Obaly a jejich navrhování v kostce

Aleksandra Owczarek
Aleksandra Owczarek | 10 min čtení

Odebírejte a buďte informováni

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
subscribe-decor
obaly obalový design

Tvary, materiály, grafický design až k požadavkům na zásilku – obaly musí splňovat celou řadu kritérií.

Představte si situaci, že stojíte v obchodě mezi regály a chcete vybrat dárek – čokoládovou bonboniéru.

Na regálech vidíte obrovské množství různých obalů a každý z nich má upoutat vaši pozornost, abyste si jej koupili. Zdá se, že všechny šeptají „kup mě“.

obaly navrhování obalů pro logistiku

Co bude v případě tohoto nákupu rozhodující?

Přečtete si snad složení každého druhu bonboniéry a strávíte touto činností více než půl hodiny?

Zřejmě ne.

Rozhodnete se na základě emocí, protože vás zaujme právě vzhled bonboniéry. Pokud mají být dárkem čokoládové bonbóny, vyberete ty, které vypadají nejlépe. Chcete přece někomu udělat radost a krásně zdobený obal bude dokonalým dárkem.

Podobné výzvy na nás číhají každý den.

Ve většině případů je to právě obal, díky kterému vybereme konkrétní produkt. Jeho zajímavý tvar, barvy, nebo například textura s estetickým vzhledem, či mašle – díky těmto prvkům se obal liší od těch konkurenčních.

V tomto článku najdete informace, které vám pomohou v navrhování „vítězného“ obalu. Níže se dozvíte:

  • Co je obalový design?
  • Jak vybrat vhodný styl, který bude hezky ladit s vašim produktem
  • O široké nabídce materiálů dostupných na trhu
  • Jak obaly ovlivňují prodej vašeho produktu

Co je obalový design?

Není důležité, jestli se jedná o krabičky Happy Meal od McDonald’s, luxusní obaly drahých parfémů, papírky od bonbónů nebo plechovky na kávu – všechny z nich jsou příkladem obalového designu.

Na trhu je dostupná celá řada možností, které společnosti upravují podle svého vkusu, aby obaly co nejlépe ladily s nabízenými produkty.

Slovo design lze chápat několika různými způsoby. Nejlepší je ho zkoumat díky několika aspektům:

  • návrh obalu a vizuální poselství
  • produkce a materiál
  • marketingové hledisko
  • příběh a vyvolání emocí

Každý z výše uvedených aspektů je stejně důležitý. Jsou základem složitého procesu navrhování obalů.

Máte nápad na svůj obal? Podívejte se, jak by vypadal v praxi s naším online editorem.

Aspekt grafického navrhování obalů

Grafický designér v něm vidí především způsob, jak může značka navázat vizuální rozhovor a způsob, jak může vybudovat svůj nezapomenutelný styl.

Obal je v tomto ohledu médiem, které má za úkol upoutat pozornost zákazníka v obchodě, ale navíc i obsahuje důležité informace o produktu. Během grafického navrhování obalu je důležité, aby nejenže výjimečně vypadal, ale aby byl i praktický.

Aspekt výrobce obalů

To, co vznikne z nápadu grafického designéra, musí odpovídat reálným možnostem výroby.

Některé návrhy vypadají skvěle ve fázi grafického návrhu, ale v praxi stanoví obrovské problémy (navíc s sebou přinášejí i velké finanční náklady).

Lze navrhnout například design krabičky, ve které po jejím otevření hraje melodie z filmu Titanic. Bude její výrobní proces snadný?

Nabízí se však i další důležitá otázka, bude tato neokoukaná krabička splňovat všechny požadavky pro její doručení?

