří výrobci kosmetického zboží mají také zájem o vintage - vosky na knír, oleje na vousy a předměty pouze pro muže jsou často navrženy tímto způsobem.

Vzhledem k popularitě tohoto trendu je však bezpečné předpokládat, že vintage dizajny balení se budou hodit k více výrobkům – předplacené krabice, elegantní řady oblečení, svíčky, online prodejny knih apod.

Podívejte se na některé skvělé dizajny balení níže.

dizajn balení
Zdroj: campbell's, jasmine tea, slingshot

Balení na základě vzorů

Vzory jsou opakované obrázky, tvary nebo jiné grafiky, vytištěné na povrchu balení. Vzorem může být ikonografická reprezentace vašeho produktu nebo služby, stejně jako jednoduché, opakované prvky - například tři barevné pruhy vytištěné vedle sebe.

Vzory jsou oblíbeným prvkem v dizajnu balení. Vytvoření vzoru je obvykle poměrně snadné a ponechává prostor pro další prvky - jako štítek nebo samolepky.

dizajn balení
Zdroj: niche tea, don pablo

Balení inspirované místní kulturou a/nebo tradicemi

Zatímco minimalismus, inspirovaný vintage nebo luxusním designem balení, je velmi populární, čerpání inspirace z místní kultury zůstává méně prozkoumanou oblastí.

To neznamená, že je méně kreativní nebo efektivní, ale je mnohem obtížnější to „udělat správně”.

Mnoho kultur světa je postaveno na živých barvách, na výrazných zvycích a složitých uměleckých dílech. Všechno z toho lze použít v dizajnu balení.

Pozoruhodný příklad pochází z Mexika, kde El Dia De Los Muertos přináší úžasnou paletu živých barev a inspirací. A některé značky je šikovně používají.

dizajn balení
Zdroj: muertos energy drink, 2, absolut vodka

Inspirace založená na kultuře je také populární v severských zemích. Obliba starého severského náboženství (v kombinaci s runy, pohanskými vírami a mnoha dalšími charakteristickými symboly) pomohla řadě kreativních myslitelů na poli balení.

Culture-based inspiration is also popular in Nordic countries. The popularity of the old Nordic religion (combined with runes, pagan beliefs and a lot of other characteristic symbols) boosted many creative thinkers in the field of packaging.

dizajn baleni
Zdroj: pinterest

Současný dizajn balení

Současný dizajn balení je široký pojem, který indikuje nový směr přemýšlení o balení.

Současné dizajny jsou často směsí jiných stylů -  jako luxusní značka, která je inspirována minimalismem nebo rustikální krabice s dotekem vintage.

Současné dizajny znamenají také hledání bezprecedentního a moderního vzhledu. Grafiky založené na gradientech, inteligentní používání štítků a samolepek, které zahrnuje moderní tiskové techniky – to jsou všechno příklady relativně nového přístupu k návrhu balení.

dizajn balení
Zdroj: barber's kit, fruit twerk

Inovativní dizajn balení

Ve světě balení produktů může být inovace v oblasti dizajnu přisouzena nabídce stávajícího produktu s vylepšeným prvkem.

Pokud jde o dizajn balení, inovace se většinou týkají netradičních materiálů nebo tvarů. Dokonce i některé grafické návrhy jsou také inovativní způsobem, jak překvapit zákazníky a otestovat jejich očekávání.

Velkým příkladem tohoto typu dizajnu balení je asymetrie, zvláště když je používána k tomu, aby narušila obvyklé pochopení konkrétní krabice nebo kontejneru.

Inovativní dizajn balení může být skvělý pro technologické produkty (kde se hodí ke stejně nevšedním produktům), stejně jako pro prémiové produkty (zákazníci budou chtít platit vyšší cenu za dodatečnou hodnotu jako inovativní balení).

dizajn balení
Zdroj: bored panda

Luxusní dizajn balení

Luxusní dizajn balení je široký pojem, který – tak jako současný dizajn – bývá často směsí jiných stylů.

