5 triků, jak zdokonalit firemní obal

Aleksandra Owczarek
Aleksandra Owczarek | 5 min čtení

Odebírejte a buďte informováni

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
subscribe-decor

Vylepšení vzhledu obalu může znamenat klíčový okamžik pro rozvoj vašeho produktu. Pokud se rozhodnete provést jakékoli změny, nezapomínejte na to, že firemní obal musí být také praktický.

Kdyby se vás někdo na ulici zeptal „Jaký je váš oblíbený a nejzajímavější firemní obal?“, co by vás napadlo jako první?

Bylo by to něco obyčejného? Krabice na boty, nebo jednoduchá plechovka na čaj? Zřejmě ne.

Vaší odpovědí by pravděpodobně bylo něco originálního a výjimečného v každém ohledu.

Z firemného obalu, kterému se povedlo vyvolat neopakovatelný zážitek, se stává tichý prodejce.

Pokud se na obal podíváme z perspektivy majitele značky, jeho navrhování není vůbec snadný úkol. Proto jsme sebrali 5 skvělých triků, díky kterým lze doladit a vylepšit obaly tak, aby plnily více funkcí.

Firemní obal s lisováním a ražbou

#1 Probuzení hmatu díky povrchu

Lidé mají neobyčejně silně vyvinutý hmat. Nehledě na to, že výzkumy prokázaly, že převahu má zrak, hmat hraje klíčovou roli v případě kontaktu s většinou zboží.

Zákazník, který obdrží obal, velmi rychle hodnotí kvalitu provedení a texturu povrchu. Spousta impulzů se do mozku dostane během několika vteřin – je povrch jemný, příjemný na dotek? Klouže při každém doteku? Nebo je naopak nerovný a drsný?

Při navrhování obalu je dobré myslet o zážitku z doteku. V případě kartonových krabic existuje i možnost lisování, díky kterému se povrch krabičky stává plastický. Taková řešení evokují luxusní produkty.

#2 Inteligentní otevírání

Jedním z nejlepších triků, jak zaujmout zákazníka a probudit jeho představivost, je způsob otevírání krabice, který je účelný i estetický zároveň.

Může k tomu sloužit stuha – poté, co ji zákazník rozváže, stěny krabice se otevřou na strany a odhalí produkt uvnitř. Dalším příkladem je magnet umístěný na stěně krabice a víku.

Záleží také na praktičnosti otevírání krabice. Originalita a výjimečnost jsou důležité, pro zákazníka by však mělo být otevíraní dostatečně intuitivní.

Firemní obal personalizovaný se vzkazem

#3 Prodloužení zážitku z obalu

Mnoho značek nedokáže efektivně využít čas mezi objednáním zboží a okamžikem jeho doručení. Zákazník by měl čekat na doručení zásilky jako dítě na dárky pod stromečkem.

Důležité je i jak produkt v obalu vypadá. Nevyplatí se na zákazníka tlačit a ani mu odebírat radost z otevírání krabice. Zabalení produktu do tuny bublinkové fólie nebo neesteticky vypadajícího papíru je obrovskou chybou. Tím, že pečujete o každý detail, zákazníkovi dáváte najevo, že vám na něm záleží.

Zákazník si musí zapamatovat okamžik otevírání krabice.

Jemný hedvábný papír, který obklopuje produkt, nebo vzkaz s poděkováním za nákup – jednoduché nápady, které tvoří pozitivní dojem.

Prodloužení tohoto zážitku s obalem zvýšíte šance na úspěch produktu.

Firemní obal barevný s poděkováním

#4 Krásné vzory a firemní obal

Nezáleží na hodnotách značky, váš zákazník by měl chtít být součástí kultury a vize, kterou prostřednictvím produktu tvoříte.

Většina z nás nesnáší nudu – to se může projevit i na obalech. Paleta barev a design dokážou přímo ovlivnit to, jaký názor na váš produkt budou zákazníci mít.

Konservatizmus bude často vnímán jako nedostatek představivosti a nápadů. Většinou spíše odradí. Na druhé straně máme velké množství barev a kýčový vzhled, které si srdce zákazníka také získají jen těžko.

Závěr je jednoduchý – klíčem k úspěchu je najít mezi dvěma extrémy zlatou střední cestu. Velice populární je minimalistický design a pokud k němu přidáte novinku v podobě nálepky, rozhodně to vylepší vzhled firemního obalu. Doporučujeme se podívat na dva nádherné návrhy značky Biotika a Innocence Paris z našich Inspirací.

Firemní obal na přání

Eco poštovní krabice: firemní obal značky Innocence Paris

Firemní obal z recyklovaných materiálů

Eco poštovní krabice – firemní obal značky Biotika

#5 Vyhýbejte se těžkým materiálům

Někdy těžký balík může odradit od koupi produktu. Každý z nás zřejmě zažil situaci, kdy obal přidával dodatečnou hmotnost.

Samozřejmě, některé produkty mohou mít větší hmotnost. Krabice by však tuto hmotnost neměly zvyšovat. Kovové aplikace mohou být neobyčejně originálním prvkem, ale zvyšují hmotnost celé zásilky. Pak radost zákazníka, který musí nosit těžkou zásilku, výrazně klesá.

Vyberte materiály a doplňky, které nebudou pro vaše zákazníky příliš těžké.

Firemní obal s potiskem

Výše můžete vidět lehčí kartonovou krabici podle projektu This Box Rocks.

V tomto článku se objevilo 5 triků na zkrášlení vašich firemních obalů. Zaměřte se například na jeden trik – občas stačí perfektně dopracovat pouze jeden prvek, aby se dosáhlo požadovaného výsledku. I malé změny mohou znamenat jistou formu rebrandingu.

A jaká je vaše vize pro firemní obal? Vyzkoušejte během několika okamžiků, jak by mohl vypadat ten váš!

 

Decor

Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Choose other country
Děkujeme, že jste si uložil/a náš e-book!
Zdravíme!

Neodcházejte s prázdnýma rukama.

Máme pro vás E-BOOK ZDARMA, díky kterému naplno rozjedete své dobrodružství s obaly.

Najdete v něm:

– příklady skvělých návrhů na obaly
– designérské tipy
– doporučené produkty


Omlouváme se, ale něco je v nepořádku s Vaší emailovou adresou.

V nabídce Pro nepodporujeme váš jazyk.
Budete přesměrováni na anglickou verzi stránky.
Co je to Packhelp Pro?
  • Velkoobchodní slevy na balení
  • Poradenství expertů v oblasti balení
  • Materiály na míru a metody potisku