Aspekt, který se týče produkce je stejně důležitý, jak jeho čište grafický návrh. Pokud přemýšlíte o vlastním návrhu, musíte mít na paměti i tyto věci:

  • Materiály
  • Výsledný efekt tisku
  • Praktičnost
  • Odolnost zvoleného materiálu
  • Hmotnost obalu
  • Dodací požadavky a standardy
  • Omezení a náklady přepravy v zemích, do kterých produkty posíláte

Marketingový aspekt

Konzultační firma s názvem O’Reilly’s přišla se zajímavým zjištěním o designu obalů, které mají zaujmout z marketingového hlediska. Podle její definice je:

„Obalový design spojením formy, struktury, materiálů, barev, obrazů, typografie a obsažených informací, které jsou společně s dalšími prvky součástí produktu.“

Návrh obalu se skládá z celé řady faktorů, které musí společně tvořit celek. Nejdůležitější je to, aby design obalu doplňoval produkt, ne ho překrýval v jakémkoliv ohledu.

Pokud se na obaly podíváme z hlediska marketingu, mějte na paměti:

  • Jaký druh obalu se bude hodit pro daný trh
  • Jakým způsobem z obalu udělat reklamní médium?
  • Jaké jsou klíčové informace, které by se zákazník od značky měl dozvědět?

Všechny tyto aspekty úzce souvisí s výrobou a procesem navrhování. Pokud plánujete několik verzí krabiček či obalů, musíte to během návrhu jejich vizuální stránky brát v úvahu.

Design obalu musí v zákazníkovi také vyvolat emoce. Tento emocionální aspekt je nesmírně důležitý. Zákazníci kupují produkt s poselstvím – nejen jeho fyzický obsah.

„Zákazníci si produkt koupí, pokud v nich vyvolá nějaké pocity. Pokud se na vás někdo dívá, musíte přece reagovat. Je to pud sebezáchovy, který nás nutí reagovat.“

Výše zmíněný citát Simona Preece z časopisu Forbes zdůrazňuje význam jedinečného obalového designu. Něco, co je neobyčejné a vyčnívá z davu v nás – zákaznících – vyvolává automatickou reakci.

Působivý tvar, netradiční povrchová úprava nebo jiný prvek můžou váš obal proměnit v něco, na co zákazník už nikdy nezapomene.

V další části článku uvidíte, jaké styly obalů vám pomohou vyniknout i navzdory obrovské konkurenci.

obaly minimalismus

Navrhování obalů – inspirující styly

Vizuálním stylem obalu může být způsob jeho navrhování, inspirace, které vedly k jeho realizaci a také jeho konkrétní a charakteristické prvky.

Studnice nápadů s originálními styly je v tomto případě bezedná a záleží jen na vás, jestli budete chtít například kombinovat některé z nich, nechat se inspirovat pouze jediným stylem nebo se rozhodnete vytvořit něco vlastního a zcela výjimečného.

Níže najdete různé druhy stylů:

  • Minimalistické obaly
  • Obaly ve vintage stylu
  • Obaly s opakovaným vzorem
  • Obaly, které navazují na tradice a folklor
  • Moderní stylistické obaly
  • Inovativní obaly
  • Luxusní obaly
  • Obaly v rustikálním stylu
  • Obaly s abstraktním designem

Minimalistický design obalů

Minimalismus je styl, který rozkládá formu na její nejjednodušší prvky. Nejdůležitější je praktičnost a elegance v té nejjednodušší podobě. Jedná se o styl z oblasti umění a interiérového designu, který vznikl ve Spojených státech, ale dnes jej reprezentují spíše skandinávské země a Japonsko (inspirace zenovou filozofií).

Pokus o definici minimalismu z hlediska obalového designu není zrovna nejsnadnější úkol. Nenápadná kartonová krabička s potiskem loga může působit zcela minimalistickým dojmem, stejně jako bílá lahvička od šampónu s vytištěným vzorem nebo také tmavá láhev vína.

Jinými slovy, minimalismus zahrnuje velké množství různých forem, které se spájejí v prospěch praktičnosti a jednoduchosti. V případě minimalistického obalu nezbyde místo pro mašle či barevné kontrasty.

Díky neuvěřitelně snadnému provedení je minimalistický design obalů nejenže jednoduchý v realizaci návrhu, ale lze díky němu i výrazně ušetřit. Nenechejte se zmást prvním dojmem – krásně minimalistický obal je opravdové umění.