Přesto existují určité rysy luxusních balení, které jsou často používány značkami na vyšší úrovni. Mnoho dizajnů balení prémiových produktů se značně spoléhá na černou barvu. Důvod je jednoduchý – černá, jak je vysvětleno v psychologii barvy v dizajnu produktů - je spojena s bohatstvím, elegancí a prvotřídním zážitkem.

dizajn balení
Zdroj: hautbox, ember, laos coffee

Luxusní dizajny často obsahují také speciální úpravy. Designéři mají tendenci používat horké ražení se stříbrnými a zlatými dotyky, embosování, UV lak a mnoho dalších variant vyšší úrovně.

Obecným pravidlem je vyhnout se mnoha vzorům a kontrastním barvám - pokud jde o luxusní výrobky, principem je jednoduchost.

Luxurious designs often incorporate special finishing options too. Designers tend to use hot-stamping with silver and gold touches, embossing, UV varnish and many other kinds of upscale variants.

A general rule of thumb is to avoid a lot of patterns and contrasting colours - simplicity is the principle when it comes to luxurious products.

dizajn balení
Zdroj: grandeur, templespa, innocence

Rustikální dizajn balení

Rustikální dizajn je přímo spojen s minimalismem. Projekty založené na rustikální náladě využívají dřevo, lepenku a další přírodní prvky k vytvoření organického tepla kolem produktu.

Pokud si vaše značka váží ekologický přístup, rustikální dizajny jsou ideální pro zdůraznění tohoto faktu. Rustikální balení lze také vidět jako nákladově efektivní řešení. Jednoduchá lepenková krabice s kreativním vzorem a správnými barvami bude vypadat skvěle a pomůže vám ušetřit nějaké peníze.

Rustikální inspirace se často používají v sezónních vánočních baleních, stejně jako v kosmetice (většinou z organických složek).

dizajn balení
Zdroj: Carve's, soap, federico's

Abstraktní dizajn balení

Abstraktní dizajny balení se dokonale hodí k velmi originálním produktům a značkám.

Abstraktní projekty se mohou lišit od neobvyklých tvarů až po grafiku a obrázky, které představují obecnou představu o produktu (namísto skutečných fotografií). Abstraktní dizajn balení je také životaschopnou volbou v odvětvích, kde je změna tvaru balení vašeho výrobku extrémně obtížná.

Nicméně, abstraktní dizajny balení mohou být pro některé firmy trochu riskantní. Farmaceutické produkty by neměly prospěch z abstraktního dizajnu, neboť informace a technické parametry produktu zobrazené na obalu jsou pro kupujícího rozhodující.

Abstraktnější přístup se vyplatí v některých oblastech potravinového průmyslu, jako i v oblasti doplňků interiérového dizajnu, bot či elektronického zařízení.

dizajn balení
Zdroj: Behance

Shrnutí stylů dizajnu balení:

  • Prozkoumejte svou konkurenci a snažte se odlišit
  • Některé styly můžou být pro určitá odvětví příliš smělé – jako abstraktní dizajny pro farmaceutické zboží
  • Zkuste smíchat různé styly - vintage balení může být inspirováno rustikálním stylem, zatímco elegantní, luxusní balení může být poutavé s detaily, které jsou spojeny s tradicemi vaší země

V další sekci uvidíte, jak spojit váš požadovaný styl balení s konkrétním tvarem.

Tvary balení produktů a dizajn balení

Zatímco výše uvedené styly odkazují na aspekt grafického dizajnu, tvar balení je stejně důležitý a stejně různorodý.

Tvar balení vašeho produktu je závislý zejména na vaší logistice a rozpočtu. Zatímco váš produkt sám ovlivňuje tvar, jsou to tato první dvě omezení, která mají největší dopad na konečný výsledek.

Když přemýšlíte o tvaru balení, zvažte celý logistický řetězec. Velmi křehké prvky a neobvyklé tvary budou vypadat skvěle, ale pokud budete muset tato balení dopravit do vzdálenější destinace, mohlo by to způsobit zbytečné problémy.