Design obalů ve vintage stylu

Styl vintage znamená návrat do stylu let minulých a dnes zažívá opravdovou renesanci. Od interiérového designu, přes oblečení až k obalovému designu. Vintage se vrací do obchodů.

Co se týká navrhování obalů, ty ve stylu vintage si většina lidí představuje jako obaly v tmavších barvách s ručně psaným písmem a se starodávně vypadajícími štítky ještě z časů námořního obchodování.

Používání vintage estetiky vzbuzuje konkrétní emoce a myšlenky. Pro zákazníka je to především nostalgie, návrat k tradicím a zkušenostem díky dlouholeté praxi. Spousta značek používá krásný vzhled minulých let, který jejich produktům dodává neopakovatelný nádech.

Design obalů ve vintage stylu je velice oblíbený v potravinářském průmyslu, zejména v případě produktů jako je například čokoláda, čaj, káva nebo alkohol. Zdobí i obaly některých kosmetických přípravků – např. oleje na vousy či knír – jsou často zabalené do obalů se starým vzhledem. Tyto příklady se však nevztahují pouze na tyto produkty – lze je použít pro předplacené boxy, svíčky, elegantní oblečení atd.

Vintage styl je způsobem, jakým lze zákazníkovi dát najevo, že „na trhu působíte už opravdu dlouho“.

obaly upcyklace

Opakovaný vzor na obalu

Spousta značek se snaží zákazníky zaujmout použitím jednoho nebo více barevných vzorů, které používá během celé vizuální komunikace.

Výhodou takových opakovaných vzorů je jejich síla, díky které značka udržuje kontakt se zákazníky. Konkrétní vzor, jako například proslulé proužky společnosti Adidas, se můžou stát hlavním motivem celého designu obalu. Každý zákazník, který na krabici uvidí tři proužky, okamžitě pozná, o jakou značku se jedná.

Navíc máte při navrhování takového vzoru volnou ruku. Může být velmi komplikovaný, nebo neuvěřitelně jednoduchý – níže najdete několik příkladů, které jsou příkladem široké škály těchto obalů dostupných na trhu.

obaly s výraznými barvami

Obaly inspirované tradicemi nebo folklorem

Působení místních tradic, historie regionu nebo konkrétního motivu ze zvoleného území, se nevyužívá až tak často. Může to být příčinou toho, že každý „lokální design“ bude správně chápat jen určitá skupina zákazníků.

I navzdory tomu se některým značkám povedlo dokonale vystihnout lokální pozadí produktů.

Skvělým příkladem je i mexická tradice Den mrtvých (Dia De Los Muertos), která je podobná našim Dušičkám. Součástí této slavnosti je působivá směs barev a zcela výjimečné charakteristické prvky lokálního umění. Tyto nádherné barevné motivy byly použity pro několik obalových designů – mj. i pro speciální sérii láhví vodky Absolut.

obaly s mexickými motivy

Takový design v duchu tradic se často využívá i ve skandinávských zemích nebo v nordickém folkloru. Místní minimalismus, ale také motivy z pohanského náboženství, runové písmo nebo symboly navazující na éru Vikingů okouzlily už mnoho grafických designérů.

obaly hliníkové

Moderní design obalů

Způsob, jakým se na obaly díváme dnes, je směsí různých stylů, které v sobě skrývají prvky moderní doby.

V moderním designu obalů lze najít jak prvky luxusních obalů, tak i minimalismu nebo lokálních tradic.

Moderní styl ve světě obalů je také hledáním neokoukaného vzhledu. Povrchová úprava obalů může zahrnovat například třpytivé stínování, obsahovat nálepky nebo doposud málo známé efekty tisku.

obaly rustikální

Inovativní obaly

Návrhy inovativních obalů jsou založeny především na jednom hlavním prvku obalu. Teprve poté se mu dodávají další vlastnosti nebo poselství.

Nejběžnější inovací v oblasti obalů je materiál a tvar. Některé grafické návrhy na obalech lze označit jako inovativní.