Dobrým způsobem, jak přistupovat k tvaru vašeho balení, je soustředit se na priority zákazníka. Balení musí chránit produkt vašeho zákazníka, stejně jako vytvořit nezapomenutelný zážitek z rozbalování. Vaši zákazníci očekávají, že budou překvapeni a budou se bavit, ale poslední věc, kterou chtějí, je poškozený balík.

dizajn balení
Zdroj: Fensismensi

Překvapivě dokonce i ti největší hráči v e-commerce mají tendenci zapomínat na důležitost svého balení. Amazon, online maloobchodní gigant, je známý pro opravdu nadrozměrné krabice. Zatímco společnost roste a získává nové podíly na trhu, mnozí zákazníci se shlukují do sociálních médií, aby si stěžovali na jejich hrozná rozhodnutí v oblasti balení.

Tvar balení může být také zavádějící, a proto je třeba si uvědomit, jaké jsou možné kombinace. Oblíbeným příkladem je obal na džus Minute Maid, který byl velmi nešťastně přepracován. Zákazníci byli přesvědčeni, že je to čistící výrobek, umístěný ve špatné uličce v obchodech, což mělo negativní dopad na prodej.

I když tyto příklady mohou říkat něco jiného, zavedení změn ve vašem dizajnu balení může být pro vaši značku osvěžující. Ujistěte se, že jste si svůj nápad před provedením dvakrát zkontrolovali.

Shrnutí dizajnů a tvarů balení:

  • Zákazníci mohou být zvyknuti na určitý dizajn balení – udělejte si průzkum předtím, než uskutečníte jakékoliv změny
  • Balení musí sedět do vašeho logistického řetězce
  • Dizajn balení by měl sedět k vašemu produktu (nenechávejte uvnitř příliš mnoho volného místa).

Dizajn balení a materiály

Nyní uvidíte některé z nejčastěji využívaných a nejvíce inovativních materiálů při dizajnu a výrobě balení.

Materiály jsou rozděleny do dvou hlavních skupin. První jsou řešení, která jsou šetrná k životnímu prostředí, zatímco druhá skupina je zaměřena na prémiový zážitek z rozbalování.

Vlnitá lepenka

Lepenka je jedním z nejpopulárnějších obalových materiálů a využívá se v široké škále odvětví, co zahrnuje:

  • Kosmetiku
  • Restaurace a jídlo
  • Předplacené krabice
  • Oblečení
  • Šperky
  • Obecné e-commerce služby
  • Maloobchod
  • ...a mnoho dalšího.

Lepenka je odolný materiál vyrobený z dřevěné buničiny, která je ohřátá, smíchána s vodou a proměněna na listy, které mohou být dále řezány. Pokud si přejete hlouběji prohlédnout specifika výroby lepenky, tento článek je popisuje podrobněji.

Asi přemýšlíte - co znamená "vlnitá"?

Vlnitá lepenka znamená, že desky lepenky jsou spojeny, aby vytvořily vrstvy, kterým se říká vlny. Tyto vrstvy poskytují tlumení a posilují krabici.

Vlnitá lepenka je perfektním řešením pro přepravu výrobků díky své lehkosti a odolnosti. Mnoho společností zasílá své produkty v lepenkových krabicích - od gigantů jako Nike až po malé místní značky.

Kromě toho je tady skutečnost, že lepenka je perfektní základnou pro potisk. Může být vybílena, aby poskytla velmi nasycenou barevnou paletu nebo může být dizajn vytištěn přímo na surové lepenkové vrstvě.

Níže je pár příkladů lepenkových krabic.

dizajn balení

Bavlněné, biologicky odbouratelné obalové materiály

Organické materiály se také používají při výrobě balení. To se týká převážně rostlinných složek, což je rostoucí trend v odvětví balení.

Skvělý příklad jsou polyetylenové pytle na bázi kukuřice, které mají stejné vlastnosti jako plast, ale mají tu výhodu, že jsou zcela biologicky odbouratelné.

Další příklady ekologických balení jsou:

  • Lepenka
  • Papír
  • Jutová vlákna
  • Vlákna na bázi plodin, jako je pšenice, která se používá k vytvoření pevného balení.

dizajn balení
(Zdroj)

Biologicky odbouratelná a kompostovatelná řešení balení získávají mnohem větší důležitost díky odpadům vytvořeným plasty nebo sklem. Žádný z těchto dvou materiálů není biologicky odbouratelný, přičemž zejména u skla trvá zhruba milion let, než se zcela rozpadne.