Jako příklad vizuální inovace může sloužit i asymetrie, která slouží jako překvapivý prvek v chápání tvaru obalu.

Inovativní obaly lze použít i v případě exkluzivních produktů, nebo v technologické branži (kde se často a s oblibou sahá po netradičních řešeních). Inovativní myšlení z hlediska materiálů se také hojně používá v potravinářském průmyslu.

obaly netradiční tvary

Luxusní design obalů

Luxusní obaly jsou dalším širokým pojmem, který v sobě může zahrnovat několik různých stylů.

Přesto však luxusní obaly obsahují konkrétní prvky, které naznačují, že se jedná o „jeden z dražších“ obalů. Luxusní obaly jsou většinou vyrobené z materiálů vysoké kvality, které zdobí charakteristické odstíny barev. Mezi nejpopulárnější barvy patří černá, která je pro zákazníky z psychologického hlediska symbolem něčeho exklusivního.

obaly luxusní obaly

Luxusní obaly mají také specifickou povrchovou úpravu. Jako příklad můžeme uvést: lisování, horká ražba (tedy vypuklé a lesklé prvky na povrchu) nebo také magnetický uzávěr.

Luxusní styl je ale především založený na jednoduchosti.

Rustikální design obalů

Rustikální styl má mnoho společného s minimalismem. Návrhy inspirované rustikálním stylem většinou zdobí přírodní motivy, například struktura dřeva.

Rustikální design je vhodný pro značky, které se inspirují přírodou nebo o ni chtějí pečovat. Při výrobě obalů navíc výrazně ušetří.

Během vánoční sezóny je rustikální design velmi populární. Právě pro tuto příležitost můžete navrhnout svůj speciální grafický design.

obaly v retro a vintage stylu

Abstraktní design obalů

Abstraktní návrhy ladí s poněkud neobvyklejšími produkty a značkami.

Hlavní prvky abstraktních návrhů jsou originální tvary, které vytvářejí volný styl založený na představivosti. Tyto inspirace se hodí především pro produkty, u nichž je obtížné změnit tvar balení.

Nezapomínejte, že abstraktní návrhy nebudou fungovat ve všech prodejních branžích. Například pro farmaceutické výrobky platí specifické pokyny a abstraktní vzory mohou být spíše zavádějící.

Abstraktní design lze využít v potravinářském průmyslu, stejně jako na obalech pro bytové doplňky. Vypadá skvěle i v kombinaci s výrobky, které souvisejí s uměním a šperky.

obaly s abstraktním vzorem

Shrnutí části o různých stylech obalů:

  • prohlédněte si styl obalů vaší konkurence ještě předtím, než začnete navrhovat vlastní obaly
  • některé návrhy mohou vypadat poněkud odvážně a dokonce nemusí být pro daný výrobek vhodné (např. abstraktní návrhy pro farmaceutické produkty)
  • nebojte se míchat různé styly – použijte folklorní motivy v minimalistickém obalu, nebo přidejte abstraktní motiv v opakujícím se vzoru

Už máte vizi svého obalu? Navrhněte ve svém stylu krabičku, papírovou plechovku, kompostovatelnou obálku a mnoho dalšího!

Tvary v navrhování obalů

V předchozí části jsme se podívali na nejzajímavější styly pro navrhování obalů. Důležitý je také tvar, který – jak uvidíte níže – vás nejenže odliší od konkurence, ale může i (bohužel) zmást zákazníka.

Tvar obalu závisí hlavně na rozpočtu a logistických omezeních.

Vlastnosti obalu určuje i produkt, ale výše zmíněné prvky patří mezi nejdůležitější.

Obal musí splňovat především vaše skutečné možnosti a podmínky přepravy. Velmi jemné prvky nebo materiály mohou v křehkém obalu vypadat skvěle, ale pokud mají být doručeny na druhý konec světa, je lepší je zabalit do něčeho odolnějšího.

Je dobré se podívat na obaly z perspektivy zákazníka. Obal musí chránit produkt před poškozením a zároveň být praktický. Zákazník se může těšit z rozbalování (čím je produkt dražší, tím větší je očekávání) a prožívat „zážitek z rozbalování“ a zažít hezké pozitivní překvapení.

Zajímavostí je, že nejúspěšnější značky v internetovém prodeji si nedovedou poradit se vzhledem obalů – zejména s jejich tvarem nebo s tím, jestli ladí s produktem. Jako příklad slouží i Amazon. Nešťastně zvolené obaly pro produkty jsou příčinou četných stížností zákazníků této společnosti.

Obal může zákazníka i zmást. V tomto případě může reprezentovat zcela odlišný produkt. To byl případ obalů džusů značky Minute Maid, které se svého času objevily v amerických supermarketech. Nový návrh láhve připomínal spíše obal pro bělicí nebo prací prostředky.

Jaký byl výsledek?

Výrazný pokles prodeje, protože zákazníci byli přesvědčeni, že se výrobky nacházejí ve špatných regálech.

Shrnutí problematiky tvarů a návrhů obalů:

  • výrazné změny tvaru obalu v žádném případě nesmí být pro zákazníky matoucí
  • obal musí splňovat vaše reálné podmínky přepravy
  • přizpůsobte obal produktu co nejvíce (nenechávejte v obalu spoustu volného místa)

Materiály z obalové branže

V této části článku se dozvíte o nejčastěji používaných a nejoriginálnějších materiálech, které se používají při výrobě obalů.

Vlnitá lepenka (karton)

Vlnitá lepenka je jedním z nejpoužívanějších materiálů, který se využívá v mnoha oblastech, např.:

  • kosmetika
  • restaurace a rozvoz jídla
  • předplatné boxy
  • oblečení
  • šperky
  • online prodej různého zboží
  • maloobchodní prodej

Popularita kartonových obalů je výsledkem kombinace vysoké odolnosti tohoto materiálu a konkurenční ceny. Výroba kartonu začíná tvorbou dřevní hmoty (pro tento účel se vytvářejí speciální lesní plochy a používá se recyklovaná buničina), která se zahřívá a formuje na listy. Poté se z těchto listů vyřízne obal.

obaly vlastní potisk lepenka

Co znamená výraz „vlnitá“?

Vlny tvoří několik vrstev lepenky, které zabraňují poškození kartonu během přepravy a dodávají obalu stabilnější konstrukci.

Vzhledem k nízké hmotnosti kartonu jsou kartonové krabice skvělým řešením pro přepravu produktů. Používají ho, jak velké značky (Nike), tak i místní výrobci.

Poslední výhodou je řada možností souvisejících s potiskem na karton. Karton může být bělený, nebo jej může zdobit celá škála barev. K dispozici jsou také speciální povrchové úpravy.

obaly minimalistický design

Biologicky rozložitelné materiály a materiály na rostlinné bázi

Organické materiály získávají na popularitě díky problému s přebytečným množstvím plastových materiálů na světě.

Materiály na rostlinné bázi se rychle rozkládají, jsou šetrné vůči životnímu prostředí, ale bohužel – jsou mnohem dražší ve srovnání s levnou alternativou, jako je plast.

Mezi organické a biologicky rozložitelné alternativy patří mj.:

  • výše zmíněná vlnitá lepenka
  • papír
  • jutová vlákna
  • kukuřičná vlákna

obaly biodegradabilní

Biologicky rozložitelné alternativy nejsou jen písní budoucnosti. Existují společnosti, které chtějí aktivně zavést jejich používání v širším měřítku.

Zákazníci navíc podporují a hledají společnosti, které pečují o životní prostředí prostřednictvím obalů. Může se tedy stát, že se investice do dražšího obalového materiálu vyplatí, protože přitáhne pozornost nové skupiny zákazníků.

Inovativní obalové materiály

Inovativní obalové alternativy nenajdete v běžných obchodech především ze dvou hlavních důvodů.