Zadruhé, více zákazníků si uvědomuje nepříznivý vliv plastových balení. Spotřebitelé začínají upřednostňovat značky, které dělají práci navíc, aby našly ekologičtější řešení.

Inovativní materiály pro balení

Nejinovativnější dizajn balení nenaleznete na pultech vašeho obchodu.

Proč?

Výrobky vyráběné masově upřednostňují držení nákladů na nízké úrovni a konkurenceschopné ceny. To znamená, že je méně pravděpodobné, že budou inovovat.

Zatímco může být lákavé zavádět originální materiál pro vaše balení produktu, tato řešení nejsou ani levná ani snadno implementovatelná.

Mezi těmi nejlepšími inovativními materiály balení můžete najít:

  • Pavoučí hedvábí
  • Jedlé obalové materiály
  • Vlákninu extrahovanou ze zkaženého mléka
  • Vlákninu na bázi řas
  • Na bázi hub (mycelium)

Plastové balení

Plast je stále nejoblíbenější obalové řešení, avšak v příštích letech bude výrazně omezen.

Plastové obaly najdete téměř všude.

Používají se jako balení potravin, kosmetiky, elektronického zboží atd. Od lahví Coca Coly až po šampony a vaše kvalitní sluchátka, plasty jsou poměrně využívané řešení v oblasti balení. Jsou odolné, hospodárné a přizpůsobitelné všem druhům produktů.

I přes to, že jsou tak populární, plasty vytváří problémy, kterým nyní čelíme po celém světě.

dizajn balení

Obliba plastových balení vyplývá z jejich levné produkce. Zatímco jde o poměrně levnou alternativu, plasty budou brzy zakázány v mnoha odvětvích a zemích.

Důvodem tohoto zákazu je obrovské množství plastového odpadu, který se každoročně vygeneruje. Jako materiál na balení není plast biologicky rozložitelný a jeho recyklace je stále relativně nákladná.

Polyetylenová balení

Polyetylén se používá k výrobě řešení jako jsou plastové obálky a další extrémně lehká obalová řešení.

Jedná se o typ odolné, vodotěsné plastové vrstvy, která je ideální pro přepravní účely. Na tašky vyrobené z polyetylenu lze také tisknout. Mohou být užitečné pro značky, které prodávají oblečení nebo oděvní doplňky a díky extrémně nízké váze je to velmi nákladově efektivní řešení.

Skleněná a hliníková balení

Sklo se v balení potravin využívá běžně. I když je zcela biologicky nerozložitelné, sklo lze recyklovat poměrně nákladově efektivně (na rozdíl od plastu).

Sklo je také omezené z hlediska dizajnu balení. Zatímco mohou být vytvořeny různé tvary, neexistují žádné možnosti potisku, kromě tradiční nálepky.

Nakonec je zde hliník - velmi lehký obalový materiál, který se nejčastěji používá v lahvích, v poštovních taškách a v některých typech balení potravin.

dizajn balení

Jaké jsou lekce, které jste se naučili o materiálech balení?

  • Pokud to dovolí specifika vašeho produktu, zkuste odstranit jakékoliv stopy po plastu
  • Podívejte se na rostlinná řešení a lepenkové krabice pro přepravu
  • A/B test vašeho balení – použijte malé množství různých možností a podívejte se na reakci vašich zákazníků.

V další části příručky o dizajnu balení zjistíte, které prvky vašeho dizajnu ovlivňují vaši firmu a jak můžete použít balení jako prodejní a marketingovou výhodu.

Dizajn balení a jeho vliv na byznys

Když dáme bokem technické záležitosti, pravděpodobně přemýšlíte, jak to všechno ovlivní mé podnikání??

Tak jako dizajn vašeho produktu, dizajn balení ovlivňuje způsob, jakým zákazníci vnímají vaši značku.

No je toho více.

Investování do unikátního balení se vyplácí vícero způsoby:

  • Balení nepřímo prodává váš produkt a pomáhá upoutat pozornost zákazníka
  • Optimalizace dizajnu balení pomáhá snížit náklady
  • Balení je fantastickým nástrojem pro zlepšení loajálnosti zákazníků a budování komunity

packaging design

1. Prodávejte svůj produkt se vším, co máte

Prodej vašeho produktu závisí na širokém spektru faktorů.