Za prvé – náklady. Výzkum a vývoj inovativních (a vysoce biologicky rozložitelných) materiálů je drahý. I když použití kartonových nebo jutových obalů není drahé, tašky z pavoučích vláken mohou být pro firmu finančně náročné.

Cena je druhý důvod, kvůli kterému se většina výrobců vyhýbá hledání inovativních obalů, protože chtějí zůstat v oblasti konkurenčních cen.

Inovativní obalová řešení jsou navíc relativně novým trendem, jehož vznik souvisí se znečištěním a vysokým množstvím odpadů na světě.

Bude tedy dlouho trvat, než se obaly z následujících materiálů dočkají širší distribuce:

  • vlákna pavučiny
  • obaly z jedlých materiálů
  • vlákna vytvořená z odstředěného mléka
  • vlákna získaná z mořských řas
  • obaly z vláken z hub

Hledáte recyklovaný obal s logem vaší značky? Vytvořte ho za několik okamžiků a na míru!

Plast

Plast je, pokud se jedná o obaly, stále nejčastější volbou na světě. Už se však pracuje na redukci používání těchto materiálů a především obalů vyrobených z plastu.

Plast je součástí každého průmyslu. Od kosmetiky, přes potraviny až po elektroniku – plastové obaly se používají všude.

Rychlý nárůst popularity plastů byl výsledkem kombinace nízkých výrobních nákladů, trvanlivosti a možností libovolného tvarování.

obaly zanečištění plasty

Přesto je plast v současné době obrovským celosvětovým problémem a mnoho společností chce náklady ušetřit jiným způsobem.

Jedním z typu plastů používaného pro obaly je polyetylén, který se využívá k výrobě plastových obálek. Jedná se o velmi flexibilní, vodotěsný materiál, který se používá jako doplněk při přepravě jiných obalů. Fólie jsou k dispozici s potiskem a lze je použít pro přepravu oblečení nebo jiných lehkých předmětů.

Hliník a sklo

Sklo je po plastu druhým nejoblíbenějším obalovým materiálem. Používá se hlavně na výrobu lahví. Sklo je biologicky nerozložitelné (proces takového rozkladu trvá téměř milion let), ale na rozdíl od plastů ho lze poměrně snadno recyklovat.

Sklo je však velmi problematický materiál, zejména kvůli větší hmotnosti a omezeným možnostem tisku.

Pravý opak je hliník – je to jeden z nejlehčích materiálů, které se používají při výrobě obalů.

Na co byste neměli zapomenout, pokud se jedná o obalové materiály a jejich výrobu?

  • pokud váš produkt nepotřebuje plastový obal, hledejte alternativy šetrné vůči životnímu prostředí
  • v případě kurýrské zásilky zvolte lehké kartónové krabice
  • postupujte podle testování A/B – zkoušejte malé množství obalů a sledujte reakce zákazníků

obaly potištěné plechovky

Navrhování obalů podle potřeb vaší značky

Dozvěděli jste se o všech technických stránkách navrhování obalů a teď se ptáte „jak to všechno ovlivní moji společnost“?

Obal v první řadě ovlivňuje to, jak vás vaši zákazníci vnímají.

To ani zdaleka není všechno.

Investovat do zajímavého obalu má vliv například na:

  • Váš prodej a zvýšení zájmu zákazníků
  • Optimalizaci vašich nákladů
  • Získávání nových zákazníků a loajalitu těch stávajících

obaly náklady

#1 Prodávejte na každé frontě

Úroveň prodeje vašeho produktu závisí na mnoha faktorech – některé jsou zřejmé, zatímco jiné nejsou až tolik nápadné.

Jako první vás pravděpodobně napadnou schopnosti vašich zaměstnanců nebo vlastnosti vašeho produktu ve srovnání s vaší konkurencí.

A co logo značky?

Zdá se vám to jako maličkost?

Některé firmy však hořce litovaly nešťastně provedeného rebrandingu a změny loga. Americká značka GAP ztratila miliony dolarů ze svého už tak klesajícího prodeje, protože zákazníci nerozuměli zdánlivě pozitivnímu poselství nového loga.

Příklad loga GAP (stejně jako předchozí příklad značky Minute Maid) je důkazem toho, že váš prodej ovlivňuje mnoho prvků. Obal také patří do této kategorie.

Působivý a neobvyklý design obalů poutá pozornost a láká ke koupi produktu. Do obalu můžete vložit krátký děkovný vzkaz, nebo můžete produkt zabalit do hedvábného papíru – překvapit zákazníka a vytvořit zážitek z rozbalování, ke kterému se bude s oblibou vracet.

#2 Kontrolujte náklady

Balení – kromě designu, marketingu a tichého prodejce – stanoví i vaše stálé náklady.

V perfektním světě by vaše balení mělo mít neokoukaný vzhled, být překvapivé pro zákazníka a také by jeho výroba a přeprava měly být levné. Realita je bohužel jiná. Čím je design obalu originálnější, tím vyšší jsou náklady.

Proto se musíte nejprve zaměřit na schopnost přizpůsobit se. Někdy je lepší prozkoumat různé návrhy a nápady, které jsou dostupné na trhu a zjistit, co funguje nejlépe. Dokonce i ve velké společnosti se vyplatí investovat do malého množství nových obalů, než jsou uvedeny na trh.

Zejména malé značky potřebují k udržení svého rozpočtu malé množství obalů.

#3 Získávání nových zákazníků a loajalita těch stávajících

Nakonec si krátce probereme vztah mezi designem obalů a udržením a věrností vašich zákazníků.

Řešením může být upcyklace.

Co je to upcyklace?

Dobrým příkladem pro termín upcyklace jsou čajové plechovky, které byly do Evropy dováženy po moři. Použité plechovky se nevyhazovaly, ale skladovalo se v nich koření, káva nebo jiné předměty. To je přesně ideologie upcyklace – druhý život pro obal.

Upcyklaci lze chytře využít i při tvoření marketingové strategie. Krásně navržená krabice – navržená pro konkrétní účel (např. svátek, fotbalový turnaj nebo kulturní událost), bude hezkým suvenýrem nebo dekorací. Zákazník si je bude chtít nechat nebo znovu použít jiným způsobem.

Získání důvěry zákazníků a jejich návrat může souviset s péčí o životní prostředí. Používání biologicky rozložitelných obalových materiálů je pro zákazníky důvodem, proč vaši značku podporovat.

obaly v rustikálním stylu

Navrhování obalů – shrnutí

Pokud čtete tuto větu, znamená to jednu věc – v hlavě máte ze všech těchto informací pěkný zmatek.

Jak vidíte, navrhování obalů je pro značku velmi složité a důležité téma. Obaly, jejich tvar nebo grafický design ovlivňují logistiku, způsob doručení a dokonce i váš prodej.

Je proto dobré si navrhování obalů pořádně promyslet. Výše uvedené informace vám mohou pomoct určit si priority a vybrat to nejlepší řešení pro vaši oblast působení. Mnoho výše uvedených typů obalů můžete vytvořit díky Packhelp.

Zjistěte, jak by mohl vypadat váš ideální obal.

 

Decor

Přihlaste se k obdržení trendů v balení a tipů pro elektronický obchod

check
Skvělé!
Teď odebíráte!
Choose other country
Děkujeme, že jste si uložil/a náš e-book!
Zdravíme!

Neodcházejte s prázdnýma rukama.

Máme pro vás E-BOOK ZDARMA, díky kterému naplno rozjedete své dobrodružství s obaly.

Najdete v něm:

– příklady skvělých návrhů na obaly
– designérské tipy
– doporučené produkty


Omlouváme se, ale něco je v nepořádku s Vaší emailovou adresou.

V nabídce Pro nepodporujeme váš jazyk.
Budete přesměrováni na anglickou verzi stránky.
Co je to Packhelp Pro?
  • Velkoobchodní slevy na balení
  • Poradenství expertů v oblasti balení
  • Materiály na míru a metody potisku