Některé z těchto faktorů se zdají být zřejmé - například dovednosti vašeho prodejního oddělení nebo jak si váš produkt vede mezi vašimi konkurenty. Některé faktory však mohou mít mimořádný vliv, i když byste to nepředpokládali.

Příkladem je nechvalně známá změna značky GAP, kde společnost změnila své logo, což způsobilo výrazný pokles prodeje.

V případě společnosti GAP vyvolalo nové logo negativní reakci zákazníků.

Balení může také mít dopad na váš prodej. Atraktivní design balení evokuje emoce a okamžitě získává pozornost potenciálního zákazníka.

Je to také zkušenost s rozbalováním, která vám pomůže prodat více. Přidejte osobní děkovný odkaz, vytvořte něco jedinečného jako balení s vůní nebo zabalte svůj produkt do vrstvy elegantního hedvábného papíru.

Překvapte svého zákazníka stejně, jako byste sami chtěli být překvapeni.

2. Mějte kontrolu nad svými náklady

Dizajn balení ovlivňuje fixní náklady vaší společnosti.

Tady je způsob, jak.

V ideálním světě vaše balení vypadá ohromně a minimalizuje náklady na výrobu a přepravu. To však není snadné dosáhnout. Je snadné investovat do dizajnu, který bude generovat dodatečné náklady nebo ztrácí svou hodnotu kvůli poškození při přepravě.

Pokud jde o balení, musíte být agilní. Někdy je lepší začít s méně oslnivým řešením. Můžete vyvíjet dizajn společně s vývojem vaší společnosti a vývojem produktu. To je také chytrý způsob, jak udržet zájem zákazníků. Budou více zapojeni do společnosti, která se pak mění podle jejich potřeb.

Ovládání vašich nákladů závisí také na objednávkách, které uděláte. V případě malých firem jim objednávání malých zásilek pomáhá snížit jednorázovou investici. Větší společnosti však často nakupují velké množství a vždy mají balení při ruce.

3. Loajálnost zákazníků

Jako poslední, no neméně důležité - pokud vaše obaly mohou být opětovně použité, zákazníci se k vám určitě vrátí.

V pořádku, no co znamená opětovné použití?

Příklad opětovného použití najdeme u hliníkových plechovek. Plechovky čaje, které cestovaly dlouhé cesty, byly často používány jako plechovky na koření, kávu nebo nové druhy čajových sáčků. To je myšlenka opětovného použití - dává balení druhý život.

Opětovné použití je způsob, jak povzbudit své klienty, aby vaše značka zůstala na očích déle. To je důvod, proč mnohé společnosti považují své dizajny balení za formu umění. Pokud krabice nebo láhev vypadá krásně, proč ji nenechat pro účely skladování?

Věrnost zákazníků může být ovlivněna také způsobem, jakým vaše balení řeší určitý problém vašich zákazníků.

V současné době poutá pořád větší pozornost trend jedlých obalů na potraviny a je to jednoznačně marketingový krok. Společnosti, které budou mít dostatek odvahy představit jedlé balení ve větším měřítku, budou také průkopníky v oblasti snižování množství odpadků. A to je velké „hurá” od zákazníků, kterým záleží na životním prostředí.

dizajn balení

Závěrečné myšlenky

Pokud jste se dostali až sem, to znamená jen jednu věc – váš mozek exploduje z tak velkého množství informací.

Jak můžete vidět, dizajn balení je velkým rozhodnutím, které je třeba udělat. Je podstatnou součástí vašeho produktu a významně ovlivňuje vaše podnikání.

Vaše firma závisí nejen na balení - samozřejmě. Existují desítky, ne-li stovky faktorů, které budou mít vliv na váš výkon a růst.

No balení produktů, které je navrženo podle nejlepších trendů a postupů, je krokem správným směrem.

Packhelp vám pomůže s vašimi potřebami v oblasti balení. Od lepenkových krabic po balení vyrobené na míru a biologicky odbouratelné tašky - klikněte níže a objevte řešení pro vaši značku.

 

Vytvořte si své vlastní balení

 


Decor

Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Decor Decor

Odebírejte pro promo akce, nabídky a novinky z odvětví balení.

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Choose other country